تجهیزات فیبرنوری

فیبرهای نوری رشته های بلند و نازکی از شیشه شفاف و خالص هستند که با ضخامتی به نازکی یک تار موی انسان ساخته شده اند، فیبر های نوری در بسته هایی بنام کابل‌های نوری کنار هم قرار داده می‌شوند و بمنظور انتقال سیگنال‌های نوری در فاصله های دور کاربرد زیادی دارند.

با توسعه استفاده از زیر ساخت فیبر نوری و شبکه ی FTTx، تولید کنندگان اکسسوری و تجهیزات پسیو فیبر نوری همواره در تلاش برای تولید تجهیزات مدرن و کامل تر، قابل اعتماد با کمترین خطا هستند که باعث سهولت پروسه ی نصب نیز می شود. در حال حاضر طیف گسترده ای از تجهیزات فیبر نوری بمنظور اقدام به راه اندازی شبکه ی فیبر نوری عرضه شده است. با این حال سفارشی سازی آنها مطابق با نیاز شبکه نیز امکان پذیر است.

اکسسوری و تجهیزات پسیو فیبر نوری شامل موارد زیر می شود:

  • کابل فیبر نوری
  • آداپتور فیبر نوری
  • پچ پنل فیبر نوری
  • ماژول فیبر نوری
  • جوش فیوژن
  • سوئیچ و مبدل فیبر نوری
  • پچ کورد فیبر نوری
  • پیگتیل فیبر نوری

پیگتیل فیبر نوری

فیبر نوری در حالت عادی و به تنهایی قادر به اتصال به تجهیزات ارتباطی نمی باشد و همچون سیم لخت می ماند. برای اینکه بتوانیم امکان اتصال فیبر به ابزار و تجهیزات ارتباطی را فراهم کنیم نیاز به اتصالات متناسب با وسایل مناسب داریم. یکی از رایج ترین روش های نصب اتصال بر روی تار فیبر نوری استفاده از پیگتل می باشد. پیگتیل فیبر نوری  فیبر کوتاهی می باشد که قطعه اتصال بر روی آن نصب خواهد شد. فیبر بعد از ورود به پچ پنل یا سایر باکس ها به پیگتیل فیوژن می شود و آماده استفاده می شود.

پیگتل فیبر نوری Sc

انواع پیگتیل فیبر نوری

 پیگتیل با انواع کانکتور های نظیر sc-st-fc-lc-mtrj-din و….با روکش های ۹۰۰ میکرون ۲ میلی متر و ۳ میلیمتر ساخته می شوند. پیگتیل های فیبرنوری در دو نوع کلی: پیگتیل فیبرنوری سینگل مود و پیگتیل فیبر نوری مالتی مود دسته بندی میشوند. از پیگتیل سینگل مود برای اتصال به کابل های سینگل مود و از پیگتیل مالتی مود برای اتصال به کابل های مالتی مود استفاده می شود.

ابا این توصیفات پیگتل فیبر نوری SC پیگتلی است که کانکتور آن از نوع sc میباشد.

پیگتل فیبر نوری SC

پیگتیل فیبر نوری یا همان رابط فیبر نوری، در واقع کابلی است که به یک سر آن، کانکتور متصل شده است.  پیگتیل، تکه کابل کوتاهی می باشد که به کمک کانکتوری که در انتهای این کابل قرار گرفته، می تواند به طور مستقیم به سایر تجهیزات اتصال یابد. پس از اینکه فیبر نوری وارد پچ پنل شد، به پیگتیل جوش خواهد خورد تا قابل استفاده باشد.

پیگتیل فیبر نوری SC یک رشته کابل نوری در متراز های مختلف است که یک سر کابل کانکتور SC میخورد و سر دیگر آن کانکتوری قرار نمیگیرد و در کارخانه فیوژن می شود و یا با کریمپ فلزی با تار دیگر از کابل دیگر وصل می شود. این پیگتیل فیبر نوری دارای فیبری از نوع سینگل مد با قطر 9/125 میکرون می باشد و با کابلی به ضخامت 9 میلیمتر به رنگ زرد با روکشی از جنس PVC طراحی و تولید شده است و در بازار تجهیزات شبکه قابل عرضه می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *