در سال 2001 با یک تیم 28 نفره شرکت هایک ویژن با هدف اولیه تولید تجهیزات دوربین مداربسته، از قبیل دوربین، سوییچ های شبکه و لنز دوربین، کابل شبکه و مرکز کنترل آنالوگ و آی پی تاسیس گردید.چیزی که باعث شد این شرکت در سالهای اخیر سریعا پله های رشد و ترقی را طی کند، ساز و کار هوشمندانه این شرکت بود.

همین امر باعث شد تا با رشد چشمگیری خودش را در رتبه بندی شرکت های محبوب و پرفروش بازار صنایع نظارت تصویری قرار دهد.دلیلی که سبب شد این شرکت پرفروش ترین برند دوربین مداربسته معرفی شود رشد این شرکت در سالهای 2011تا 2016 میلادی بود.

این شرکت چینی با 20000 کارمند و با بهره مندی از لسیتی از محصولات مختلف در هر عرصه ای راه حل امنیتی مناسبی را به شما پیشنهاد می کند.

با توجه به اینکه حدود 10000 نفر تحت عنوان تیم توسعه و تحقیق در طراحی سیستم های متنوع براساس نیاز بازار را بر دوش می کشند، نتیجتا هیچ تیم مداربسته ای در دنیا از این پویایی و طراحی بزرگ برخوردار نیست.
8% از درآمد سالانه این شرکت در هر سال،برای توسعه بازار مدار بسته هزینه می شود که سبب اختصاص دادن نام پر فروش ترین برند دنیا به خود شده است.حدود 4.6 میلیارد در سال 2016 مقدار فروش این شرکت بیان شده است.

که در دنیا رتبه نخست فروش به شمار می رود.
این شرکت فقط به صنعت دوربین های مدار بسته رضایت نداده است، بلکه در صنایع دیگر هم حرف برای گفتن دارد، ارائه محصولات استراتژیکی به مشتریان خاص همیشه توسط این شرکت چینی در دستور کاراست.

ربات های هوشمند بارکد خوان، پرنده های بدون سر نشین ( پهپاد های برد متوسط )، ربات های حمل بار و چندین مورد دیگر از جمله این محصولات است، این شرکت با ارائه نقشه راه خود برای سالهای آینده بیان کردکه قصد ورود به حوزه هایی مانند اتوماسیون اداری و هوشمند سازی منزل، خودرو های الکترونیکی و دنیای اینترنت اشیاء را دارد.
مونترال کانادا، کالیفرنیا در امریکا و شهرهای شانگهای، جونکینگ و ووهان چین و پکن محل فعالیت دائمی تیم طراحی و مهندسی هایک ویزن است.

نتیجه فعالیت ها در گزارش هایی در جلسات ماهانه به مدیران ارشد ارائه می گردد.
این شرکت در تولید محصولات هوشمند، هوش مصنوعی و اینترنت و تجهیزات شبکه و تجهیزات پیشرفته دیگردر جهان همیشه پیشرو بوده است.در رتبه بندی سالانه به وسیله SECURITY 50 مجله A&S رتبه اول را در سال 2016 از آن خود کرده است.
این شرکت در مه 2010 بعد از گرفتن تاییدیه های لازم به بورس اوراق بهادار شنزن چین گردید و امروزه سهام این شرکت دارای ارزش بالایی می باشد.ضمنا دفتر مرکزی شرکت هایک ویژن در شهر هانژو چین واقع شده است.