همه چیز درمورد ترانکینگ

ترانکینگ ها محصولی تخصصی تر از داکت ها هستند. ترانکینگ ها مجموعه ای از محفظه های دربسته، کانال ها، اجزا و اکسسوری های مختلف می باشد که به منظور سیم کشی یا کابل کشی برق، شبکه های کامپیوتری، تلفن سانترال و غیره … مورد استفاده قرار می گیرد. ترانک در واقع کانال های پلاستیکی یا فلزی می باشد، که بر روی دیوار قابلیت نصب دارند و بمنظور پنهان کردن و مرتب سازی کابل ها استفاده می شود.

ترانک ها اغلب به صورت دید در محیط قرار می گیرند به همین خاطر امکان دارد دارای پوشش ھای رنگی یا سفید باشند که علاوه بر ایجاد امنیت سبب ایجاد زیبایی در محیط نیز شوند. ترانکینگ یکی از مناسب ترین گزینه ها برای پیاده سازی شبکه های ساختار یافته به شمار میرود. به این دلیل که مدل ھای مختلفی از ترانکینگ وجود دارند که می توان با ھزینه های بسیار کم و نصب راحت از خصوصیات آن ها بهره مند شد.

 ترانکینگ دفنی

از ترانک های دفنی عمدتآ برای انتقال تمام سیستم های برق فشار قوی و ضعیف، شبکه و تلفن استفاده می شود. استفاده از این نوع ترانک سبب شده تا هیچ گونه دیدی نسبت به سیم ها و کابل ها وجود نداشته باشد. ترانک دفنی به صورت محدود تولید شده و قیمت به نسبت بالایی دارند به همین خاطر کمتر مورد استفاده قرار میگیرند، ھمچنین از این محصول به منظور طراحی شبکه ھای شطرنجی و عنکبوتی استفاده می شود و از مزایای آن می توان تغییرات آسان و یا بیشتر کردن حجم کابل ھا نسبت به سیستم ھای سنتی را نام برد.

ترانکینگ دیواری

این نوع از ترانک ها یکی از پرکاربرد ترین انواع ترانک ها بشمار میروند. ترانکینگ دیواری از متعلقات مختلفی نظیر زاویه داخلی، قطعه اتصال بدنه، قطعه اتصال درب ، بست انتهای ترانک، سه راهی و زاویه تخت و… برخوردار است. این متعلقات نشانگر انعطاف پذیری بالا در نصب هستند. بعلاوه از زیبایی خاصی برخوردارند و زیبایی محیط را بصورتی تضمین می کنند. ترانک های دیواری جایگزین سیستم سنتی لوله کشی برق شده و توسط آن ها میتوان دسترسی آسانی به تغییرات و گسترش کابل ھا داشت.

ترانکینگ ستونی

درسال های قدیم جهت نصب انواع کلیدھا و پریزھای توکار نیاز بود تا روی دیوار برش ھا و یا حفره ھایی ایجاد شود تا بتوان کلید و پریزھای مختلفی را در آنھا قرار داد اما در حال حاضر در سیم کشی جدید برق نیازی به این کار نیس و با استفاده از انواع تراکینگ ھای ستونی این مشکل به راحتی برطرف خواهد شد. این ترانک ها از محفظه ھایی مجزا برای کابل ھای گوناگون تشکیل شده اند و می توان انواع پریزھای برق، کامپیوتر، تلفن و غیره… را درون آنھا قرار داد.

بیشترین کاربرد این متعلقات در اتاق های کنفرانس، همایش ها و محیط های آموزشی و اداری می باشد. از وظایف اصلی ترانک های ستونی میتوان به محافظت از کابل ها در برابر ضربه، پارگی و پوسیدگی و زنگ زدگی اشاره کرد.

کاربرد ترانک ها

  • محافظت از کابل ها در برابر خوردگی، فشار و ضربه
  • مدیریت و مرتب سازی کابل ها
  • قابلیت گسترش و توسعه سیستم کابل کشی ساختمان
  • افزایش ایمنی ساختمان
  • محافظت از کابل ها در مقابل آب و آتش
  • جلوگیری از اثرات نویزها و تداخل بر کابل ها

قطعه اتصال درب ترانک 150

ترانکینگ یکی از تجهیزات پسیو شبکه محسوب می شود که در واقع برای مرتب کردن و مدیریت کابل‌ها قابل استفاده است. قطعه اتصال درب و بدنه 50*150 لگراند قطعه‌ای از تجهیزات پسیو شبکه است که بمنظور اتصال دو درب و بدنه ترانکینگ با یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. و در رده تجهیزات جانبی ترانکینگ ها قرار دارد.

استفاده از این قطعه سبب جلوگیری از بازشدن ناگهانی درب میشود و باعث شده درب کاملا روی بدنه محکم قرار گیرد. در صورتی که درب روی بدنه محکم جای نگرفته باشد، احتمال پیش آمد خطرات جانی و مالی و … وجود خواهد داشت. این قطعه از کیفیت مناسب و مرغوبی برخوردار بوده و عمر بالایی دارد. جنس بدنه این قطعه PVC است. از قطعه اتصال درب و بدنه می‌توان برای ترانکینگ سایز 50*150 استفاده نمود. مزایای این محصول به شرح ذیل است:

  • موجب یکپارچه سازی مسیر عبور کابل ها و سیم ها می شود
  • دارای جنس PVC مقاوم است
  • قابلیت پوشانندگی کامل زوایا را دارد
  • انتقال آسان کابل ها انجام میگیرد
  • از زیبایی و نصب آسان برخوردار است

از بهترین برند های ترانکینگ ها در بازار ایران میتوان لگراند را نام برد. لگراند ساخت کشور فرانسه است. در مقایسه با سایر برندها قیمت ترانکینگ های لگراند کمی بالاتر است که البته از کیفیت بسیار بهتری برخوردار هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *