کابل شبکه Cat6 لگراند Sftp

قبل از این که به بررسی  کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP  بپردازیم بد نیست با انواع انواع کابل عایق بندی کابل و کابل شبکه لگراند آشنا شویم پس از آن به خصوصیات کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP بپردازیم.

 کابل شبکه لگراند 

امروزه با توسعه شبکه بی سیم هنوز کابل شبکه جایگاه خود را در میان انواع سخت افزارهای جدید حفظ کرده است و جز جدایی ناپذیر در انواع سیستم های دیجیتالی می باشد. کار اصلی کابل شبکه جابجایی اطلاعات بین دو دستگاه یا چندین دستگاه می‌باشد. کابل های شبکه تنوع زیادی دارد و این تنوع به توپولوژی، پروتکل یا اندازه شبکه (LAN – WAN) بستگی دارد و از طرفی، هر یک از کابل ها رنگ و استفاده خاصی را داراست که می بایست در جای مناسب آنها را استفاده نمود.

برندهای مختلفی اقدام به تولید کابل شبکه میکنند که یکی از این شرکت ها، شرکت فرانسوی لگراند است.

 

 

کابل زوج تابیده شده CAT6 لگراند SFTP 

در دنیای امروز که همه چیز به سرعت و با دقت تمام در حال انجام است، کسی گوی سبقت را برده است که کالای بهتر را شناسایی و انتخاب کند.

کابل زوج سیم به هم تابیده ارزان قیمتی است که نصب آسانی دارد و برای شبکه‌های LAN سیم بسیار مناسبی است، همچنین نسبت به کواکسیال کم‌وزن‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. از دو سیم مسی ایزوله شده که برای کاهش نویز به هم تابیده می‌شوند و در یک روکش قرار گرفته اند تشکیل شده است.

وقتی گفته می‌شود کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP منظور زوج سیم به هم تابیده از دسته 6 است که دارای عایق فویل و مش است. این نوع عایق بندی بالاترین مصونیت و ایمنی را برای کابل به ارمغان می آورد. انواع مختلفی عایق بندی برای کابلها تعریف میشود که ادامه به توضیح آنها میپردازیم.

 

آشنایی با کابل شبکه از لحاظ نوع عایق 

کابل های شبکه UTP: کابل هایی که در آن ها از هیچ گونه شیلد یا فویلی استفاده نشده است.

کابل های شبکه U/UTP: همان کابل های شبکه UTP هستند که شامل هیچ شیلد یا فویلی نیستند.

کابل های شبکه FTP یا F/UTP: در این نوع کابل شبکه به دور همه زوج ها یک فویل کلی پیچیده شده است ولی به دور تک تک زوج ها شیلد یا فویلی وجود ندارد.

کابل های شبکه U/FTP: کابل هایی که دور هر زوج تابیده شده آن یک فویل قرار دارد اما هیچ فویل یا شیلدی کلی تمام زوج ها را نپوشانده است.

کابل های شبکه STP: در این کابل ها به دور هر کدام از زوج ها یک شیلد قرار دارد. این شیلد معمولاً از یک بافته شده بسیار نازک (Braid Screen) تشکیل شده است.

کابل های شبکه S/FTP: کابل هایی که یک شیلد Braid Screen کلی دور همه زوج ها پیچیده شده است و یک فویل دور هر یک از زوج ها را پوشانده است.

کابل های شبکه F/FTP: کابل هایی که دور هر زوج تابیده شده آن و همچنین دور تمام زوج ها فویل پیچیده شده است.

کابل های شبکه S/UTP: کابل هایی که یک شیلد Braid Screen یا بافته شده کلی دور همه زوج ها پیچیده شده است ولی به دور تک تک زوج ها شیلد یا فویلی وجود ندارد.

کابل های شبکه SF/UTP یا SFTP: کابل هایی که دور چهار زوج آن هم شیلد Braid Screen و هم فویل وجود دارد ولی به دور تک تک زوج ها شیلد یا فویلی وجود ندارد.

 کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP

Cat6 Sftp Belden 1 600X600 2

کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP از کابل های Twisted Pair یا زوج به هم تابیده محسوب می شود. این کابل شبکه از نوع SFTP یا به صورت دقیق تر SFTP است، بدین معنی که به دور زوج های به هم تابیده آن، یک لایه شیلد بافته شده و یک لایه فویل قرار دارد. بنابراین کابل SFTP لگراند بیشتر مناسب استفاده در تجهیزات پسیو شبکه SFTP و FTP است. روکش این مدل از کابل شبکه لگراند – Legrand از نوع PVC است. این مدل از کابل شبکه لگراند ضمانت نامه کتبی پاس کردن تست فلوک را داراست. استفاده از شیلد در این کابل باعث می شود که به خوبی توانایی حذف نویز و تداخل الکترومغناطیسی (EMI) را داشته باشد.

کابل شبکه Cat6 SFTP لگراند با قابلیت ارسال دیتا تا سرعت 1 گیگابیت در ثانیه به همراه پهنای باند 250 مگاهرتز می باشد. مغزی این کابل به طور کامل از مس (CCC) است. کابل های تمام مس نسبت به کابل های CCA، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. به دلیل رسانایی بالایی که فلز مس دارد کابل های تمام مس سرعت بیشتری برای انتقال اطلاعات دارند.

ویژگی های کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP تمام مس این کابل شبکه داری استاندارد Cat6 است. بهتر است که از این کابل در شبکه هایی استفاده شود که از تجهیزات پسیو شبکه لگراند بهره می برند. زیرا بیشترین سازگاری را با تجهیزات لگراند دارد. البته استفاده کردن از آن در سایر شبکه ها نیز مشکلی ندارد.

اگر در بازار آی تی دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP در حلقه های  500 متری به فروش میرود البته در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی این اندازه رعایت میشود ولی در فروشگاه کارن شبکه فروش کابل شبکه cat6 SFTP لگراند فروش خرد نیز موجود است و امکان خرید به صورت خورد نیز فراهم شده است.

Frxzwj65 Copy 2 600X600 1

 کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP اصل

نه تنها کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP از مرغوب ترین و کابلهای شبکه است بلکه سایر دسته های کابل شبکه لگراند پرطرفدار هستند، به دلیل محبوبیت بالایی که برای این کابل وجود دارد ممکن است  موارد تقلبی و مشابه آن در بازار کم نیست و مشتری نیز به دلیل نا آگاهی و ندانستن آن را خریداری کند. نتیجه این موضوع این است که به مشتری خسارت جبران ناپذیری وارد میشود.

اصلی ترین عواملی که می‌تواند به شما در شناخت اصل بودن این کابل با تقلبی بودن آن کمک کند این است که بتوانید آاین کابل  را از نظر رنگ کابل، جنس روکش، نوع جعبه و قرقره، کشور سازنده، وزن، ظاهر کلی کابل و همچنین فویل و ظاهر شیلد تشخیص دهید.  این امر به شرطی که شناخت درستی از بهترین کابل شبکه داشته باشید. امکان پذیر خواهد بود.

اما در صورتی که در این زمینه ممکن است دچار اشتباه شوید میتوانید از این فرمول ساده استفاده کنید. هیچ گاه گول کالای ارزان را نخورید. کالاهایی که با نام لگراند و  قیمتی پایین تر از بازار و محصول مشابه در بازار عرضه میشوند به احتمال زیاد تقلبی هستند.

کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP تست فلوک

کابل شبکه لگراند در سه خانواده مختلف تولید می شود که بر اساس پهنای باند، انتقال دیتا، قطر کابل، سطح مقطع هر سیم با یکدیگر تفاوت دارند. از این کابل های شبکه می توان به کابل شبکه لگراند cat6 sftp با تست اشاره کرد که توانسته مشخصه های مختلفی را به خود اختصاص دهد مثلا کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP تست فلوک یک سری ازمایش های تست و ارزیابی را طی کرده است. در واقع سازندگان کابل اترنت با این کار ضمانت نامه ای  برای نشان دادن خصوصیات  کیفی کابل خود ارائه دهند و نسبت به کابل شبکه CAT6 SFTP لگراند بدون تست فلوک گران‌تر هستند.

J9Nq1Ydq Copy 6 600X600 1

کابل شبکه  CAT6 لگراند SFTP با روکش LSZH

سازندگان کابل جنس روکش برخی کابل‌های خود را طوری تهیه میکنند که در معرض آتش، دود سمی تولید نکند. این مسئله از آن جنبه اهمیت دارد که آتش سوزی این کابل‌ها خطر جانی به همراه نخواهد داشت. کابل‌هایی که ممکن است در محیط های پرخطر و آسیب پذیر نصب شوند باید از این نوع باشند تا ایمنی افراد تامین باشد. به این نوع کابل ها، کابلهای LSZH می‌گویند. شرکت لگراند یکی از بهترین تولید کنندگان این نوع کابلهاست.

 

قیمت کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP

قیمت کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP به چند موارد بستگی دارد. این موارد شامل طول کابل، شیره کابل، جنس استفاده شده و کیفیت کابل است. توضیحات در 3 پاراگراف زیر در مورد این موارد به شما داده می شود.

1. طول کابل: قیمت کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP به دلیل طول آن افزایش یافته است. بیشتر به طول کابل می پردازند چون با افزایش طول کابل، اندازه ای از جنبه های کابل مثل اتراکشن و اتراکشن بیشتر می شود. اما باید به یاد داشت که با افزایش طول کابل، قیمت آن ها نیز افزایش می یابد.

2. جنس استفاده شده و کیفیت کابل: جنس کابل و کیفیت آن نیز بر روی قیمت آن ها تأثیر می گذارد. کابل های CAT6 لگراند SFTP به دلیل بالاتر کیفیت و امکانات خود قیمت بالاتری نسبت به کابل های دیگر دارند. بنابراین اگر شما برای استفاده از کابل های بالاتر کیفیت و امکانات صریح این گونه انتخاب کرده اید، قیمت آن ها نیز باید به دست آورده شود.

Ebu4Od2M Copy 1 600X600 1

خرید کابل شبکه CAT6 لگراند SFTP

شما میتوانید انواع کابل های شبکه در کتگوری های cat5 , cat6 و … را را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت از سایت کارن شبکه خریداری و تهیه نمایید. برای دریافت مشاوره میتوانید با کارشناسان کارن شبکه در اینستاگرام و سایت در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *