کابل بلدن:

بمنظور ایجاد برقراری ارتباط در شبکه‌های کابلی و یا هر شبکه دیگر نیاز به کابل شبکه داریم. کابل شبکه ارتباط میان دو یا چند کامپیوتر، سرور، روتر و … را فراهم می‌آورد. در واقع این کابل ها، رایانه های گوناگون را با استفاده از ارتباط سیمی به شبکه محلی اتصال می دهد. به این صورت، اشتراک گذاری فایل و دسترسی به اینترنت از طریق کابل شبکه امکان پذیر خواهد. کابل های شبکه ای که در زیرساخت های شبکه مورد استفاده قرار می گیرند یکی از مهم ترین موارد محسوب می شوند.

بلدن:

بلدن یک برند معتبر و شاخص جهانی است که در سال 1902 در ایالت میسوری آمریکا تأسیس شده است و درحوضه ساخت انواع کابل های شبکه و تجهیزات شبکه و همچنین الکتریکی فعالیت دارد. این برند تولید کننده انواع کابل های صنعتی indoor و outdoor است. همچنین کمپانی بلدن از اولین ها و جزو بزرگترین شرکت تولید کننده کابل در جهان می باشد. کابل های موجود بلدن در ایران به دو دسته Cat5e و Cat6 تقسیم می شود. U/UTP و SF/UTP از دیگر استاندارد هایی است که کابل شبکه بلدن به همراه آن ارائه می دارد.

کابل های فیبر نوری:

در انتقال سیگنال های الکتریکی، می توان بجای بهره گیری از سیم های فلزی، فیبرهای نوری که از رشته هایی شیشه ای تشکلیل شده و پالس های نوری را عبور می دهند را جایگزین کرد. این نمونه کابل ها برخلاف ساخت شیشه ای که دارند، بسیار خم پذیر می باشند. کابل فیبرنوری توانایی انتقال سیگنال ها در فواصل طولانی تر نسبت به کابل کواکسیال و زوج سیم به هم تابیده دارد

Defaultکابل های زوج تابیده‌شده:

کابل زوج تابیده‌شده به دو نوع کلی شیلددار (STP) و بدون شیلد (UTP) تقسیم می‌شود. کابل Twisted Pair مجموعه‌ای از 4 زوج سیم تلفن می باشد که به دور هم بافته شده‌اند. کابل های بهم تابیده هزینه کمتری نسبت به سایر کابل ها دارند، همچنین نصب راحتی دارند و ابزارهایی که برای نصب آن ها نیاز است گران نیستند.

کابل های کواکسیال:

این نوع کابل ها از سال 1936 بمنظور انتقال اخبار و اطلاعات در دنیا مورد استفاده قرار گرفته اند. امروزه بیشترین استفاده از این کابل‌ها جهت اتصال آنتن تلویزیون یا اتصال انواع LNB به گیرنده‌های امواج تلوزیونی می‌باشد، ولیکن در حوزه شبکه‌های کامپیوتری به ندرت کاربرد دارند.

 

Default

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *