هدروم کابل شبکه

آیا تا به حال هدروم کابل شبکه به گوشتان خورده است ؟ به احتمال زیاد اگر شما فردی معمولی هستید این اصطلاح را نشنیده اید و بیشتر افرادی که در امور مخابرات مشغول به فعالیت هستند باید هدروم کابل شبکه را بشناسند.

این کلمه یک اصطلاح می باشد که در امور مخابرات از آن  به عنوان تعیین کننده درجه کیفیت کابل استفاده می‌ کنند. اگر بخواهیم به طور خلاصه این شاخص را توضیح دهیم باید بگوییم Headroom اصطلاحی است که برای توصیف عملکرد کابل استفاده می‌شود. این رقم در مقیاس  دسی بل (دسی بل) بیان می‌شود. این نشان دهنده حاشیه بین استاندارد آزمون انتخابی و اندازه گیری انجام شده است.

هدروم کابل شبکه

کابل شبکه چیست ؟

کابل شبکه  ابزاری برای انتقال  داده بین کامپیوتر های یک شبکه میباشد.

کابل های شبکه مسی : برای انتقال سیگنال در این کابل ها از جریان الکتریکی و ولتاژ استفاده میشود و از این نوع کابل در سیم‌کشی های کوتاه مانند کابل های پیج و یا اتصال اینتر کانکت ، داخل داکت و کامپیوتر ها و نیز وال پلیت ها استفاده میشود

که خود این کابل های مسی به دو دسته تقسیم میشوند که یکی کابل زوج به هم تابیده  است که خود این نوع به دو دسته نیز تقسیم میشود که در ادامه به توضیح بیشتر آن‌خواهیم پرداخت و دیگری کابل کواکسیال می باشد که از آن بیشتر برای صنعت استفاده میکنند.

کابل های شبکه دارای انواع متفاوتی هستند که هر کدام کاربردهای منحصر به فردی دارند، شما میتوانید با بررسی ویژگی هریک و کاربرد آن اطلاعات خوبی در این زمینه به دست بیاورید

در ادامه مطلب قصد داریم انواع کابل شبکه را به همراه ویژگی آنها برایتان توضیح دهیم پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری در این موضوع و هدروم کابل شبکه به دست بیاورید.

انواع کابل شبکه:

یکی از انواع کابل شبکه که جز رایج ترین های آن میباشد کابل زوج به هم تابیده است، این کابل متشکل از چهار سیم رنگی زوج می باشد که رنگ های اصلی آنها سبز، آبی ،قهوه ای و نارنجی می باشد

که هرکدام با یک سیم سفید به هم تابیده شده اند، قطر سیم های این کابل معمولا بین 0.4 تا 0.8 میلیمتر است که در دو نوع روکش دار و بدون روکش موجود می باشد.

یکی دیگر از انواع کابل شبکه، کابل کواکسیال می باشد که دارای یک لایه مرکزی با هادی الکتریکی است در واقع  لایه مرکزی  یک سیم‌نازک می باشد که به حالت ساده یا تابیده  در جای خود قرار دارد ،

در دور این سیم مسی یک عایق نیز قرار داده شده است ، این نوع کابل خود به چند مدل دیگر مثل مدل نازک، ضخیم تقسیم میشود که هرکدام با هم تفاوت هایی دارند

و از این نوع کابل در مسافت های طولانی و زیاد استفاده میشود و از کاربرد های دیگر آن میتوان به منتقل کردن گیرنده از گیرنده های تلویزیونی به گیرنده های تلویزیون و از دکل های رادیویی به گیرنده رادیو و…. اشاره کرد.

یکی دیگر از انواع کابل شبکه نوع بی سیم آن است که از نظر اعتماد در تجهیزات این نوع کابل مورد اطمینان تر هستند اما قطعی در این نوع کابل نسبت به نوع باسیم بیشتر است ولی در عوض راه اندازی این نوع کابل راحت تر می باشد، خود این کابل انواع متفاوتی نیز دارد.

کابل شبکه انواع دیگری مثل : کابل شبکه صنعتی ، کابل شبکه ضد نویز، کابل شبکه به usb ،کابل شبکه جمع شو، کابل شبکه پچ کورد و …. دارد.برای اطلاعات بیشتر از هدروم کابل شبکه همراه ما باشید.

همچنین بخوانید درباره: رنگ بندی کابل شبکه

 هدروم کابل شبکه چیست؟

برای توضیح تکمیلی هدروم کابل شبکه باید بگوییم که برای توصیف عملکرد سیستم کابل استفاده میشود و برای اطمینان از عملکرد مناسب کابل شبکه تست های متفاوتی من جمله تست فلوک مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در تست فلوک که یکی از تست های ارزیابی کیفی کابل شبکه است، تست هدروم نیز قید میشود. هدرم کابل شبکه یکی از فاکتورهای کیفیت کابل است.

که از این تست میتوان برای محاسبه دقیق طول کابل و اتصالات موجود و نیز بررسی مشکلات استفاده کردو شما نیز میتوانید برای اطلاع از خلوصی که در مس استفاده شده است از این تست نیز استفاده کنید.

در بخش رنگ های کابل های شبکه اطلاعاتی موجود هستند که برای شناخت دقیق باید خیلی جزئی مورد بررسی قرار بگیرند. در  آخر در مورد هدروم کابل شبکه باید بگوییم که کاربرد آن نشان دادن تفاوتی است که بین استاندارد آزمون انتخاب شده و اندازه گیری انجام شده می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *