Neutral Minimalist Simple Elegant Marble Quote Instagram Post 2

کابل فیبر نوری چیست؟

کابل فیبرنوری یک کابل شبکه محسوب می شود که ساخته شده از رشته هایی از شیشه می باشدکه درون یک محفظه ی عایق مانند قرار می گیرند. کابل های فیبر نوری برای استفاده در مسافت های زیاد و برای شبکه های داده با عملکرد بالا و همچنین ارتباطات از راه دور مناسب هستند به همین دلیل برای کاربردهای مخابراتی گزینه  مناسبی هستند کابل فیبر نوری 12 کور سینگل مود خاکی یک نمونه کابل فیبرنوری است که کاربرد اصلی آن برای انتقال داده در مسافت های زیاد و کاربردهای مخابراتی است.

با استفاده ازفیبر نوری می‌توان به راحتی داده‌های تصویر، صوت و دیگر داده ها را با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه و حتی بیشتر انتقال داد. اخیرآ کابل فیبر نوری، به خاطر پهنای باند وسیع تری که در مقایسه با کابل‌های مسی بهره می برد، و همچنین تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره ای از مهمترینو اصلی ترین ابزار انتقال اطلاعات بشمار می رود.

کابل فیبر نوری چگونه عمل می کند؟

کابل های فیبرنوری با استفاده از پالس های نوری تولید شده توسط لیزرهای کوچک یا ال ای دی ها، سیگنال های ارتباطی را انتقال می دهند.فیبر نوری دارای چندین لایه است. درونی‌ترین لایه هسته نام دارد.هسته دارای یک تار کاملاً بازتاب کننده از شیشه خالص می باشد.هسته مانع از هدررفت سیگنال ها می شود و این اجازه را به نور می دهد تا در طول کابل حرکت کند.

Neutral Minimalist Simple Elegant Marble Quote Instagram Post 1 3

کاربرد کابل فیبر نوری

امروزه  بیشتر کابلهای فیبر نوری در  مخابرات فیبرنوری کار برد دارند  نظیر کابل فیبر نوری 24 کور سینگل مود خاکی ولی کابل فیبر نوری در موارد دیگری چون شبکه های کامپیوتری، اینترنت، شبکه های تلفن شهری و بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد.برای انتقال سیگنال‌های نوری در فواصل دور نیز کارایی موثری دارد.

 

انواع کابل فیبر نوری:

  • تک حالتی single-mode
  • چند حالتی multi-mode

 فیبر نوری مالتی مود:

در این نوع از کابل فیبر نوری چندین سیگنال نور به صورت یکجا از آن عبور می کنند و چندین حالت از انتشار یا پاشندگی را بوجود می آورند. پاشندگی، پهنای باند و مسافت انتقال را در فیبر محدود می کند. این نوع از فیبر دارای قطر به نسبت بیشتری است و مسافت کوتاه تری برای انتقال را پشتیبانی می کند. فیبر مالتی مد به طور معمول از LED برای ایجاد پالس نور بکار می برد که این امر سبب شده تا از فیبر سینگل مد قیمت پایین تری داشته باشد.

  فیبر نوری سینگل مود:

فیبر نوری سینگل مد در واقع یک رشته شیشه ای با قطر 8.3 تا 10 میکرون می باشد که یک پرتو تک موج را انتقال می دهد.با توجه به قطر کم، از این نوع فیبر در مسافت های طولانی بمنظور کاهش افت سیگنال استفاده می کنند.تفاوت سینگل با مالتی مد در پهنای باند آن ها است که فیبر سینگل مود از پهنا باند بیشتری برخوردار است. منشا نور فیبر سینگل مد غالباً یک لیزر است که همین موضوع سبب گران تر شدن کابل سینگل مد نسبت به مالتی مد می شود.

کابل فیبر نوری 12 کور سینگل مود خاکی

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری 12 کور سینگل مود خاکی، یکی از مهمترین فیبر های نوری در صنعت مخابرات بحساب می آید که در پروژه های مخابراتی از انواع آن استفاده می کنند. این فیبر های نوری به علت وسعت کاربرد آنها توسط برند های مختلف تولید و عرضه می شود.

کابل فیبر نوری 12 کور دارای 12 تار نوری است که این تار های نوری معمولآ در لوز ها قرار می گیرند و کابل به صورت فیبر نوری لوز تیوب ساخته می شود، یا ممکن است به صورت بدون لوز نیز تولید شود و ساختمان ساده تری داشته باشد. کابل فیبر نوری 12 کور سینگل مود بمنظور انتقال اطلاعات یا دیتای مخابراتی درفاصله های دور مورد مناسب هستند.قطر هر کدام از رشته های کابل فیبر نوری 12 کور سینگل مود معادل ۲۵۰µm است.

مزایا

  • دارای ساختار ضد آب(Water Proof) ، ضد جوندگی (Anti-Rodent) و ضد اشعه ماوراء بنفش (UV)
  • قابلیت نصب در داکت و یا به صورت دفنی به تنهایی
  • طراحی شده برای اتصال آسان پیگ تیل (Pigtail) به آن
  •  دارای غلاف فلزی انعطاف پذیر
  • طراحی لوله انعطاف پذیر مرکزی در آن

خرید کابل شبکه 

شما میتوانید انواع کابل شبکه را با بهترین قیمت از سایت کارن شبکه خرداری کنین. قدرت و اعتبارکارن شبکه قیمت مناسب و تنوع بالا کالا است. شما میتوانید بهترین نوع کابل شبکه را با تضمین اصالت کالا از سایت مازکابل خریداری کرده و سفارشات خود را در سایت ثبت کنید. کارن شبکه سایت تخصصی فروش انواع تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه میباشد. هکچنین میتوانید برای دریافت اطلاعات و دریافت پشتیبانی با ما از طریق سایت و همچنین از طریق اینستاگرام کارن شبکه در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *