معرفی کابل شبکه بلدن

کابل شبکه در تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد و در صنعت شبکه به آن علاوه بر اسم اصلی کابل لن یا کابل lan  نیز می شناسند. کابل شبکه وظیفه انتقال اطلاعات و کانکت شدن دو دستگاه را به یکدیگر را بر عهده دارد. کابل شبکه در حالت کلی به دو دسته ی STP و UTP دسته بندی می شود. UTP مخفف واژه ی Unshielded Twisted Pair  به معنی زوج به هم تابیده ی بدون شیلد و  STPمخفف واژه ی Shielded Twisted Pair  به معنی زوج به هم تابیده ی شیلد دار است.

این نوع کابل بر حسب نوع و محل قرار گرفتن شیلد به دسته های مختلفی تقسیم می شود و معمولاً قیمت بالاتری از کابل های بدون شیلد یا UTP دارد که البته باتوجه به عملکرد و فوایدی که برای کابل دارد بسیار معقولانه است. کابل های شیلد دار کیفیت ارسال داده ها را بسیار بالاتر می برند و وجود آن ها در محیط های پر نویز ضروری است.

کمپانی بلدن از اولین ها و جزو بزرگترین شرکت تولید کننده کابل در جهان می باشد. این برند تولید کننده انواع کابل های صنعتی indoor و outdoor است. بلدن یک برند معتبر و شاخص جهانی است که در سال 1902 در ایالت میسوری آمریکا تأسیس شده است و درحوضه ساخت انواع کابل های شبکه و تجهیزات شبکه و همچنین الکتریکی فعالیت دارد.

کابل های شبکه بلدنکابل های کواکسیال:

این نوع کابل ها از سال 1936 بمنظور انتقال اخبار و اطلاعات در دنیا مورد استفاده قرار گرفته اند. یکی از مهمترین محیط های انتقال در مخابرات، کابل های کواکسیال و یا هم محور است. در حقیقت کابل کواکسیال کابلی است که از یک رشته مرکزی مسی و زره مسی بافته شده روی غلاف پلاستیکی که دربرگیرنده مغزی مسی می باشد ساخته شده‌ است. انواع مختلفی از کابل‌های کواکسیال وجود دارند اما ساختار آن‌ها به یک شکل است.

کابل های فیبر نوری:

کابل فیبرنوری توانایی انتقال سیگنال ها در فواصل طولانی تر نسبت به کابل کواکسیال و زوج سیم به هم تابیده دارد.کابل فیبر نوری دو نوع استاندارد صنعتی دارد که شامل single mode (استاندارد 100BASEBX) و multimode (استاندارد100 BASESX ) می شود. این نمونه کابل ها برخلاف ساخت شیشه ای که دارند، بسیار خم پذیر می باشند.

کابل های زوج تابیده‌شده:

کابل Twisted Pair مجموعه‌ای از 4 زوج سیم تلفن می باشد که به دور هم بافته شده‌اند. این نمونه کابل ها برای تمامی اتصالات اترنت و RJ-45 مورد استفاده قرار میگیرند. کابل زوج تابیده‌شده به دو نوع کلی شیلددار (STP) و بدون شیلد (UTP) تقسیم می‌شود. همچنین  سرعت انتقال داده در این کابل در ابتدای این دهه حدود 10 مگابیت بر ثانیه بود (کابل CAT3) و در حال حاضر به کابل زوج تابیده‌شده CAT8 توسعه یافته و حدود 40 گیگابیت بر ثانیه سرعت دارد.

Default

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *