اجرای شبکه فیبر نوری

اجرای شبکه فیبر نوری قبل از انقلاب اینترنت در سازمان ها وجود داشت. سپس اینترنت یک اختلال تکنولوژیکی ایجاد کرد و جهان را به هم متصل کرد و روش‌ها و سرعت عملکرد سازمان‌ها را تغییر داد.

این فناوری سیمی باعث ایجاد شبکه‌های خصوصی روی کابل‌های کواکسیال در یک سازمان شد.

این به افزایش امنیت داده‌ها کمک کرد و فرآیند ارتباطات و انتقال داده‌ها را برای کارکنانی که در ساختمان‌های جداگانه در فاصله چند متری نشسته بودند، آسان کرد.

اجرای شبکه فیبر نوری هنوز در بین مشاغل وجود دارند. با این حال، آن ها از نظر فاصله جغرافیایی، قدرت سیگنال و مقدار داده های منتقل شده دارای محدودیت هایی هستند.

انواع حالت های فیبر نوری

فیبر تک حالته

اجرای شبکه فیبر نوری تک حالته به دلیل قطر کمتر هسته فیبر شیشه ای برای مسافت های طولانی تر استفاده می شود.

این قطر کوچکتر امکان  تضعیف را کاهش می دهد که کاهش قدرت سیگنال است. دهانه کوچکتر نور را به یک پرتو منفرد جدا می کند و مسیر مستقیم تری را ارائه می دهد و سیگنال را قادر می سازد مسافت بیشتری را طی کند.

فیبر تک حالته همچنین پهنای باند بسیار بالاتری نسبت به فیبر چند حالته دارد. منبع نور مورد استفاده برای فیبر تک حالته معمولاً لیزر است.

فیبر تک حالته معمولاً گرانتر است زیرا برای تولید نور لیزر در دهانه کوچکتر به محاسبات دقیق نیاز دارد.

فیبر چند حالته

فیبر چند حالته برای فواصل کوتاه‌تر استفاده می‌شود، زیرا دهانه بزرگ‌تر هسته سیگنال‌های نور را قادر می‌سازد تا در طول مسیر بازتاب کنند و بیشتر منعکس شوند.

قطر بزرگتر اجازه می دهد تا چندین پالس نوری در یک زمان از طریق کابل ارسال شود که منجر به انتقال اطلاعات بیشتر می شود.

این همچنین به این معنی است که احتمال از دست دادن سیگنال، کاهش یا تداخل بیشتری وجود دارد. فیبر نوری چند حالته معمولاً از یک LED برای ایجاد پالس نور استفاده می کند.

اجرای شبکه فیبر نوری

شبکه های فیبر نوری به عنوان یک تغییر دهنده بازی تکامل یافتند زیرا به غلبه بر همه موانع فوق کمک کردند. شما می توانید یک شبکه کامل فیبر نوری داشته باشید.

طراحی یک شبکه فیبر نوری شامل چندین ملاحظات مانند سطح اتصال بدون درز مورد نیاز، قدرت سیگنال، میزان انتقال داده و زمان صرف شده و سایر عوامل است.

این امر به ویژه به عنوان بخشی از راه حل های اجرای شبکه فیبر نوری که از انتقال اطلاعات در فواصل طولانی با سرعت بالا پشتیبانی می کند بسیار مهم است.

همچنین، سیگنال‌های داده را در صورتی که یک کابل فیبر نوری به دو یا چند شبکه غیرمشابه متصل است، تفسیر می‌کند. در این جا نکاتی وجود دارد که باید هنگام طراحی شبکه فیبر نوری در نظر بگیرید.

اجرای شبکه فیبر نوری

نکات مهم در اجرای شبکه فیبر نوری

ابتدا هدف و محدوده خود را برای ایجاد یک شبکه جدید یا حتی گسترش شبکه قدیمی فعلی مشخص کنید.

ممکن است به این دلیل باشد که برای توسعه آینده، گسترش سازمان ها، دفاتر در مناطق مختلف و غیره به مقیاس پذیری نیاز دارید.

اتصال بدون درز و اینترنت پرسرعت برای بسیاری از مشاغلی که در سطح جهانی یا برای برنامه های کاربردی حیاتی کار می کنند، نیاز روز است.

این نیز می تواند دلیلی برای روی آوردن به فیبر نوری باشد، انتخاب تجهیزات مناسب مهم است، به خصوص از نظر فاصله جغرافیایی که شهرها یا کشورهای دارای کابل زیر دریا را در بر می گیرد.

این امر مستلزم طراحی و معماری فیبر نوری سطح بالا، ارتباط و ارتباطات بین دستگاهی، استحکام سخت افزار، قدرت سیگنال و جریان داده در یک زمان معین است.

هنگامی که این تصمیم گرفته شد و مدل هزینه کار شد، می توانید یک طرح شامل نقشه ها و مکان های جغرافیایی واقعی از جمله توپوگرافی ها ترسیم کنید.

چنین طرح‌بندی می‌تواند ایده‌هایی درباره نحوه نصب و اجرای شبکه فیبر نوری در صورت نیاز به دستگاه‌های PoE در برخی مناطق، و این که آیا ساخت و ساز یا زیرساخت واقعی مانند دیوار، پوشش و غیره مورد نیاز است، ارائه دهد.

تجهیزات و دستگاه ها باید سازگار با آب و هوا بوده و بتوانند طیف وسیعی از دما، رطوبت، لرزش و غیره را تحمل کنند. این به این دلیل است که یک کابل می تواند در زیر آب، زیر زمین و در انواع موقعیت های مرتبط با طبیعت اجرا شود.

برای طراحی یک شبکه قوی، بازدید فیزیکی از مکان ها مهم است

همچنین رعایت قوانین و استانداردهای دولتی در هر مکان ضروری است زیرا ممکن است نیاز به اخذ مجوزها و مجوزهای خاصی برای حفاری و غیره داشته باشید.

به طور کلی، جمع آوری دقیق نیازمندی ها از کاربر نهایی نقش بسیار زیادی در این فرآیند ایفا می کند.

همچنین بخوانید درباره: کابل شبکه cat6

مراحل مربوط به نصب شبکه فیبر نوری

هنگامی که یک طرح با در نظر گرفتن تمام عوامل فوق آماده شد، شما تا حدودی آماده فرآیند نصب و اجرای شبکه فیبر نوری هستید.

قبل از بررسی بیشتر، اندازه و مساحت یا مسافتی را که باید طی کنید تا کل شبکه در جای خود قرار گیرد را در نظر بگیرید.

ممکن است شهرها را در بر بگیرد یا در فاصله چند کیلومتری قرار گیرد، در این جا مراحل نصب آمده است؛

هنگام نهایی کردن دستگاه ها و تجهیزات ارتباطی، باید با فروشندگان و سازندگان مختلف این دستگاه ها و همچنین با متخصصان فناوری همکاری نزدیک داشته باشید.

در فرآیند طراحی و نصب، مستندات شما باید بی عیب و نقص باشد و به عنوان ماده مرجع عمل کند. همچنین، ایجاد یک چک لیست پروژه پس از کار بر روی تمام پارامترهای ممکن ضروری است.

یک طرح آزمایش و بازرسی از قبل تهیه کنید و از اجرای آن قبل از عملکرد شبکه اطمینان حاصل کنید. پس از بررسی تمام جنبه های بالا و انجام کابل کشی، با روند اجرای واقعی شروع می کنید.

گام اساسی برای نصب شبکه فیبر نوری، ردیابی ترمینال شبکه شما است، این ترمینال را به فیبر جک یا جعبه شبکه وصل کنید.

نتیجه

صنایع نظامی و فضایی همچنین از اجرای شبکه فیبر نوری به عنوان وسیله ای برای ارتباط و انتقال سیگنال استفاده می کنند،

علاوه بر توانایی آن در ارائه سنجش دما، کابل های فیبر نوری به دلیل وزن سبک تر و اندازه کوچکتر می توانند مفید باشند.

اینترنت و تلویزیون کابلی دو مورد از رایج‌ترین کاربردهای فیبر نوری هستند. فیبر نوری را می توان برای پشتیبانی از اتصالات از راه دور بین شبکه های کامپیوتری در مکان های مختلف نصب کرد.

برای خرید کابل شبکه فیبر نوری در انواع مختلف و کابل شبکه می توانید به سایت کارن شبکه مراجعه کنید و خرید خود را به راحتی انجام دهید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *