برند لگراند (LEGRAND)

لگراند یکی ازشرکت های صنعتی فرانسوی که در لیموژ فرانسه قرار دارد و جزو پیشتازان دنیا در حیطه فروش محصولات و تجهیزات الکتریکال و شبکه است. این شرکت در حیطه کلید و پریز( با 20% از بازار جهانی و  15% بازار جهانی بسیار موفق عمل کرده است .این شرکت دارنده ی مقام اول در فروش فیوز مینیاتوری و تابلوهای توزیع دار و دارنده ی جایگاه دوم در فروش کلید و پریز است.

برند لگراند محصولات جدیدی در جهت نصب سلول های فتوولتائیک و کنترل روشنایی به تولیدات محصولاتش اضافه کرده است.همچنین در حال حاضر این گروه در حال گسترش و وسعت بخشیدن دامنه محصولات خود با استفاده از فن آوری های صرفه جویی در انرژی و توسعه پایدار می باشد.

تاریخچه شرکت لگراند

در واقع تاریخچه و اصلیت برد لگراند منحصر به سال 1860 است.هنگامی که کارگاهی در لیموژ در جاده لئون، به منظور تولید ظروف چینی،فعالیت خود را آغاز کرد.فلسفه خرید این کمپانی به سال 1904 باز می گردد که آقای فردریک لگراند این کمپانی را خریداری کرد.کمپانی لگراند همکاری اش را با هنرمندی که اهل لیموژ و دارای کارگاهی کوچک در زمینه تولید برق با چینی و جعبه های چوبی در اگزیدویل بود که جین مندات نام داشت آغاز کرد.پیش از اینکه پلاستیک پدیدار شود، چینی در جایگاه برترین ماده عایقی قرار داشت.بعد از اینکه یک آتش سوزی در سال 1949 صورت گرفت، تصمیم کارخانه بر آن شد که تمرکز منحصر خود را بر تولید تجهیزات کلید و پریز بگذارند.

این شرکتئ سریعا محصولاتش را به تجهیزات حفاظتی از قبیل فیوز و قطع کننده مدار، همچنین تجهیزات مدیریت کابل از قبیل ترانک، چراغ اضطراری و لگراند و… وسعت بخشید.این شرکت در سال 2006در 180 کشور فروش و در 70 کشور کارخانه داشته است.علت این شهرت این است که این شرکت با تولید محصولات متنوع الکتریکی،با بیشتر از 150000محصول، به تولید کننذه محصولات متنوع الکتریکی مبدل گشت.

برند لگراند

تاریخ های مهم برند لگراند:

بنیان گذاری نخستین شرکت زیر مجموعه شرکت لگراند در خارج از فرانسه، در سال 1966 در بلژیک
وسعت یافتن شرکت لگراند به خارج از اروپا، در سال 1977 با تاسیس Pial در برزیل.
خریداری امتیاز بتاچینو، رتبه یک تجهیزات الکتریکی در ایتالیا توسط شرکت لگرند در سال 1989.
قوت گرفتن حضور لگراند در کشورهای در حال پیشرفت و پیشرفته
خریداری امتیاز Ortronics، یک شرکت پیشتاز آمریکایی که حیطه فعالیت آن در ارتباط با مدیریت کابل و VDI( صدا و تصویر و داده)بود توسط شرکت لگراند در سال 1998.
خریداری امتیازWiremold در آمریکا و همچنین یک شرکت کنترل روشنایی آمریکایی توسط لگراند که Horton Controls نام دارد در سال 2000.
خریداری امتیاز ICM group که در زمینه تولید سینی کابل پیشتاز است، توسط برند لگراند در سال 2005.
خریداری امتیازبخش الکتریکال شرکت TCL چین و Shidean شرکتی چینی پیشتاز در حیطه سیستم های صوتی و تصویری و شرکت Vantage control شرکت کنترل روشنایی آمریکایی در سال 2006.
خریداری امتیاز HPM رتبه 2 تجهیزات الکتریکال دراسترالیا و Konataktor عرضه کننده قطع کننده مدار قدرت در روسیه.خریداری امتیاز MACSE، شرکت پیشتاز مکزیکی در حیطه سینی کابل،UStec ، متخصص در شبکه های مسکونی،Alpes Technologies که شرکتی پیشتاز در تجهیزات اندازه گیری انرژی وtcl wuxi ، شرکت متخصص قطع کننده مدار مدولار توسط لگراند در سال 2007.
خریداری امتیاز pw Industries شرکتی آمریکایی و متخصص در تولید سینی کابل، Estap که شرکتی ترکیه ای در زمینه رک و VDI(صدا،تصویر، داده) وElectrak، شرکتی متخصص انگلیسی در زمینه باس داکت و سینی کابل زمینی و HDL که رتبه اول دوربین مداربسته و کنترل تردد مسکونی در برزیل را داشت، توسط لگراند در سال 2008.

شرکت لگراند مثل سایر فعالان در صنعت الکتریک، در سال 2009 دچار بحران اقتصادی شد و این شرکت در معاملات خود، افتی 15.6% ای  را متحمل شد.

چرا برند لگراند برتر است؟

محصولات این شرکت با توجه به آزمایشگاه های فنی و تکنولوژی کامپیوتری و الکتریکی، در سطح دنیا و بیش از 100000 محصول تولید می شود.همچنین مبنای کار این شرکت رضایت مشتریان بوده و محصولات آن جوابگوی کلیه نیازهای پروژه های شبه و برق بوده و عل آن نیز برخورداری از طیف گسترده ای از محصولات می باشد.

زمانی که لگراند را برگزیدید، رهبر جهان زیرساخت های برق و دیجیتال در صنعت ساخت و ساز در حال خدمت رسانی به شماست. ضمنا دارای متخصصانی است که شما را در روند طراحی تا تکمیل پشتیبانی شما را در انتخاب از بین گزینه های نوآوری و خلاقانه به منظور ساخت راهکارها و انتخاب سیستم هایی که از پیشرفت های تکنولوژی اخیر بهره می گیرند راهنمایی می کنند.با تاسیس شرکت صنایع الکتریکی البرز در سال 1364 شمسی شرکت لگراند فرانسه فعالیتش را در ایران شروع کرد.این فعالیت در سه عرصه تابلوهاد وادوات حفاظت توزیع برق فشار ضعیف و نیز کلیدها و پریزها و تجهیزات کابل کشی ساختار یافته تمرکز نموده است.

محصولات برند چیست؟

با استفاده از تجهیزات شبکه و کابل شبکه لگراند Passive برند لگراندمیتوان به مدیریت کابل کشی ساختاریافته دست یافت.کابل کشی لگراند (VDI) از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و با بهره گیری از تمامی تجهیزات جانبی ترانکینگ لگراند، رک ، انواع سوکت ها، کابل ها و کف های کاذب میتوان به راهکارهای متنوعی رسید. این سیستم از ضمانت 20 ساله برخوردار بوده و در کابل کشی End to End مورد استفاده قرار می گیرد.

ترانکینگ برند لگراند در اندازه های مختلف، همراه لوازم و قطعات جانبی، با مواد pvc خاص که ضد حریق می باشند، به منظور عبور کابل های خود در بدترین مسیرهای عبوری کابل برای ارتباط با کانکشن های متنوع در اختیار کاربران گذاشته می شود. ضمنا این ترانک ها امکان جابجایی یا افزایش کانکشن را در آینده فراهم کرده است.
سه مدل Cat5 وCat6وCat7 از کابلهای برند لگراند هستند که به شکل UTP،STPو FTP وجود دارند. ایجاد ارتباط بین کابل و کانکشن فاقد نیاز به استفاده از ابزار بوده و فقط به یک کلیک وابسته است.این امر سبب کاهش عدم برقراری ارتباط شده و سرعت نصب به میزان چشمگیری زیاد می شود.کابل در این کانکتورها می تواند با دو استاندارد A و B مندرج در بدنه کانکتورو در کلیه جهات به کانکتور اتصال یابند.

ترانکینگ برند لگراند از دو نوع ستون ثابت و متحرک در ارتفاع متنوع ساخته شده  امکان برخورداری کانکشن های مختلف کابل شبکه لگراند و برق و تلفن را در جاهایی که دسترسی به آنها ممکن نیست را آماده می سازد.ستون های ذکر شده با برخورداری از یک پروفیل آلومینیومی چهارجهته، امکان کابل کشی راحت تر و بدون مشکل را برای کاربر ممکن می سازد.ضمنا امکان دسترسی به انشعابات دیگر به وسیله فریم های قابل نصب روی بدنه در این ترانینگ ها فراهم شده است.
ترانکینگ کف، قرنیزی و دیواری در این نوع برند تولید میشود و از مرغوبیت خوبی برخوردار است.

رک ها به همراه کلیه متعلقات ( قابل نصب در رک) از قبیل پچ پنل ،سینی های ثابت، متحرک ، هدایت کننده کابل ،پیچ کورد و پچ پانل، فن و ماژول برق و… در ابعاد و سایزهای مختلف تولید میشوند.
کابل هایی که در چهار مدل Cat5e، Cat6، Cat7و G10 به شکل SFTP,STP,FTP ,UTP با حداقل آسیب در چرخش های ترانک و روکش PVC وجود دارند، کابل و پچ کورد نام دارد.این پچ کوردها در سایزهای 1،2،3،5 متر و با برخورداری از روکش به منظور قطع نشدن ارتباط با کانکشن و ساختاری مقاوم منتقل کردن اطلاعات در بالاترین سطح را بر عهده دارند.

تجهیزات فیبر نوری از کابل شبکه لگراند ، پچ کورد و کانکتورهای LC,SC,ST و پچ پنل و… تشکیل شده اند.در دونوع Single modeو Multimode با توانایی نصب آداپتورهای LC, SC,ST به شکل Indoor و Outdoor از محصولات برند لگراند است،ضمنا پچ کوردهای فیبر نوری نیز LC/LC, SC/SC, SC/LC, ST/ST, ST/SC, LC/ST در اندازه های 1،2،3 متری موجب امکان پذیری ارتباط می گردد.
این شرکت برای کلیه نیازهای الکتریکی علی الخصوص ایجاد اتوماسیون در منزل و ساختمان های اداری و کنترل، سیستم های امنیتی و ایمنی و برق رسانی های صنعتی و نیز توزیع انرژی الکتریکی و اطلاعات پاسخگو می باشد.