اگر قصد خرید کابل شبکه دارید لزومی ندارد یک کارشناس شبکه باشید، کافی است در مورد 3 سوال مهم در خرید کابل شبکه که در ادامه در مورد آن توضیح دادیم به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید و با توجه به نیاز شبکه خود به جمع بندی رسیده و خرید خوبی داشته باشید.

چه کابلی مناسب شرایط کار من خواهد بود؟

اولین سوال مهم در خرید کابل شبکه که باید از خود بپرسید  این است ، اما پاسخ به این سوال قدری سخت و دشوار می باشد زیرا عوامل متعددی در یافتن پاسخ دخیل هستند. مثلاً برخی از مشتریان از اختلالات و نویز یا پارازیت ها دور هستند ولی محل کار برخی دیگر در معرض آلودگی پارازیت‌ها است بنابراین کابل شبکه با روکش محافظ ضدنویز که غلافی است که به دور هر جفت سیم کشیده شده است، پیشنهاد میشود در حالیکه به کاربری که به دور از آلودگیهای پارازیتی است، نوع بدون پوشش پیشنهاد میشود.

در مثالی دیگر، عده ای از مشترکان به دلیل طولانی بودن کابل شبکه استفاده شده، ناخودآگاه درگیر پارازیت خواهند شد زیرا افزایش نویز، رابطه مستقیمی با طول کابل دارد لذا ضروری است از برند های معتبری که پوشش های با کیفیتی دارند، استفاده کنند و جداّ از خرید در مراکزی که اصالت کالا را تضمین نمیکنند، خوددداری کنند.

cat6 یا cat7تکنولوژی؟

انتخاب استاندارد کابل بسیار مهم است . دومین سوال مهم در خرید کابل شبکه این است که شبکه من با چه سرعتی داده منتقل میکند و چه کابلی با چه سرعتی مناسب آن است برخی از فروشندگان برای جلب نظر مشتری عبارات cat6 یا cat7 و… به کار میبرند ولی بایستی این نکته را خاطرنشان کنیم که این اعداد و ارقام گرچه در روی کاغذ با یکدیگر تفاوت دارند اما سرعت در تجهیزات شبکه برای قریب به اتفاق تمامی مشتریان قابل لمس و احساس نیست.

زیرا زیرساخت های مخابراتی و الکترونیکی پایه و مادر و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیکی که در ایران استفاده می شوند، ساختار قدیمی تری نسبت به تکنولوژی‌های روز دنیا دارند. لذا اگر دستگاه و اینترنت شما یا  شبکه تبادل داده‌ای که با آن کار می کنید با نرخ حداکثری 6MBباشد،کابل شبکه با سرعت انتقال 100MB  با کابلی که توان انتقال1000MB  را داراست ، هیچ تفاوتی نداردلذا خرید یک کابل نسل ششم با ظرفیت انتقال بالا فاقد ارزش خواهد بود. برای آگاهی بهتر شما نرخ تبادل را در سه نسل نشان داده ایم:

نسل 1000mb : cat6  با حداکثر پهنای باند250مگاهرتز

نسل 10000MB : CAT6a با حداکثر پهنای باند500مگاهرتز

نسل 10000MB : cat7 با حداکثر پهنای باند600مگاهرتز

  نکته دیگر که بایستی مطرح گردد این است که در صورت وجود ساختار و بستر مناسب، چنانچه یکی از دستگاه‌های موجود شما یا دیگر تجهیزات تان سرعت بالاتر را ساپورت و حمایت نکند، از آنجایی که داده ها پیرو کمترین سرعت هستند، لذا صرف خرید کابل شبکه نسل بالاتر و به روز تر، شما دسترسی به سرعت تبادل بالاتر نخواهید داشت زیرا تجهیزات قدیمی از ساپورت کردن نسل جدید عاجز هستند.

3سوال مهم در خرید کابل شبکه

کدام برند،کدام کشور؟!

 تا اینجا با برخی اطلاعات پایه در کابل شبکه آشنا شدیم اما برای خرید بین برندها و مارک های موجود در بازار قطعاً سردرگم خواهید شد، سومین سوال مهم در خرید کابل شبکه سوال در مورد برندهای برتر است تا به برندی برسید که کالای باکیفیت با قیمتی مناسب شرایط شما تولید میکند. نام‌های زیادی در بازار و سایت های فروش اینترنتی به گوش می‌خورد. در میان برندهای باسابقه می‌توان از اشنایدر، لگراند، بلدن و…. نام برد.

اشنایدر هویت فرانسوی دارد که کمی کمتر از ۲۰۰ سال است که تاسیس شده است و به لحاظ کیفیت از برندهای محبوب در دنیا به شمار می رود.

لگراند برند دیگری است که تابعیت حقوقی همچون اشنایدر فرانسوی است و ۱۹ سال از اشنایدر جوان تر است و سال تاسیس آن به ۱۸۶۵ میلادی برمی گردد. کابل شبکه لگراند و دیگر محصولات این تولید کننده نیز به لحاظ قیمت‌گذاری و کیفیت ارائه شده، از محصولات با ارزش خرید بالا در دنیا محسوب شوند.

بلدن اما هویت غربی تری دارد و اصالتش آمریکایی است. ژوزف بلدن در ابتدای سده نوزدهم این شرکت را تاسیس کرد و در کمی بیش از ۱۰۰ سال، توانست نام خود را در بین محصولات نام آشنای تولیدکننده محصولات الکترونیک بگنجاند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *