بررسی کابل شبکه بلدن

بلدن یک برند معتبر و شاخص جهانی است که درحوضه ساخت انواع کابل های شبکه و تجهیزات شبکه و همچنین الکتریکی فعالیت دارد. کمپانی بلدن از اولین ها و جزو بزرگترین شرکت تولید کننده کابل در جهان می باشد. این برند تولید کننده انواع کابل های صنعتی indoor و outdoor است.

کابل شبکه ارتباط میان دو یا چند کامپیوتر، سرور، روتر و … را فراهم می‌آورد. در واقع کابل شبکه، رایانه های گوناگون را با استفاده از ارتباط سیمی به شبکه محلی اتصال می دهد. به این صورت، اشتراک گذاری فایل و دسترسی به اینترنت از طریق کابل شبکه امکان پذیر خواهد. بطور کلی کابل شبکه رابط میان دستگاه ها در شبکه محسوب می شود که فقط توانایی انتقال صفر و یک (جریان و ولتاژ الکتریکی) را دارد و به اصل موضوع کاری ندارد.

کابل های موجود بلدن در ایران به دو دسته Cat5e و Cat6 تقسیم می شود. U/UTP و SF/UTP از دیگر استاندارد هایی است که کابل شبکه بلدن به همراه آن ارائه می دارد. کابل شبکه Cat6 و Cat5e بلدن در 2 نوع CCA و CCC در بازار موجود هستند، CCC به معنای تمام مس بودن مغزی کابل و CCA به منظور آلومینیوم بودن مغزی کابل شبکه می باشد.

Defaultکابل شبکه با انواع مختلف

به طور کلی امروزه کابل شبکه در سه نوع برای انتقال داده تولید می شود:

  • کابل های فیبر نوری
  • کابل های زوج تابیده‌شده یا Twisted Pair
  • کابل های کواکسیال

روکش شبکه و اهمیت آن

یکی از مواردی که در اکثر سازمان ها و کارخانه ها کاربرد دارد، کابل شبکه است که نقش بسیار تاثیر گذاری در ایمنی ساختمان به خصوص در هنگام آتش سوزی دارد. بنا به این موضوع سازمان ها و اداره ها هزینه بسیار زیادی را جهت ایجاد شبکه ها صرف می‌کنند. در این میان کابل شبکه زیر ساختی ترین جز شبکه قرار دارد. بر این اساس انتخاب یک کابل شبکه با طول عمر و کیفیت بالا می‌تواند طی زمان زیاد از هزینه های یک سازمان بکاهد، بنابراین موضوع روکش کابل شبکه از اهمیت بسیار بالای برخوردار است.کابل شبکه دارای سه نوع روکش مهم است که عبارت اند از: روکش کابل شبکه PE، روکش کابل شبکهLSZH، روکش کابل شبکه PVC.

Default

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *