شرکت نگزنس یک شرکت قدیمی و مهم و یکی از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات پسیو شبکه و مخابرات و کابل می باشد که کابل شبکه نگزنس هم یکی از تولیدات این برند معروف می باشد. از تولیدات دیگر این شرکت بزرگ می توان به انواع کابل شبکه نگزنس و انواع پچ پنل و کیستون  اشاره کرد.

معرفی کابل شبکه نگزنس

کابل شبکه نگزنس کابل شبکه نارنجی رنگ متعلق به شرکت معروف تولید کننده کابل و تجهیزات شبکه است.

کابل شبکه نگزانس از نوع UTP ویا U/UTP ساخته می شوند  و به دلیل روکش مناسب خود کمترین میزان از نویز و اختلال الکترومغناطیسی را دارند و همچنین روکش خوب و مقاوم، این کابل را در برابر عوامل بیرونی اعم از ضربه و اشتعال محافظت می کند.

 

انواع کابل شبکه نگزنس

 

انواع کابل شبکه نگزنس براساس سرعت

شرکت نگزنس کابل های متفاوت تولید می کند که مطابق با نیاز تان میتوانید کابل شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. شرکت نگزنس در گروه های زیر اقدام به تولید کابل شبکه می‌کند.

  • کابل شبکهLAN  نگزنس cat5 و cat5e
  • کا‌بل شبکه LAN نگزنس  cat6 و cat6a
  • کا‌بل شبکه LAN نگزنس  cat7
  • کا‌بل شبکه LAN نگزنس  cat8

کابل LAN نگزنس  cat5 و cat5e

این کابل دارای پهنای باند 100MHZ و نرخ ارسال داده در این نوع از کابل های شبکه نگزنس حداکثر به 100 Mbps می باشد.نوع cat5e اصلاح شده و ارتقاء یافته از cat5 است که مشکلات و کمبود های نوع اولیه را ندارد و در حاضر حاضر رواج بیشتری از نوع اول خود دارد.

کابل LAN نگزنس  cat6 و cat6a

کابل شبکه نگزنس cat6 از چهار سیم مسی تشکیل شده و اتصال اترنت را پشتیبانی می کندو همچنین به دلیل وجود فویل بین سیم های آن نویز کمتری دارد و قطر بیشتری نسبت به کابل های cat5 دارد و همچنین افت ولتاژ کمتری هم دارد و سرعت بیشتری از کابل های نسل های قبل خود دارد. cat6e هم نسل بعدی کابل cat6 است و در فاصله های طولانی کاربرد بهتری دارد.

کابل LAN نگزنس  cat7

این کابل شبکه نگزنس برای انتقال داده پرسرعت (تا 10 گیگابیت برثانیه)اترنت مورد استفاده قرار می گیرد و برای انتقال سیگنال هایی با اندازه 600 مگا هرتز مناسب است.

کابل LAN نگزنس  cat8

کا‌بل شبکه LAN نگزنس  cat8 جدیدترین نوع از کابل هاست . سرعت انتقال داده در این کابل ها بسیار بالاست و وقتی فاصله بین سوئیچ و سرور کم باشد بسیار کارآمد هستند.

انواع کابل شبکه نگزنس بر اساس نویزپذیری

کابل های نگزنس بر اساس نویز به 3دسته اساسی تقسیم می شوند.

  • کا‌بل شبکه نگزنس SFTP
  • کا‌بل شبکه نگزنس UTP
  • کا‌بل شبکه نگزنس FTP

 کابل شبکه نگزنس SFTP

در این نوع از کابل  به دور زوج سیم ها هم از شیلد و هم از فویل های آلومینیومی استفاده شده است که این مسئله باعث شده از ایجاد نویز تا حد زیادی جلوگیری شود. این نوع کابل از انواع کابل شبکه نگزنس دیگر گران تر هستند.

 

انواع کابل شبکه نگزنس

 کابل شبکه نگزنس UTP

کابل شبکه  UTP از ساده ترین نوع کابل هاست که نه شیلد و نه فویلی به دور زوج سیم های ان کشیده شده است و همین امر باعث شده تا اختلالاتی نویز این کابل بالا باشد.

 کابل شبکه نگزنس FTP

این کابل شبکه  هم مانند کابل UTP می باشد با این تفاوت که یک فویل آلومینیومی به دور زوج سیم های آن کشیده شده که می تواند تا حدی از اختلالات نویز جلوگیری کند.

 انواع کابل شبکه نگزنس بر اساس جنس روکش

کابل ها از نظر روکش انواع مختلفی دارند که بسته به نوع احتیاج مورد استفاده قرار می گیرند.در اینجا 3نوع روکش برای کابل  شبکه نگزنس را معرفی و توضیح می دهیم.

  • روکش کا‌بل شبکه نگزنس از نوع LSZH
  • روکش کا‌بل شبکه نگزنس نوع PVC
  • روکش کابل شبکه نگزنس LSFRZH

 روکش کابل نگزنس از نوع LSZH

کابل های نگزنس با روکش LSZH در هنگام آتش سوزی گازهای سمی از خود تولید نمی کند و این خطرات جانی را در هنگام خاموش کردن آتش را کمتر می کندو همچنین به دلیل اینکه از گازهای هالوژن کمتری در ساختار و جنس این روکش کابل نگزنس استفاده شده با محیط زیست هم سازگارتر است و این روکش ها انعظاف کمتری نسبت به روکش PVC دارند.

 روکش کابل نگزنس نوع PVC

در این نوع از روکش کابل  از پلیمر و پلاستیک های بهم فشرده شده استفاده شده و به دلیل ارزان بودن آنها در کابل‌های شبکه و کابل های مخابراتی و برقی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.این نوع روکش ها قابلیت اشتعال بالایی دارند و در هنگام اشتعال نیز گازهای سمی تولید می کنند که دبسیار خطرناک است و در هنگام اشتغال نیز خاموش کردن آنها نیز سخت است. این روکش هاانعطاف بالاتری نسبت به روکش های دیگر دارند.

 روکش کابل نگزنس LSFRZH

این روکش کابل شبکه  تمام مزیت روکش کابل LSZH را دارند با این تفاوت که در هنگام آتش سوزی مشتعل نمی شوند و آتش نمی‌گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *