پچ کورد چیست؟

پچ کورد که به آن‌ها کابل‌های پچ  نیز گفته می‌شود، طول‌های کوتاهی ازکابل‌های  Cat5e،  Cat6 یا Cat6A هستند که اغلب برای ایجاد اتصالات موقت درشبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابلی که برای اتصال لپ تاپ به مودم استفاده می‌کنید، یک پچ کورد است.

بنابراین پچ کورد یک کابل از پیش تعریف شده با یک کانکتور در هر انتهاست. برای اتصال یک دستگاه شبکه به دستگاه شبکه دیگر استفاده می شود. به عنوان مثال، برای اتصال یک پورت سوئیچ یا یک سرور به سیستم کابل کشی ساخت یافته استفاده می‌شود.

یک پچ کورد می تواند از یک کابل مسی استفاده کند که در هر دو طرف آن یک کانکتور RJ45، TERA یا GG45 باشد. البته توجه داشته باشید که نسخه‌های هیبریدی نیز وجود دارند که انواع مختلفی از اتصال دهنده‌ها را در انتهای خود دارند مثلا ممکن  است یک طرف آن یک نوع کانکتور وطرف دیگر نوع دیگری کانکتور باشد. پچ کوردهای مسی می‌توانند محافظ یا بدون محافظ باشند، که البته بسته به شرایط استفاده ازپچ کورد بستگی دارد.

پچ کورد Cat6

کابل پچ با کابل شبکه چه تفاوتی دارد؟

یک کابل پچ می‌تواند به عنوان کابل اترنت استفاده شود، زیرا هر دو در شبکه‌های مسی یکسان هستند. اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که کابل‌های پچ برای فواصل کوچک‌تر، از پچ تا سوئیچ، مناسب‌تر هستند. اغلب اوقات، کابل‌های اترنت و پچ کم و بیش یکسان هستند. تفاوت اصلی پچ کورد و کابل شبکه در اندازه و کانکتورهایی است که به دو سر پچ کورد متصل شده است.

پچ کورد cat6 چیست؟

همانطور که گفته شد، پچ کوردها انواع مختلفی دارند و دراستاندارهای cat5 تا cat8  تولید می‌شوند. پچ کورد cat6 از پرکاربردترین آنهاست. پچ کوردها معمولادر رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند ولی پچ کورد cat6 به رنگ آبی است.

سرعت انتقال داده در کابل پچ cat6 چه قدر است؟

پچ کورد Cat6 دارای پهنای باند 250 مگاهرتزی است.  در مورد تداخل مشخصات سخت گیرانه تری دارد. این پچ کورد تا حداکثرسرعت  10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

کابل های پچ با کیفیت پایین، ضعیف و آسیب دیده اغلب به مشکلات شبکه کمک می کنند. اغلب کابل پچ ضعیف ترین پیوند در سیستم کابل کشی ساخت یافته در نظر گرفته می شود. پچ کابل‌های ضعیف به کاهش تضعیف و افزایش تداخل کمک می‌کنند.

پچ کورد cat6  در کجا استفاده می‌شود؟

اصولا پچ کوردها برای اتصال موقت به کار برده میشوند. مهم ترین کاردبرد پچ کورد cat6  مسافت‌های کوتاه بین پچ پنل و تجهیزاتی است که درون رک قرار گرفته است.  کابل پچ cat6 می‌تواند کامپیوتر را به هاب شبکه، روتر یا سوئیچ  متصل کند.

برندهای برتر تولید کننده پچ کورد cat6

شرکت هایی مثل لگراند، نگزنس، بلدن که در ساخت کابلهای اترنت بسیار موفق عمل کرده اند و باکیفیت‌ترین کابل‌ها را روانه بازار کرده‌اند در مورد تولید پچ کورد هم بهترین برندهای تولیدکننده انواع پچ کورد هستند. پچ کورد cat6 لگراند و نگزنس یکی از بهترین پج کوردهای بازار کابل و تجهیزات شبکه است.  کارشناسان شبکه  از کیفیت بالای این پچ کورد شبکه اقرار می‌کنند .

پچ کورد Cat6

نکاتی در مورد خرید پچ کورد cat6

 

امروزه استانداردها، فناوری‌ها و گزینه‌های بسیاری برای کابل پچ وجود دارد. درک همه آنها بسیار مهم است زیرا احتمالاً شما شخصی هستید که کابل پچ را برای شبکه خود انتخاب می کند. در بیشتر موارد، یک نصب کننده شبکه، کابل کشی پچ شما را برای شما انتخاب نمی‌کند، زیرا نمی‌داند به چه طول یا رنگ کابلی نیاز دارید. یک نصاب نمی داند که شما حاضرید چه قیمتی برای هر کابل خرج کنید. در اینجا دو مورد از مهم ترین موارد ی که  می‌تواند به شما در انتخاب پچ کابل مناسب کمک کند را بیان می‌کنیم

نیازمندی شبکه تان را در نظر بگیرید

همیشه در مورد نیاز شبکه و خرید اقلام شبکه صحبت شده است.  این مورد در مورد خرید پچ کورد نیز صادق است. برای انتخاب پچ کورد مناسب باید مشخصات صحیح شبکه محل اتصال آنها را دانست. اگر بسترشبکه مسی است، باید دسته بندی آن شبکه (cat6، cat6A، cat7…) و شیلد کابل های UTP را بدانید. این که نیازمندی شبکه تا حد زیادی تعیین کننده تجهیزات شبکه است.

استانداردها را فراموش نکنید

پچ کوردهای استاندارد از مواد مطابق با استانداردها (ISO/IEC و ANSI/TIA) استفاده می‌کنند. اگر شما هم پچ کورد استاندار خریداری کند اطمینان حاصل می‌شود که پچ کورد عملکرد بالایی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *