همانطور که از نام ترانکینگ 150 در 50 پیداست این نوع ترانک دارای عمق 50میلی متری و عرض 150 میلی متری است. درواقع میتوان گفت ترانکینگ 150 در 50  یک فیدر و توزیع کننده  با اندازه متوسط تا بزرگ است که می تواند برای انسجام کابل‌های برق یا کابل‌های انتقال داده مورد استفاده  قرار گیرد. به این معنی که میتوانید هم داکت و هم ترانک را با هم داشته باشید. از داکت برای حفاظت از سیم تلفن و سیم کشی برق استفاده میکنند ولی از ترانک بیشتر در حفاظت از کابل‌های شبکه و داده استفاده میکنند.  این ترانک با ظرفیت حجم و ظرفیت بالا قابلیت مدیریت و سازماندهی مقدار قابل توجهی از کابل و سیم را دارد.

ترانکینگ 150 در 50

ترانکینگ 150 در 50 ترانکی با سطح مقطع پهن

ترانکینگ 150 در 50  محفظه ای دربسته به شکل مستطیل هستند که هدف اصلی آن حفاظت از کابل‌ها در برابر صدمات فیزیکی، سایش، گرما، آتش و سایر صدماتی است که ممکن است به کابل‌ها وارد شود. این نوع ترانک به علت سطح مقطع پهنی که دارد بسیارمحبوب است. گاها استفاده کنندگان ترانک‌های بزرگ کابل شبکه و کابل‌های برق را هم پوشانی میکنند. کنار هم قرارگرفتن کابل‌های برق و انتقال داده باعث تداخل نویز کابل‌های انتقال برق به کابل‌های انتقال داده میشود. استفاده از ترانک‌هایی با سطح مقطع پهن و پارتیشن بندی شده میتواند تا حد زیادی از اثر نویز کابل‌ها به یکدیگر کم کند.

در بسیار از برندها این پارتیشن ها به سه ردیف میرسید که اثر نویز کابلها به یکدیگر را به حداقل مقدار ممکن میرساند. همیشه در خریدترانکینگ 150 در 50 به این نکته دقت کنید که دارای پارتیشن باشد چرا که بسیار دیده شده که از این ترانکینگ هم به عنوان سازمان دهنده کابل و هم به عنوان سازمان دهنده سیم های مسی استفاده میشود. اگر منظور شما از استفاده از ترانکینگ این است که کابل برق و شبکه را در آن جای دهید حتما دقت کنید که ترانکینگ دارای نوع دارای پارتیشن دار آن را انتخاب کنید.

همانطورکه قبلا گفتیم ترانکینگ 150 در 50  یک ترانک نسبتا بزرگ است ومیتواند حجم قابل توجهی از کابل را در خود جای دهد. پنهان کردن حجم زیادی از کابل‌ها در شبکه‌های بزرگ کاری ضروری است. کابل‌ها معمولا از محل تردد، از کنار دیوارها رد میشوند یا باید به سقف دسترسی داشته باشند. یکی از دلایل استفاده از ترانک زیبایی و پنهان کردن کابل‌ها از دید عموم است.

یکی از دلایل استفاده از ترانکینگ ایجاد ساختاریافتگی به شبکه است. هیچ چیز به اندازه نظم نمیتواند در پیاده سازی و عیب‌یابی شبکه کمک کننده باشد. ترانکینگ راه حل ایجاد نظم در شبکه است. ترانکینگ 150 در 50  علاوه حفظ زیبایی و نظم شبکه، انسجام و ساختاریافتگی را نیز به ارمغان میاورد.

ترانکینگ 150 در 50

ترانکینگ 150 در 50  قابلیت نصب متعلقات شبکه در دو ردیف

ترانکینگ 150 در 50  تقریبا یک ترانکینگ بزرگ است و برای شبکه‌هایی  درمقیاس سازمان‌ها، ادارات بزرگ، سایت‌های بزرگ و شبکه‌هایی با کاربران و تجهیزات زیاد کاربرد دارد. این نوع ترانک یکی از تخصصی ترین ترانک‌هاست. از ویژگی‌های آن  میتوان به قابلیت نصب متعلقات به خصوص کلید و پریز در دو ردیف اشاره کرد. این نوع ترانک به علت ساز پهنی که دارد میتوان دو پریز در دو رریف روی آن نصب کرد. این پهنا باعث میشود کابل‌ها روی هم انباشته نشوند و در کنار هم در پارتیشن بندی‌هایی به صورت کاملا مجزا و منسجم قرار بگیرند.

بهترین برندهای تولیدکنندگان ترانکینگ های پهن سعی میکنند برای سهولت کار، درب نرم تولید کنند تا به راحتی بتوان درب محصول را باز و بسته کرد. اساسا وجود درب نرم در ترانکینگ های پهن بیشتر معنا پیدا میکند چراکه سطح مقط پهنی دارند و بلند کردن درب میتواند هم به درب ترانکینگ آسیب وارد کند و هم برای کاربر مشکل باشد. توصیه میشود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *