ترانکینگ لگراند چیست؟

ترانکینگ ها محصولاتی تخصصی تر از شاخه داکت و ترانکینگ انواع ترانکینگ ها هستند که به شکل محفظه ای دربسته می باشند و برای انتقال سیم های برق به خصوص جریان های فشار ضعیف مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین از آنجا که معمولا به صورت دید در محل نصب می شوند ممکن است دارای پوشش های رنگی یا سفید باشند که علاوه بر ایجاد امنیت در زیبایی محیط نیز تاثیر داشته باشند. ترانکینگ یکی از بهترین گزینه ها جهت پیاده سازی شبکه های ساختار یافته می باشد.

به زبان ساده می توان گفت ترانک ها, کانال‌ هایی می باشند که از آن‌ برای عبور کابل شبکه و نصب اتصالات مختلف استفاده می‌ کنند که علاوه بر جلوگیری از شلوغی کابل کشی روی دیوار, این قابلیت را دارند که در صورت دلخواه در طول مسیر و روی آنها خروجی های مختلفی مانند برق، تلفن، شبکه و سایر مکانیزم ها را ایجاد کرد. معمولا زمانی از ترانک ها استفاده می شود که به هر دلیلی امکان تخریب دیوار برای قرار دادن سیم کشی ها و کلید پریز ها وجود ندارد.
نصب سریع و آسان ، زیبایی ، هزینه پایین ، جابجایی و اضافه نمودن راحت کاربر و سگمنت از مهمترین ویژگیهای این محصول است.

بدنه ترانکینگ لگراند

یکی از تجهیزات ترانکینگ بدنه ترانک می باشد. هر یک از شاخه های ترانک دو متر می باشد. ترانک ها به همراه درب عرضه می شوند. داخل شاخه ها شیارهایی تعبیه شده است که برای نصب پارتیشن به وجود آمده است. هر یک از ترانک ها را می توان با به کارگیری پارتیشن تقسیم بندی کرد. این تقسیم بندی می تواند از یک قسمت تا چهار قسمت باشد. اندازه های ترانک های تولید شده شرکت لگراند به میلیمتر به صورت زیر می باشد:

80*50
50*105
50*150
50*195
پارتیشن
پارتیشن یکی دیگر از اجزای متعلقات ترانک لگراند می باشد که باعث جداسازی مسیر عبور کابل های شبکه، کابل های برق، کابل های تلفن و … می شود. دلیل استفاده از پارتیشن این است که از برخورد کابل شبکه و سیم ها جلوگیری می کند به این ترتیب تداخل الکترومغناطیسی و نویز به وجود نمی آید.

ترانکینگ لگراند

درب ترانکینگ

روی هر یک از ترانک ها یک درب قرار داده می شود. این درب از جنس نرم یا سخت می باشد. مسلم است که جداسازی درب از نوع جنس نرم آسان تر از جنس سخت آن می باشد. درب های جنس نرم حتی با جداسازی مکرر حالت خود را از دست نمی دهند. درب جنس نرم منعطف تر می باشد و راحت تر از بدنه ترانک جدا می شود. این وسیله در گوشه ها و زوایا باعث زیباتر شدن تجهیزات ترانکینگ می شود .

متعلقات ترانکینگ لگراند

مسدود کننده (بست انتها)
مسدود کننده برای بسته شدن ابتدا و انتهای ترانک ها به کار برده می شود تا هم فرم زیباتری داشته باشد و هم ایمنی تجهیزات بیشتر شود.

درزگیر یا قطعه اتصال
درزگیرها برای متصل کردن دو عدد ترانک یا دو عدد درب به کار می روند. این وسیله به هنگام قرار گرفتن دو ترانک یا دو درب به دنبال هم، به منظور مخفی کردن محل اتصال استفاده می شود. درزگیر سه قطعه دارد: قطعه اتصال درب بر روی ترانک قرار می گیرد و قطعات دیگر در قسمت لبه های ترانک وصل می شود که باعث بهتر شدن ظاهر ترانک شود .

زوایا داخلی لگراند
این وسیله برای اتصال در گوشه های 90 درجه داخلی روی دیوار استفاده می شود.

زاویه خارجی
این وسیله برای اتصال در گوشه های 90 درجه بیرونی روی دیوار استفاده می شود.

زاویه تخت
زاویه تخت لگراند برای متصل کردن ترانک ها به صورت قائم روی یک سطح صاف استفاده می شود.

سه راهی
از سه راهی ترانکینگ لگراند برای به وجود آمدن انشعابات در مسیرهای عبور ترانک ها استفاده می شود.
کادر ماژول
این وسیله به بدنه ترانک وصل می شود و باعث می شود که پریزها و کلیدهای برق در جایگاه خود قرار بگیرد. کادرهای ماژول در انواع 2 ماژول، 4 ماژول، 6 ماژول و 8 ماژول ارائه می شود.

مسدود کننده ترانکینگ لگراند

ترانک ها از تجهیزات پسیو شبکه محسوب می شوند. هنگام پیاده سازی شبکه های کامپیوتری نیاز دارید تا تعداد زیادی از کابل ها را به صورت یکجا دسته بندی کنید. با این کار اطمینان خواهید داشت کابل های شبکه در برابر صدمات فیزیکی و فشار محافظت خواهند شد . به علاوه با استفاده از ترانکینگ لگراند، در محیط کار نظم و ظاهر مناسبی نیز برقرار می شود. بنابراین در آینده نیز به سادگی می توانید کابل ها را مدیریت کنید.

مسدود کننده ترانک لگراند  یکی از تجهیزات جانبی ترانکینگ‌ها می‌باشد که برای مسدود کردن انتهای ترانکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود ترانک به صورت یک کانال یا محفظه دربسته و یکپارچه دیده شود. از این محصول که جزو متعلقات ترانکینگ است را می‌توان به عنوان درب در سمت راست و چپ ترانک استفاده کرد.

این قطعه سبب حفظ ایمنی میشودبه عنوان مثال در شرایطی که بطور اتفاقی مایعاتی بر روی قسمت باز ترانک ریخته شود استفاده می‌کنند تا ضمن جلوگیری از ایجاد هرگونه اتصالی، از بروز برق‌گرفتگی نیز جلوگیری کند.
در صورتی که از ته بندها استفاده نشود، آشفتگی سیم ها درون ترانکینگ، وجود بست های متعدد پلاستیکی و … باعث ایجاد یک نمای نامناسب ظاهری می شود. همچنین ته بند ها باعث می شوند تا در صورت وجود هرگونه سیم لخت در محل شروع و پایان ترانک، ایمنی کار نیز حفظ شود زیرا ته بند اجازه خروج محتویات داخل ترانکینگ را به بیرون نمی دهد و از این بابت خیال مصرف کننده همیشه راحت هست.

جنس بدنه ترانکینگ لگراند

۱- ترانکینگ لگراند استیل

۲- تراکینگ لگراند آلومینیومی

۳- ترانکینگ لگراند PVC

در بازار ایران از ترانکینگ PVC استفاده می گردد که رنگ بدنه و درب ترانکینگ لگراند سفید براق می باشد. ترانکینگ لگراند دارای مقاومت در برابر نور خورشید و عدم تغییر رنگ به مرور زمان می باشد. جنس مواد تشکیل دهنده ترانکینگ لگراند از نوع PVC خاصی می باشد که در مقابل آتش مقاوم است و باعث پیشرفت و انتقال آتش سوزی نمی گردد. لگراند دارای طیف گسترده ای از ترانکینگ و داکت می باشد، امروزه کلیه ترانکینگ های لگراند در بازار ایران با درب نرم ارائه می گردد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *