پچ کورد فیبر نوری چیست؟

پچ کورد فیبر نوری در واقع یک کابل نوری است  که هر دو طرف آن دارای کانکتور است. کارایی شبکه تا حد زیادی تحت تاثیر پچ کورد فیبر نوری است. در رنگ های مختلفی به بازارعرضه می شوند که این رنگ ها باعث می شود کاربر به راحتی نوع آن ها را تشخیص دهد. پچ کوردها اتصالات دائمی نیستند. پچ کوردها معمولآ کوتاه هستند و طول آنها کمتر از دو متر است. در ادامه به معرفی پچ کورد فیبر نوری SC-LC Simplex Single-Mode میپردازیم.

پچ کورد فیبرنوری Sc-Lc Simplex Single-Mode

 انواع پچ کورد فیبر نوری از لحاظ نوع کانکتور

پچ کورد فیبر نوری  وظیفه انتقال نور که همان داده ماست را برعهده دارد.  امروزه در برخی شبکه های بزرگ از زیرساخت های فیبر نوری استفاده میشود  در آینده نیز در بیشتر شبکه های فیبر نوری از تجهیزات نوری استفاده خواهند کرد. به عبارت آینده شبکه ها در دست زیرساخت های فیبر نوری است. پچ کوردهای فیبر نوری را می توان توسط انواع کانکتورهای فیبر نوری دسته بندی کرد . به عنوان مثال پچ کورد LC چون با کانکتور LC تمام می شود اینگونه نام گذاری شده است و باقی نام گذاری ها نیز به همین صورت انجام می گیرد. بنابراین پچ کورد فیبر نوری SC-LC Simplex Single-Mode دارای کانکتور SC-LC است.

 انواع پچ کورد فیبر نوری از لحاظ هدایت باریکه نور

سینگل مود : یک باریکه نور از کور یا هسته پچ کورد عبور میکند. پچ کورد فیبر نوری SC-LC Simplex Single-Mode نوع سینگل مود است یعنی میتواند یک باریکه نور را از خود عبور دهد.

مالتی مود: در این نوع پچ کورد برعکس پچ کورد سینگل مود میتواند چند باریکه نور را در یک زمان در کور یا هسته از خود عبور دهد. برای درک این موضوع به تصویر نگاه کنید.

فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود

پچ کورد فیبر نوری SC-LC Simplex Single-Mode

پچ کورد فیبرنوری SC LC تک رشته ای کابل سینگل مود در حالت سیمپلکس می باشد. روکش پچ کورد فیبر نوری SC-LC Simplex Single-Mode به رنگ زرد است. رنگ زرد پچ کورد فیبر نوری نشان دهنده این است که فیبر آن از نوع  سینگل مود می باشد که در نهایت برای کابل های سینگل مود طراحی شده است. این پچ کورد دارای دو سر کانکتور SC به رنگ سبز و از جنس پلاستیک بوده و سر دیگر آن LC به سبک فشار و چفت شدن است و دارای بدنه ی پلاستیکی در اندازه 1.25 میلیمتر می باشد.از قطر هسته 9 میکرون و قطر غلاف 125 میکرون برخوردار است.

این پچ کورد فیبرنوری از قیمت مناسبی برخوردار بوده، همچنین کار با آن بسیار ساده است. به همین خاطر است که این نمونه پچ کورد برای ارتباط در شبکه های فیبر نوری محبوبیت خاصی دارد. منظور از سیمپلکس بودن

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *