تجهیزات فبیرنوری

تجهیزات فیبر نوری شامل پچ کورد، پیگتیل، کانکتور، اسپلیتر، مفصل فیبر  می شود که در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم پیگتیل ها و به خصوص پیگتیل فیبر نوری LC را بررسی کنیم.

امروزه از فیبر نوری در موارد مختلفی نظیر: شبکه های کامپیوتری، شبکه های تلفن شهری و بین شهری و اینترنت استفاده می شود. پس از کابل کشی فیبر نوری و محافظت از تارهای آن و همچنین برای کارکرد درست و صحیح شبکه فیبر نوری به یک سری تجهیزات نیاز است.

پیگتل فیبر نوری چیست؟

پیگتیل، یک کابل فیبر نوری است که یک سر آن کانکتور خورده است و سر دیگر آن آزاد می باشد و به کابل فیبر نوری دیگری فیوژن می شود. کانکتورهایی که در انتهای کابل فیبر قرار می گیرند، ممکن است از انوع مختلف با پولیش APC و یا UPC انتخاب شوند یا ممکن بصورت یکسان انتخاب شوند. پیگتیل ها با توجه به نوع کانکتوری که به انتهای آن متصل میشوند، انواع مختلفی دارند. مثلا پیگتیل فیبر نوری LC دارای کانکتور نوع LC است.

پیگتیل باید متناسب با قطر کابل فیبر نوری و سر رابط دستگاه انتخاب شود. پیگتیل فیبر نوری معمولا در تجهیزات مدیریت فیبر نوری مانند ODF، جعبه فیبرها و جعبه تقسیم یافت می‌شود.

پیگتیل فیبر نوری باتوجه به نوع کابل و سوکت مورد نظر گزینش می شود که یا سینگل مد یا مولتی مد است و برای ایجاد ارتباط و اتصال فیبر به آداپتور کاربرد دارد. پیگتیل فیبر نوری برای پایان دادن به کابل فیبر نوری از طریق فیوژن یا اسپلایسینگ مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد. کابل‌های پیگتیل با کیفیت بسیار بالا، در قرار گرفتن کنار اسپلایسینگ فیوژن صحیح، بهترین عملکرد ممکن را برای خاتمه کابل فیبر نوری عرضه می کند.

پیگتیل فیبر نوری Lc

با توجه به مدل های مختلف کانکتور کابل پیگتیل که در یک سر کابل وصل می شوند، پیگتیل‌هادر این دسته بندی ها قرار می گیرند: پیگتیل فیبر نوری LC، پیگتیل فیبر نوری SC، پیگتیل فیبر نوری ST، پیگتیل فیبر نوری FC، پیگتیل فیبر نوری MT-RJ، پیگتیل فیبر نوری E2000 و غیره. با ساختارها و ظاهر متنوعی که دارند، هر یک از آن‌ها از مزایای منحصر به فرد خود را در کاربست‌های مختلف و سیستم‌های متفاوت دارند.

پیگتیل فیبر نوری LC

پیگتیل فیبر نوری LC یک رشته کابل نوری در متراز های متفاوت است که یک سر کابل کانکتور LC میخورد و سر دیگر آن کانکتوری آزاد می ماند و در کارخانه فیوژن می شود و یا اینکه با کریمپ فلزی با تار دیگر از کابل دیگر متصل می شود.

پیگتیل فیبر نوری Lc

راحتی استفاده و قیمت مناسب این محصول آن را به یکی از پرکاربردترین کانکتورهای فیبر نوری تبدیل کرده است. نوع کانکتور بکار رفته در پیگتیل فیبر نوری LC بر اساس قطر کابل متفاوت می باشند.

پیگتیل فیبر نوری LC میتواند دارای قطر های مختلفی باشد به عنوان مثال می تواند با قطر 0.9  یا همان 900 میکرون یا 2.0MM  و یا 3.0MM باشد. البته در هنگام سفارش باید این مورد را نیز مد نظر داشته باشید. پیگتیل فیبر نوری LC که میتواند از جنس PVC  و یا LSZH باشد.

نوع پالیش سر فرول کانکتور نیز هنگام سفارش باید در نظر بگیرید می تواند APC یا UPC باشد. رنگ کانکتور با پالیش APC همیشه سبز رنگ است چه در حالت مولتی و چه در حالت سینگل ولی اگر نوع پالیش UPC باشد در حالت مولتی مد رنگ آن فیلی و در حالت سینگل مد آبی رنگ است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *