قبل از این که در مورد مشخصات کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP با روکش LSZH صحبت کنیم بهتر است در مورد  کابل شبکه کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP صحبت کنیم و این که چرا باید از این برند خرید کنید.

کابل شبکه چیست؟

در بستر شبکه انواع مختلفی از رسانه ها، جهت انتقال داده ها از یک تجهیز شبکه به تجهیز دیگر وجود دارند. از پرکاربردترین آنها می توان به کابل فیبرنوری، کابل شبکه، کابل کواکسیال، انواع رادیو و … اشاره نمود. بطور کلی  کابل شبکه به مجموعه سیم هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین کامپیوترها و روترها و سوییچ ها و شبکه های استورج SAN (به طور کلی بین اجزا و مولفه های شبکه) استفاده می‌شود. پس کابل ها رسانه‌ای هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌شود.

کابل های شبکه از رشته سیم که صورت جفت به هم تابیده شدند تا از تداخلات الکترومغناتیسی جلوگیری کنند و میزان افت سیگنال (Attenuation)در طول مسیر به حداقل برسد. همچنین کابل های شبکه درcategory  های مختلف دارای پهنای باند مختلفی هستند که عوامل مختلفی در این پهنای باند تاثیر دارند.

  • جنس مغز سیم که هرچه از مس بیشتری استفاده شده باشد میزان پهنای باند بیشتری را کابل از خود عبور می دهد. در واقع کابل هایی که از مغز تمام مس استفاده می کنند بهتر از کابل هایی هستند که از مغز سیم آلومینیوم و با روکش مس استفاده می کنند.
  •  میزان به هم تابیدگی که هرچه در کابل بیشتر باشد کابل از تداخل الکترومغناتیسی کمتری رنج می برد و پهنای باند بهتری را انتقال می دهد.
  • میزان یکدست بودن قطر سیم در طول مسیر نیز از عوامل مهمی هستند که در برندهای معروف و با کیفیت این یکدستی حفظ شده و میزان افت سیگنال (attenuation)  رو کاهش می دهد.

در بین رسانه های فوق، عمومی ترین رسانه، کابل های شبکه که نوعی از کابل های Twisted-Pair ( زوج سیم بهم تابیده ) است، می باشند. این نوع کابل از هشت رشته سیم مسی که 2 به 2 به هم تابیده شده اند، تشکیل شده است.

ساختار کابل شبکه

  • روکش خارجی کابل: این روکش از رشته سیم های درون کابل در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.
  • تفکیک کننده یا Cross-Web: این بخش به صورت پلاستیکی برای جلوگیری از نویز درون کابل قرار دارد و زوج ها را از یکدیگر تفکیک می کند.
  • رشته سیم های تابیده: 8 رشته سیم که به صورت زوج های دوتایی و رنگ های متفاوت به هم تابیده شده اند که وظیفه اصلی کابل که همان ارسال و دریافت اطلاعات نیز می باشد را بر عهده دارند. رنگ های اصلی رشته سیم ها سبز، آبی، قهوه ای و نارنجی بوده و رنگ های فرعی از ترکیب رنگ های اصلی با رنگ سفید تشکیل شده است. تابیده بودن رشته سیم های زوج باعث کاهش نویز می شود.
  • لایه محافظ یا شیلد: لایه محافظ جهت کاهش نویز در کابل شبکه بسته به نوع کابل در شکل های متفاوت از جنس پلاستیک و فویل می باشد.

نحوه نامگذاری کابل شبکه ( انواع کابل lan )

نحوه نام گذاری و دسته بندی هر کابل شبکه با توجه به ارتقاء ها و ویرایش هایی که در آن کابل به وجود می آید انجام می شود، به طور مثال کابل Cat5 به Cat5e تبدیل شد، e آخر CAT5e به منظور Enhanced و یا بهبود یافته است، به این دلیل که سرعت انتقال اطلاعات از 10 مگابایت بر ثانیه به 100 مگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرد، همینطور این مورد را در دیگر دسته بندی‌های Cat8 , Cat7 , Cat6 نیز می‌بینیم، به طور مثال در کابل Cat6a منظور از a آخر Augmented است به معنی افزایش، چون پهنای باند در کابل Cat6a از 250 مگاهرتز به 500 مگاهرتز افزایش یافته است و کابل شبکه Cat6a به وجود آمده است. زمانی که در یک کابل شبکه تغییرات زیادی به وجود می آید یک دسته بندی جدید به وجود می آید و تغییرات کوچک تری که بر روی آن اعمال می شود در داخل همان دسته بندی تغییراتی شکل می گیرد.

مشخصات کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP با روکش LSZH

یکی از با کیفیت ترین و پر فروش ترین برندهای کابل های موجود در بازار لگراند می باشد. یکی از محصولات رده بالای لگراند کابل شبکه Cat7 SFTP است.  کابل های شبکه دارای این استاندارد می‌توانند به صورت استاندارد سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهند. به صورت آزمایشگاهی این کابل ها تا 50 گیگابیت بر ثانیه را در طول 50 متری و تا 100 گیگابیت بر ثانیه را در طول 15 متری ثبت کرده اند.

مغزی کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP از جنس مس خالص است که برتری های زیادی نسبت به کابل های شبکه آلومینیومی دارد. یکی از مزایای مغزی CCC یا تمام مس قابلیت پشتیبانی کابل شبکه از فناوری PoE است. کابل های لگراند نه تنها از قابلیت PoE بلکه از نسل جدیدتر آن یعنی PoE+  نیز پشتیبانی می‌کنند.

کابل های شبکه Cat7 به صورت پیش فرض دارای یک لایه شیلد هستند و عایق بندی بسیار بهتری از نسل های قبل دارند. اما علاوه بر این، کابل شبکه لگراند Cat7 SFTP LSZH دارای یک لایه شیلد بافته شده و یک لایه فویل بر روی مجموع زوج های تابیده شده است. این کابل شبکه مقاومت بسیار خوبی در برابر انواع نویز و تداخل الکترومغناطیسی دارد و همچنین اتلاف بسیار کمی در آن صورت می‌گیرد. به همین دلیل است که می‌تواند سرعت 10 گیگابیتی خود را در فواصل طولانی حفظ کند.

این کابل ها هنگام تست با دستگاه تست فلوک می تواند آزمون تست را با هدروم بالا پاس کند که در مقایسه با کابل های دیگر در نوع خود بی رقیب است. روکش این کابل به رنگ زرد می باشد و متراژ آن 500 متر و به دور یک قرقره پیچیده شده است.

روکش LSZH کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP با روکش LSZH  باعث می‌شود که در هنگام آتش سوزی دود سمی تولید نکند. مقدار دود و شعله تولید شده توسط این کابل بسیار کم است و از ایمنی بسیار خوبی برخوردار است.

کابل شبکه لگراند (Legrand)

شرکت لگراند از معتبر ترین شرکت های جهان در زمینه تجهیزات الکتریکی و تجهیزات پسیو شبکه است که سابقه بسیار زیادی در تولید انواع کابل شبکه و سایر تجهیزات کابل کشی ساختار یافته دارد. این کابل در مدل های Cat5e، Cat6، Cat7 در دسترس می باشد. لازم به ذکر است این کابل فلوک پاس بوده و استحکام و ضخامت کابل موجب شده تا نویز بسیار کم و طول عمر آن افزایش یابد.

مهم ترین عامل برای خرید کابل لگراند چیست؟

یکی از مهم ترین عواملی که برای خرید این کابل وجود دارد این است که بتوانید خود محصول را با دقت شناسایی کنید. مورد بعدی خرید از نماینده های رسمی این شرکت است، زیرا هر کابل شناسه ای دارد که تنها در نمایندگی های رسمی آن ها قابل مشاهده است. موارد بعدی که پیش تر ذکر شدند را می توانید از نمایندگان رسمی این برند و همچنین شناسه هایی که برای هر کابل وجود دارد به راحتی تشخیص داده و در نهایت دچار خسارت نشوید.

نکته: اصلی ترین عواملی که می تواند به شما در شناخت اصل بودن با تقلبی بودن کمک کند این است که بتوانید آن ها را از نظر رنگ کابل، جنس روکش، نوع جعبه و قرقره، کشور سازنده، وزن، ظاهر کلی کابل و همچنین فویل و ظاهر شیلد تشخیص دهید.

مزایای لگراند:

  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالا
  • مناسب برای پروژه های زیر ساخت
  • تنوع مدل
  • فلوک پاس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *