ترانکینگ دیواری چیست؟

ترانیکینگ محفظه است که عمدتا برای حفاظت از کابلها به کار گرفت میشود از پرکاربردترین نوع ترانک‌ها می‌توان به ترانکینگ دیواری اشاره کرد. این نوع ترانک از متعلقات زیادی برخوردار است مانند: زاویه داخلی، زاویه خارجی، قطعه اتصال بدنه، قطعه اتصال درب، بست انتهای ترانک، سه‌راهی و… . وجود این متعلقات در ترانکینگ باعث انعطاف‌پذیری در نصب شده و به زیبایی محیط کمک می‌کند.

از ترانکینگ دیواری می‌توان در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده کرد. از مزایای استفاده از ترانکینگ دیواری می‌توان به جداسازی کابل‌های برق و شبکه، نصب پریزهای برق، شبکه و تلفن بر روی ترانک و امکان اضافه و کم کردن پریزها اشاره کرد. این نوع ترانک در شاخه‌های دو متری تولید می‌شود و بهترین راه برای نصب آن پیچ و رول پلاک می‌باشد.

ترانکینگ دیواری

فرق ترانکینگ و داکت چیست؟

داکت و ترانکینگ کانال های پیش ساخته ای هستند که روی دیوار ، کف ، سقف و یا بر روی پایه های مخصوص نصب می گردند و مسیر و فضای لازم را برای سیم های برق، تلفن و کابل های شبکه فراهم می آورند. به بیانی دیگر ترانکینگ ها و داکت ها محفظه های در بسته ای هستند که جهت توزیع سیستم های برق نرمال اضطراری ،شبکه های کامپیوتری، تلفن، سانترال، سیستم های صوتی، اعلام حریق و … استفاده میگردد و جایگزین سیستم سنتی لوله کشی برق شده است. ولی بین این دو تفاوت هایی وجود دارد ترانکینگ یکی از بهترین گزینه ها جهت پیاده سازی شبکه های ساختار یافته می باشد.

نکته دیگر این که معمولا داکتها امکان پذیرفتن پارتیشن را در درون خود ندارند. پارتیشن قطعه ای است که در داخل ترانک قرار گرفته و ان را تقسیم به دو یا تقسیم به 3 می کند (جهت مجزا کرده کابلهای برق، تلفن و شبکه) ضمنا داکت ها حجم کابل کمتری را نسبت به ترانک ها می پذیرند. از طرف دیگر داکت ها مقاومت بسیار کمتری در برابر ضربه نسبت به ترانک ها دارند.
در بعضی ترانک ها مانند مارشال از مواد سوپر پی وی سی جهت مقاومت بیشتر در برابر ضربه استفاده می شود.

اندازه ترانکینگ دیواری

ترانکینگ‌های دیواری در اندازه‌های مختلف با توجه به استانداردهای شرکت تولیدکننده آن عرضه می‌شوند. از پرکاربردترین سایزها می‌توان به ترانکینگ 50*80، 50*100 و 50*150 اشاره کرد.

نکته: در برخی موارد اندازه ترانکینگ اندکی با این مقادیر تفاوت دارند، به طور مثال برخی شرکت‌ها ترانکینگ را در ابعاد 50*101 یا 50*105 تولید می‌کنند. دلیل آن را می‌توان جلوگیری از تولید ترانک تقلبی غیر مجاز (کپی شدن طرح توسط دیگران) و همچنین اختصاصی شدن طرح عنوان کرد. وقتی شرکتی ترانکینگ را در یک سایز اختصاصی تولید می‌کند، مصرف‌کننده مجبور است تمام متعلقات ترانکینگ را نیز از همان شرکت خریداری کند.

متعلقات ترانکینگ دیواری

زاویه های داخلی ترانکینگ دیواری

هنگامی که بر روی یک دیوار یا سطحی یک زاویه به سمت داخل قرار داشته باشد باید از زاویه های داخلی ترانکینگ استفاده شود تا ضمن حفظ کردن نمای ظاهری و ایمنی کار این امکان فراهم شود. این محصول از دو تکه ی مثلثی شکل تشکیل شده است که محل تقاطع دو ترانک که به یک زاویه ی 90 درجه در در کنج و یک تقاطع می رسند را به صورت کامل پوشش دهد به صورتی که یکی از قسمت ها در بالای دوترانکی و دیگری در پایین ترانک قرار می گیرد.

در این حالت با استفاده از درب نرم ترانکینگ که قابلیت خم شدن تا زاویه ی 70 درجه را دارند نمای روبه روی ترانک هم به صورت کامل پوشیده می شود و به این صورت ترانکینگ دیواری با استفاده از این زاویه می تواند به طور طبیعی و بدون هیچ بی نظمی ای بر روی دیوار به مسیر خود ادامه دهد.این محصول در رنگ های سفید ،نقره ای و مشکی تولید و عرضه می گردد.
یکی از تجهیزات جانبی ترانکینگ ها که می تواند دو شاخه ترانکینگ مجزا را به یکدیگر متصل کند و برای یکپارچه سازی مسیر عبور کابلها و سیمها مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول برای اتصال دو شاخه ترانکینگ در گوشه های داخلی دیوار به کار می رود و جنس آن از PVC مقاوم می باشد. یکی از ویژگی های زانویی داخلی لگراند قابلیت تغییر زاویه از 85 تا 95 درجه است و برای ترانکینگ لگراند با ابعاد 105×50 میلیمتر قابل استفاده می باشد.

مسدود کننده ترانکینگ دیواری

مسدود کنننده ترانکیگ دیواری معمولا از جنس PVC مقاوم ساخته شده و  یکی از متعلقات مربوط به ترانکینگ دیواری است که برای اهدافی چون

یکپارچه سازی مسیر عبور کابلها و سیم ها
قابلیت پوشانندگی کامل زوایا
انتقال آسان کابل ها
زیبایی و نصب آسان
طراحی و ساخته شده است.

معرفی مسدودکننده ترانکینگ لگراند

لگراند فرانسه در طول بیش از یک قرن فعالیت خود، همواره سعی در ارائه بهترین و جدیدترین و همچنین پیشرفته ترین محصولات با تکنولوژی مدرن را داشته است. لگراند به بهترین نحو ممکن نیاز های تجهیزات شبکه را نسبت به رقبای خود اجرا کرده و به تولید میرساند. مسدودکننده‌های ترانک لگراند برای هر ترانک منحصر به فرد طراحی شده است و قابلیت جابجایی با دیگر سایزهای ترانکینگ را ندارند و از دو طرف راست و چپ قابل نصب برروی ترانک می باشند.

مسدود کننده تراکینگ دیواری لگراند از قطعات اصلی ترانکینگ محسوب می شوند.از جمله مزیت های این محصول می توان به ایجاد پوششی برای آراستگی هر چه بیشتر کابل کشی و همچنین محافظت از سیم و کابل های عبوری درون ترانک ها اشاره نمود.
حفظ ایمنی یکی دیگر از ویژگی های تمام محصولات لگراند است به عنوان مثال در شرایطی که سهوا مایعاتی بر روی قسمت باز ترانک ریخته شود استفاده می‌کنند تا ضمن جلوگیری از ایجاد هرگونه اتصالی، از بروز برق‌گرفتگی هم جلوگیری کند.
ایجاد ظاهری زیبا برای ترانک‌ها که بخشی از ظاهر محیط می باشند.

مسدود کننده ترانک 80 لگراند نمونه ای از ترانکینگ دیواری لگراند  است که از جنس پی وی سی مقاوم ساخته شده است.

در بسته‌بندیی ترانکینگ دیواری، به همراه بدنه‌ی ته‌بند،  یک پیچ و یک روکش جدا شونده نیز وجود دارد . برای نصب این محصول می‌بایست بدنه‌ی آن را در انتها یا ابتدای ترانکینگ نصب کرده سپس با استفاده از دو پیچ درون بسته آن را بر روی ترانک به طور ثابت متصل کنید و در انتها روکش جداشونده را با استفاده از خارهای آن بر روی ته بند جا زد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *