ممکن است برخی با توجه به مشکلات اقتصادی تصمیم به خرید تجهیزات دست دوم شبکه از سایت های اینترنتی کنند.
در بسیاری از سایت ها می توانید انواع محصولات شبکه ویژه از قبیل مودم، مودم روتر، روتر،سوییچ آنتن خارجی و کابل را با قیمت هایی پایین تر از بازار پیدا و خریداری کنید.
چطور می توانیم بفهمیم مودم یا روتر دست دوم به شکل صحیح کار می کند و فاقد مشکل می باشد.در ادامه با ماز کابل همراه باشید تا راهنماییتان کنیم.
اولین پرسش آن است که آیا در خرید تجهیزات دست دوم شبکه درست است؟ پاسخ بله می باشد ولی باید به نکاتی توجه کنید.

 خرید تجهیزات دست دوم شبکه  

روتر از محصولات شبکه خانگی می باشند که حساسیت زیادی ندارند، مهم کارکرد آنهاست. این طور نیست که پیکسل سوخته داشته باشد و یا نمایشگر یا بدنه ای ضربه دیده داشته باشد.از همه مهم تر آنکه شکل ظاهری اهمیتی نداشته و هدف فقط کارکردن در شبکه است.
برای نمونه یک روتر خوب را در نظر دارید که یکسال کار کرده و به منظور یکی دو سال دیگر کار کشیدن آن را خریداری نمایید.در صورتی که صحیح کار کند،این که چقدر کارکرده است چندان اهمیتی ندارد.
برخی که اقدام به فروش تجهیزات نو یا دست دوم  درسایت های فروش محصولات دست دوم فروشی میکنند، به دلیل تغییر محل کار یا خانه با به روزرسانی شبکه یا تغییر محل کار یا خانه است. اگر این دستگاه ها سالم اند میتوانید آنها را بخرید.

خرید تجهیزات دست دوم شبکه

نکاتی که باید در خرید تجهیزات دست دوم شبکه به آنها دقت کرد

با ورود بعضی از مودم های جدید، مودم های قدیمی هر چقدر هم مورد استفاده قرار نگرفته باشند، باز هم به کار نمی آیند پس این خرید منطقی نیست.مثلا فرض کنید امروزه تمایل به خرید مودم ADSLیا یا 3G داشته باشید!!! بنابراین خریداری مودم یا روتری که متعلق به چند سال پیش است، دور ریختن پولتان است. به روز بودن دستگاه مهم ترین نکته در خریداری مودم می باشد. در خرید مودم نو بدون اولویت دارد هر چند دستگاه دست دوم ارزان باشد.

خریدتجهیزات دست دوم شبکه با هدف خرید با قیمت پایین تر انجام می شود. تفاوت قیمت 10 یا 20 هزارتومان با بازار منطقی نیست .در این صورت پیشنهاد می کنیم جنس اصل با گارانتی را خریداری نمایید.
در صورتی که مودمی با قیمت 100 هزار تومان پایین تر پیدا کردید، می توانید بگویید خرید دست دوم اقتصادی تر و توجیه پذیر تر خریده اید.
سعی کنید دستگاهی را که خریداری می کنید دارای گارانتی باشد. در حال حاضر بسیاری از افراد هستند که با توجه به دلایلی دستگاه های با ضمانت می فروشند. این گونه هیچ آشفتگی ای ندارید.
برخی از تجهیزات دست دوم همچنان مدت زمان طولانی دارند.برای نمونه برخی شان دارای دو سال گارانتی هستند. با خرید تجهیزات دست دوم شبکه که هنوز از مهلت گارانتی شان باقیست خرید هوشمندانه انجام داده اید.