این مجموعه در بر گیرنده ی برخی از نقاط اتصال تجهیزات الکترونیکی و عمدتا پچ کوردهای فیبر نوری است.کابل های مدار به آسانی و راحتی به وسیله ی درآوردن و جازدن پچ کورد یا تغییر مدار سیگنال انتخابی و بدون استفاده از تجهیزات تقسیم برق گران قیمت اختصاصی آرایش منظمی پیدا می کنند.برای اتصال جوش فیوژن (کریمپ) و سایر لوازم جانبی اتصالات و کانکشن ها که به وسیله آداپتور هم مورد استفاده قرار می گیرند.این پچ پنل با گرفتن کم ترین فضا به کابل کشی فیبر نوری و سازمان دهی بهتر و راحت تر و مدیریت بهتر کمک می کنند.
پچ پنل عمدتا کامپیوترهای مختلف را از طریق اتصال پنل های مختلف به هم وصل می کند و موجب متصل شدن شبکه محلی(LAN) به یک شبکه گسترده یا اینترنت(wan) می شود.برای مسافت های طولانی تر و کابلهای دائمی فش ها و ترمینال های مخصوصی وجود دارد.پچ پنل های نوری عمدتا در بخش جلو ژاکتی دارد که پچ کابل های کوتاه را دریافت می کند و آنها را از پشت هم ذریافت می نماید.
انواع متنوع پچ پنل فیبر نوری
به طور کلی براساس نصب و راه اندازی دو مدل پچ پنل وجود دارد:  دیواری mounted (wall و  رکمونت Rack mounted
پچ پنل فیبر نوری دیواری wall mounted
استفاده از پنل آداپتور فیبر نوری، پیگتل و پچ کورد، توزیع فیبر نوری داخلی را تحقق می بخشد. آنها برای اتصالات محافظت شده کابل های فیبر نوری و پیگتل ها در کابل کشی فیبر نوری و کاربردهای ترمینال کاربرها استفاده می شود. پچ پنل ها برای ارائه یک سیستم مدیریت فیبرنوری قابل انعطاف، بر روی دیوار های داخلی و تراس نصب می شوند.

معرفی پچ پنل فیبر نوری رکمونت Rack mounted
بیشتر طراحی این پچ پنل مانند یک کشو باز و بسته می شود.ضمن اینکه این ساختار کشویی دسترسی آسان به فیبرهای نوری داخل آن را فراهم می سازد.انواع متنوع پورت آداپتور فیبر نوری و انواع سینی های درونیاز پیش نصب شده و لوازم دیگر، از آپشن های مختلف پچ پنل های رکمونت هستند.سفارشی سازی پچپنل های فیبر نوری رکمونت با توجه به کمیت و تعداد کرهای فیبر نوری انجام می شود.برای توزیع کابل های فیبر نوری و بستن یا پایان دادن از پچ پنل فیبر نوری استفاده می شود.این مدل به شکل کاملا پایدار بوده و تکان خوردن آن به آسانی نیست.فراهم سازی محیط ایمن برای آداپتورهای فیبر نوری و پچ کوردها و پیگتل ها توسط این پچ پنل ها صورت می گیرد.ضمنا برای اتصال لینک فیبر نوری و سازماندهی نیز به کار می روند.در اکثر محصولات فیبر نوری از قبیل رک شاسی اسپلیتر، ODF و DWDM MUX DEMUX و… از این پچ پنل استفاده می شود. آنها در دسته های زیر طبقه بندی می شوند.

معرفی پچ پنل فیبر نوری Loaded
عمدتا برای اتصالات در استاندارد 19 رک پچ پنل فیبر نوری را طراحی کرده اند که می تواند موجب فراهم سازی برترین حفاظت برای فیبر نوری شود.هریک از پچ پنل های فیبر نوری از سیستم آرایش و کاست مخصوص به خودشان برخوردار هستند.خود این پچپنل ها عمدتا از کلمپ کابل و بست کمربندی و پیچ مخصوص نصب، کریمپ های حرارتی و دستورالعمل نصب و راه اندازی هستند.واشرهای پلاستیکی برای محافظت کابل های فیبر از صدمه و آسیب، در پشت پچ پنل فییبر نوری به کار می رود.

معرفی Swing out یا پچ پنل های فیبر نوری
به منظور نصب و راه اندازی فیبرهای نوری استاندارد تا 48 کر پچ پنل های فیبر نوری سبک و قوی Swing out طراحی گشته اند. شیوه طراحی کاست پایینی به گونه ای است که به آسانی امکان دسترسی راحت به فیبر و مدیریت اتصالات و کانکشن ها به شکل همزمان صورت گیرد و موجب پوشاندن راحت تر کابل های فیبر نوری وهم چنین سهولت در نصب و راه اندازی آن شود.STو LCو SC که کاربردشان در صفحه جلویی پچپنل است از آداپتورهای رایج می باشند.از 6یا12 آداپتور دوبلکس یا 12 آداپتور سیمپلکس هستند که امکان تغییر آسان جای آنها وجود دارد.پچپنل های فوق برای مفصل فیبر نوری فلزی جایگزینی مناسب می باشد.
معرفی پچ پنل های فیبر نوری ثابت و Slide-Out
به منظور به کارگیری با پیگتل یا کانکتورهای متنوع در حیطه نصب و راه اندازی متنوع از این پچ پنل ها استفاده می کنند.به منظور دسترسی آسانتر و سریع تر فیبر پچ پنل نوری توصیه می کنیم از پچ پنل فیبر نوری slide out استفاده کنید. از پچ پنل های ثابت برای استفاده بسیار آسان می باشند.در حالت کلی پچ پنل فیبر نوری ثابت رک مونت به شکل کشویی ساخته نمی شود.ضمنا اندازه نصب و راه اندازی از قلاب نصف مناسب اقتباس گرفته می شود که شاسی و سایز بدنه بیرونی دستخوش تغییر نمی گردد.
معرفی پچ پنل های فیبر نوری با ظرفیت بالا
کاست کشویی از ویژگی های دیگری است که پچ پنل فیبر با ظرفیت بالا را به محصولی فوق العاده برای کار مشخص می کند.این کاست به منظور جلوگیری از پخش شدن بیش از حد فیبر نوری دارای قفل موقعیت مکانی است.پچپنل های با ظرفیت بالا میزان پنل های آداپتور در واحد ارتفاع رک را به مقدار ماگزیمم خودش می رساند.می توان با به کارگیری آداپتورهای سبک چهارتایی LC (Quad) تا 96 کر فیبر نوری در واحد رک که فضای کمی را اشغال کرده استترمینه و متصل نمود.سیستم جداسازی عالی به منظور سهولت در مدیریت کابل در پچپنل های با ظرفیت بالا به کار می روند.ضمنا سبب وارد شدن فشار کمتر هنگام ورود پچپنل به کابل می گردد.
ترکیبی جوش فیوژن و پچ پنل
پچ پنل فیبر نوری (ترکیبی جوش فیوژن و پچپنل) در قفسه و کشوی بالایی پنل ترمینه می شود.جای فیوژن ها در قفسه و کشوی پایینی قرار دارد.ضمنا امکان دسترسی به کلیه خدمات را برایمان فراهم می نماید.برای پر کردن موقعیت پانل از پنل های خالی موجود استفاده می کنند.هم چنین برای پشتیبانی از جوش فیوژن و اتصالات کابل ها در یک واحد و یونیت، پچپنل فیبر نوری (ترکیبی جوش فیوژن و پچپنل) با استاندارد رک 19 یا 23 مناسب طراحی شده است.
Signature یا پچ پنل فیبر نوری سری
این مدل از پچپنل به نحوی طراحی شده است که با وصل شدن طیف گسترده ای از کاربردهای فیبر و نصب و راه اندازی ماژول های مختلف فیبر دارای اجازه سازگاری باشد.تنها با عوض کردن یک قطعه امکان دستیابی به این حالات وجود دارد.طراحی منحصر به فرد این اجازه را به پنل های اصلی می دهد که کابل فیبر نوری، ایمن و بدون مانع و بدون به خطر انداختن شعاع خمش مسیر به راحتی اجرا گردد.به کمک راه حل ارائه شده پچپنل فیبر نوری سری signature قابلیت وصل کردن پچپنل فیبر نوری به بسیاری از پنل های آداپتور فیبر نوری یا ماژول فیبر نوری که هیچگاه از پیش ارائه نشده است و وفق با آن سیستم را فراهم می کند.