کیستون چیست؟

یکی از پرکاربردترین تجهیزات شبکه‌های داخلی، کیستون است.کیستون نوعی کانکتور مادگی می باشد که بمنظور برقراری ارتباط میان کابل شبکه با سایر تجهیزات شبکه از جمله سوئیچ ها، سرورها، روترها و یا کیس کامپیوترکاربران نهایی، استفاده می شود.در واقع کیستون به هر رابطی که از یک سو به کابل و از سوی دیگر یک پورت مادگی داشته باشد گفته می شود.  کیستون ها در بسیاری از کاربردها به صورت پریز فروخته میشوند.

پریز 2 ماژول پهن لگراند دارای یک کیستون cat6 utp است. منظور از دو ماژول بودن آن اندازه ای است که دارد ن تعداد کیستون هایی که این پریز در خود جای داده است.

 کیستون utp cat6 چیست؟

این نمونه از کیستون ها متعق به دسته  Cat6 است که از سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 250 مگاهرتز پشتیبانی می کنند و از نوع بدون شیلد یا همان UTP هستند که در این صورت این نمونه کیستون ها قادر به حذف نویز و تداخل های الکترومغناطیسی نمی باشند.

کیستون utp cat6 را میتوانیم روی هر نوع ترانکینگی نصب کرد. کابلهایی که به این نوع کیستون ها متصل میشوند، کابل‌هایی از نوع UTP است.این محصول نیاز به ابزاری مخصوص برای نصب شدن ندارد و در واقع قابلیت قفل شدن دارد، به این گونه کیستون ها تولزلس گفته میشود بنابراین استفاده از آن بسیار آسان تر است.

کیستون لگراند دارای شاتر یعنی محافظ پورت است که مانع از نفوذ گرد و غبار می شود و در مواقعی که کیستون با دستگاه دیگری هیچ گونه اتصالی ندراد جلوی محفظه ورودی کیستون را مسدود می کند.همچنین کیستون شبکه CAT6 UTP دارای محفظه‌ای شفاف بمنظور شماره گذاری پورت ها است که با بکارگیری از این قابلیت می‌توان به راحتی پورت‌ها و نودهای شبکه را به خوبی شناسایی نمود.

پریز 2 ماژول پهن لگراند – کیستون utp cat6

پریز پهن cat6 لگراند utp از دیگر محصولات باکیفیت شرکت لگراند فرانسه است که برای استفاده در ساختار پسیو شبکه و همچنین بهبود اتصالات کابل ها و کاهش خطای انسانی کاربرد دارد. این پریز شبکه در دسته موزاییکی برند لگراند قرار گرفته و استاندارد جهانی CE را نیز دریافت کرده است.این محصول قادر است تا حد زیادی نیاز به ابزار خاص شبکه را بکاهد تا کاربر بتواند فقط با چرخش پیچ قسمت پشت کیستون عمل پانچ را انجام دهد.

پریز شبکه 2 ماژول پهن لگراند

مشخصات کلی پریز 2 ماژول پهن لگراند cat6 utp

بدنه ی این کیستون از جنس PVC است . همان طور که مطلع هستید این نوع پلاستیک از مقاومت بالایی بهره می برد و در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار با دوام است. این قطعه فاقد شیلد و فویل طراحی شده است.ابعاد کیستون شبکه پهن لگراند بصورت 45*45 بوده و دارای 2 ماژول شبکه میباشد. یک درب پلاستیکی لولادار در بخش بالایی این کیستون قرار گرفته که امکان قراردادن لیبل را فراهم می‌ آورد.

پریز 2 ماژول پهن لگراند دارای فیس پلیت است که نصب آن را روی ترانک را بسیار آسان تر می کند و بر روی این پریز شبکه قسمتی وجود دارد که می شود شماره هایی روی آن قرار داد که با انجام این کار می توان پورت ها و نود های موجود در شبکه را از یکدیگر تفکیک کرد.

جزئیات

  • دسته بندی : Cat6
  • نوع کیستون : utp
  • برند : لگراند
  • جنس بدنه : پلاستیکی PVC
  • ظرفیت : 2 ماژول
  • رنگ : سفید
  • ابعاد : 4.5×4.5 سانتیمتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *