زاویه داخلی ترانکینگ چیست؟

زاویه داخل یا زانوی داخلی ترانکینگ قطعه ای است که در انتهایی داخلی ترانکینگ جایی که ترانکینگ به دیوار میرسد یا  با دیوار زاویه 90 درجه می سازند، به کار برده میشود.  وظیفه و کاربرد اصلی زاویه داخل ترانکینگ  برای برقراری اتصال بین دو ترانکینگ در محل به هم رسیدن آن ها در داخل زاویه ۹۰ درجه دیوار می باشد.

هدف اصلی ترانکیگ محافظت از کابل های برق است. در صورت محافظت نکردن از این موارد می‌تواند منجر به آسیب و تعمیرات پرهزینه شود.  کابلهایی که درون ترانکینگ قرار میگیرند باید در تمامی قسمت ها درون ترانک باشند و نه این که در قسمت های انتهایی و قسمت هایی زاویه دار رها شده باقی بمانند برای همین متعلقاتی چون زاویه داخلی ترانکینگ، ته بند ترانکینگ تعریف میشوند تا محافظت را برای کابلها در تمام قسمت های ترانکینگ به وجود بیاورند.

علاوه بر آن، کابل باید  در تمامی قسمت ها بسته باشد تا آب، مایعات یا حشرات و حیوانات موذی نتواند به دراخل آن نفوذ کند. در غیر این صورت ریسک برق گرفتگی و آتش سوزی بالا میرود. اگر کابلهایی که درون ترانکینگ قرار دارند در مکان هایی که دارای زاویه 90درجه میشود، پوشانده نشوند، احتمال وقوع خطرات و ریسک های ذکر شده بالا میرود.

زاویه داخلی ترانکینگ  از دو تکه ی مثلثی شکل تشکیل شده است که محل تقاطع دو ترانک که به یک زاویه ی 90 درجه در در کنج و یک تقاطع می رسند را به صورت کامل پوشش می دهند به صورتی که یکی از قسمت ها در بالای ترانک و دیگری در پایین ترانک قرار می گیرد.

زاویه تخت ترانگینگ برای انواع ترانکینگ تعریف میشود.

زاویه داخلی ترانکینگ

زاویه داخلی ترانکینگ لگراند

از آنجایی که به جرأت می توان اظهار کرد که ترانکینگ ها و متعلقات لگراند باکیفیت ترین ترانکینگ های موجود در بازار ایران هستند. در ادامه به معرفی زاویه تخت ترانکینگ لگراند میپردازیم.

شرکت لگراند (Legrand) یک شرکت فرانسوی مشهور در زمینه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است  و یکی از بزرگترین شرکت های شناخته شده جهان در زمینه تجهیزات شبکه است.

کمپانی لگراند در بازار شبکه و برق جزء بازیگران اصلی بازار محسوب می شود به طوریکه سهم به سزایی از بازار آی تی را به خود اختصاص داده است.

جنس زاویه داخلی ترانکینگ لگراند از PVC  و رنگ بدنه آن سفید است که مقاومت بسیار خوبی در برابر پوسیدگی، خوردگی و آتش دارد .

زاویه داخل ترانکینگ لگراند در ابعاد متنوعی برای سایزهای متنوع ترانکینگ موجود میباشد که شامل سایز های ۵۰*۸۰ و ۵۰*۱۰۵ و ۵۰*۱۵۰ و ۵۰*۱۹۵ میشود.

 زاویه داخلی ترانکینگ  150 لگراند یک نمونه  محصولات باکیفیت طرح موزاییکی Legrand است.

که نصب آن روی ترانکینگ‌ها به سهولت انجام  میشود. از این قطعه می توان برای ترانکینگ سایز 50*150 استفاده کرد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *