شاید شما هم در طی زندگی روزمره نیاز به اتصال به اینترنت باشید.برخی  برای متصل شدن به اینترنت به مودم نیاز دارند .اما قبل از خرید نکات خرید مودم ADSL را حتما مطالعه فرمایید.در ادامه به بررسی تخصصی مودم ADSL می پردازیم.

 موارد کلی نکات خرید مودم ADSL

  • تعداد پورت های به کار رفته درمحصول
  • نوع پورت های به کار رفته در مودم
  • نوع برند و هچنین کیفیت به کار رفته در محصول
  • تکنولوژی به کار رفته در WIFI مودم
  • امکانات و آپشن های به کار رفته درنوع مودم

در ادامه هر یک از این عناوین را توضیح خواهیم داد.

پورت

تعداد پورت های به کار رفته در این نوع مودم ها برای ما بسیار قابل اهمیت می باشد.مودم های تولید شده از شرکت های مختلف تعداد دو یا چهار نوع پورت را در آن ها به کار برده می شود.یکی از نکات خرید مودم ADSL سرعت انتقال اطلاعات از طریق پورت LAN این نوع مودم ها می باشد.اکثر مودم های ADSL موجود در بازار سرعت انتقال فایل شان بین 10MBPS و مودم هایی که دارای وضعیت کیفیتی بهتری قرار دارند سرعت انتقال اطلاعات آن ها معادل 10/100/1000 MBPS می باشد.

 برخی کارایی پورت های مودم

مودم ADSL اطلاعات خود را از طریق سیم تلفن دریافت می نماید.که این مودم اینترنت خود را با استفاده از WIFI یا با استفاده از کابل LAN در اختیار ما می گذارد.برخی از کاربران خواستار متصل شدن کامپیوتر شخصی شان به اینترنت می باشند،که در این صورت مودم های تک پورت موجود در بازار کار این کاربران را راه می اندازد.اما اگرمی خواهید تعداد کامپیوتر های بیشتری را به اینترنت متصل نمایید باید از مودم های چهار پورت استفاده نمایید.

یکی از نکات خرید مودم ADSL استفاده از سوئیچر در مودم می باشد.سوئیچر موجود در مورم های ADSL باعث می گردد که اینترنت با سرعت های یکسان بین تک تک این پورت ها منتشر شود.

WIFI

امروزه با توجه به این که اکثر انسان ها از تلفن همراه هوشمند برای متصل شدن به اینترنت اقدام می کنند،قرار گیری ابزار WIFI در مودم های ADSL امری لازم و ضروری می باشد.

قبل از خرید مودم حتما تحقیق کنید که این نوع مودم دارای استاندارد روز دنیا و بر طبق استاندارد IEEE 802.11 باشد.عملکرد انتقال اطلاعات از طریق WIFI بر روی فرکانس 2.4 GHz یا 5 GHz HK انجام پذیر می شود. یکی از نکات خرید مودم ADSL در دسته استانداردی که این مودم قرار می گیرد می باشد.دسته استاندارد هایی که امروزه در مودم های ADSL استفاده می شوند در زیر آمده است.

نکات خرید مودم Adsl

b/a/g/n/ac

نوع B نوعی کاملا قدیمی می باشد که امروزه از این تکنولوژی در مودم استفاده نمی گردد.

نوع AC این دسته استاندارد کاملا جدید و نو پا می باشد حتملا قبل از خرید مودم ADSL چک کنید که فناوری به کار رفته در مودمی که شما خواستار خرید آن می باشید از نوع AC باشد.

تقریبا نزدیک به چند سال می باشد که مودم های ADSL که تولیدمی شوند از دسته ی n به پایین نمی باشند.

اکثر شرکت تولید کننده های مودم ADSL در نوع تک آنتن و دو آنتن تولید می شوند.

از دیگر نکات خرید مودم ADSL این است که تعداد آنتن مودم ها نیز برای ما قابل اهمیت می باشد.هرچه تعداد آنتن های مودم ها بیش تر باشد می تواند تعداد کاربران بیش تری را سرویس اینترنت بدهد.

یکی از قابلیت های اضافی که شرکت های تولید کننده مودم های ADSL در اختیار کاربران قرار می دهند.استفاده از پورت سیم کارت در این مودم ها می باشد.این نوع پورت ها به شما این قابلیت را می دهد که می توانید اینترنت سیم کارت خود را به اشتراک بگذارید.

مطلب دیگر را که باید در اختیار شما قرار دهیم این نکته می باشد که قبل از خرید مودم ADSL حتما چک کنید که آیا می توان پلاگین های امنیتی را بر روی تنظیمات این نوع مودم نصب کرد یا خیر.پلاگین های امنیتی این کمک را به شما می کند که افراد ناشناسی نتوانند به مودم اینترنت شما متصل شوند.

حتما قبل از خرید مودم نکات خرید مودم ADSL را رعایت نمایید.چرا که ممکن است پس از خرید این مودم،رضایت شما را بدست نیاورده باشد و احساس پشیمانی کنید.

فروشگاه کارن شبکه یکی از بهترین ارائه دهندگان محصولات فروشگاه تجهیزات شبکه،داکت برق ،انواع سوئیچ شبکه ، فیبر نوری می باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *