در راه اندازی شبکه کسب و کارهای کوچک از رک های دیواری استفاده می کنند که احتیاجی به سرور و یو تی پی اس شبکه ندارد و با قراردادن یک سوییچ و روتر به شکل کامل راه اندازی می شود.گهگاه به منظور جداسازی شبکه هر طبقه و بخش در سازمان های بسیار بزرگ از قبیل ادارات دولتی و بیمارستان ها، رک دیواری را مورد استفاده قرار می دهند.

رک های دیواری و خصوصیات آنها
اگر بخواهیم به شکل خلاصه خصوصیات این رک ها را بیان کنیم می توانیم به سهولت در نصب و حمل و نقل راحت و سبک و اشغال فضای اندک اشاره نمود.مزیتی که دارند اشغال فضای کم است که نصب و حمل و نقل را آسان می سازد.

رک های دیواری و ابعاد آن
ازانواع رایج رک های دیواری می توان به یونیت های 4،6،7 و 9 اشاره کرد.رک های دیواری اغلب در ابعاد 4الی16 یونیت (هر یونیت تقریبا 4.5 سانتی متر موجود می باشند.مصارف خاصی از قبیل تجهیزات فیبر و مخابراتی برای رک های دیواری 12 یونیت به بالا هستند.

رک دیواری و عمق آن
دهانه و عرض رک ها دارای اندازه ای تقریبا 60 سانتی متر است.رک های دیواری عمدتا در عمق های 35، 45 و 60 سانتی متر موجود هستند.

موارد استفاده
از رک های 7 و 9 یونیت در قراردادن تجهیزات حرفه ای تر شبکه از قبیل سوییچ های رکمونت استفاده می شود. ضمن اینکه رک های دیواری 4 و 6 یونیت بیشتر به منظور قرار دادن ذخیره کننده های دوربین مداربسته و روتری معمولی با وایفای مورد استفاده قرار می گیرند.

رک دیواری و جنس آن
جنس درب جلویی رک های دیواری معمولا از شیشه سکوریت بوده تا از بیرون رک هم قابل مشاهده باشد. به طور کلی جنس رک های دیواری از ستون های محکم فولادی و فلز می باشد.
امکان نصب یک پاور ماژول (چندراهی برق) 3یا هشت پورت داخل آن را دارند.هم چنین قابل ذکر است که این رک ها از امکان نصب یک یا دو عدد فن برای خنک کردن فضای داخل رک برخوردارند.

کارن شبکه فروشگاه تجهیزات شبکه و انواع رک دیواری در بازار تهران, اینک به صورت مستقیم از طریق سایت مازکابل اقدام به فروش تجهیزات شبکه نموده است.