همانطور که از نام ترانکینگ 105 در 50 پیداست دارای عمق 50 میلی‌متری و عرض 105 میلی‌متری است. این نوع ترانکینگ یک ترانک متوسط است. کاربرد اصلی این ترانک درشبکه‌هایی با اندازه متوسط تا بزرگ است. اداره‌ها و سازمان‌های  که حجم کابل مصرفی قابل توجهی ندارند، مشتری اصلی این نوع ترانک هستند.

ترانکینگ 105 در 50  هم داکت هم ترانکینگ

در برخی سازمان‌ها دیده شده که از انواع ترانکینگ 105 در 50 به عنوان ترانک و داکت استفاده میکنند. ترانک‌هایی که اندازه متوسط تا بزرگ دارند معمولا هم به عنوان داکت و هم به عنوان ترانک مورد استفاده قرار میگیرند. به این معنی که میتوان کابل‌های برق و کابل‌های شبکه را درون آن تجمیع کرد. درون این نوع ترانک‌ها پارتیشن بندی شده است. از این رو ازتداخل نویز کابل‌های برق به کابل‌های شبکه جلوگیری میکند. پس تا  اینجا دو مزیت ترانکینگ 105 در 50 را به طور خلاصه بیان کردیم.

ترانکینگ راه‌حل حفاظت کابل‌ها هستند. حفاظت در برابر خوردگی، در برابراسیدها، بازها و نمک‌ها و البته حفاظت در برابر ضربه و فشار. این حفاظت  تضمین هزینه نگهداری کمتر و عمر بیشتر و عملکرد بهتر است. از انجایی که این نوع ترانک در شبکه‌های متوسط تا بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد، حفاظت از کابل رکن اصلی حفاظت از داده به شمار میرود.

در شبکه هایی با حجم کابل بالا سازماندهی و حفاظت از کابلها بیشتر معنی پیدا میکند چرا که معمولا کابل‌ها بیشتر در معرض آسیب هستند چرا که با جحم زیادی کابل سرو کار داریم که اگر رها شوند، آسیب میبینند. این کابل‌ها باید توسط یک ترانکینگ مناسب حفظ و سازماندهی شوند.

مزایای دیگر این نوع ترانکینگ این است که برای نصب ماژول ها محدودیتی ندارید، سطح مقطع به اندازه ای پهن است که هر نوع ماژولی را بتوان روی آن نصب کرد.

ترانکینگ 105 در 50

 ترانکینگ 105 در 50  باعث تسهیل  سیم کشی میشود

همان طور که گفتیم ترانکینگ یک راه حل مدیریت کابل است. با استفاده از این ابزار مدیریت کابل مقیاس پذیری به همراه خواهد داشت . منظور ازمقیاس پذیری این است که اگر بخواهید تغییر ایجاد کنید به تلاش زیادی نیاز ندارید. ترانکینگ 105 در 50 یک ترانک با سطح مقطع تقریبا پهن است. و از این رو دارای مقیاس پذیری خوبی است و اگر شبکه نیازی به تغییر داشته باشد یا به  تعمیر و جابه جایی کابل نیاز باشد میتوان به راحتی درب ترانک را برداشت و عملیات تغییر و مدیریت کابل را انجام داد.

به نظر میرسد دسترسی به کابلها و ایجاد تغییرات ثانویه در کابل‌ها با توجه به این که ترانکینگ 105 در 50 اغلب دارای پارتیشن هستند راحت تر نیز شده است، به این ترتیب ترانکینگ 105 در 50 برای سازماندهی کابل‌ها برای کاربردهای افقی، عمودی و حاشیه ای مناسب است. با این ترانک میتوان به راحتی کابل‌ها را اضافه، کم، ردیابی یا عیب یابی کرد.

سایر برندها در تولید ترانکینگ 105 در 50

برخی از ترانک‌ها قابل رنگ آمیزی هستند. اگر مایل هستید ترانک با دکور و رنگ دیوار مطابقت داشته باشد، بسیاری از برندهای تولید کننده  این نوع ترانک قابل رنگ آمیزی هستند و میتوانند زیبایی هر چه بیشتر را برای محیط کار شما به ارمغان بیاورند.
نصب ترانکینگ 105 در 50 ساده است. شما میتوانید آن را به دیوار بچسبانید(با استفاده از نوار چسب دوبل میتوان ترانک را به دیوار چسباند) نصب این ابزار نیازی به تغییرساختمان ندارد. ترانک یک راه حل ساده و مرقون به صرفه ارائه میدهد. وزن سبک ویژگی دیگر این ترانک است .همین عامل باعث میشود حمل و نقل ترانک آسان باشد و اتصال و کار کردن با آن مشکل نباشد.

طول استاندارد ترانکینگ 105 در 50 معمولا 2.5 متر است. اما برخی برندهای ایرانی این نوع ترانک را در طول 2 متر نیز تولید و راهی بازار میکنند.
تولید این نوع ترانکینگ با درب نرم نیز برای باز و بسته کردن درب ترانکینگ در برخی از برند ها موجود است. در برندهایی چون ترانکینگ ترانکینگ 105 در 50 لگراند درب از کیفیت بالایی برخوردار است و باز و بسته کردن های متعدد خاصیت خود را از دست نمیدهد. نرم بودن درب در ترانکینگ های پهن بسیار متداول است چرا که باز و بستن کردن درب سخت در این نوع ترانکینگ ها بسیار سخت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *