کانکتورهای شبکه یک رابط فیزیکی هستند که قطعات الکترونیکی شبکه را به یکدیگر وصل می کنند و از استانداردهای RJ که در کانکتورها استفاده می شود می توان نوع و کاربرد انواع کانکتور را مشخص کرد.

انواع کانکتور

کانکتورهای شبکه انواع مختلفی دارند  مختلفی هستند که در ادامه به توضیح برخی از آنها میپردازیم.

  • کانکتور BNC
  • کانکتور RJ-45
  • کانکتور سوکت

کانکتور RJ45

یکی از پر کاربردترین انواع کانکتور شبکه، کانکتورRJ45 است این کانکتور دارای 8 پین است که با فاصله 1 میلیمتری از هم قرار دارند و کانکتور با استاندارد بالا برای کابل های شبکه و پچ کوردها هستند و برای اتصال کابل ها و دستگاه ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و رشته های سیم یک کابل در داخل کانکتور ها قرار می گیرد و باعث ارتباط بین کابل ها و سیستم های موجود می شود.

اگر می‌خواهیم کابل ها و کانکتورهای متصل شده به آن ها عملکرد مناسبی داشته باشند باید در سیم کشی های آن بسیار دقت کرده و سیم کشی مناسب و استاندارد را انجام دهید. کیفیت یک کانکتور به روکش آن کانکتور و فلزهای آبکاری شده روی پین های فلزی بستگی دارد که بهترین نوع روکش 50 میکرون است.

انواع کانکتور (کانکتور دارای شیلد Rj45)

کانکتور BNC

ابن کانکتور از انواع کانکتور BNC است که برای اتصال کابل کواکسیال و ایجاد ارتباط برای دوربین های مدار بسته انالوگ استفاده می شود. نصب صحیح آن نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است .از کانکتورهای BNC برای تجهیزات رادیویی،تجهیزات تلوزیونی ، سیگنال های ویدئویی و تجهیزات آزمایشگاهی و بعضی از شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد.کانکتورهای BNC به دلیل کیفیت بالای اتصال در مسافت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.کانکتورهای BNC دارای نوع های سیمی ،پیچی و لحیمی هستند.

کانکتورهایی که به صورت پیچی هستند از لحیم برای وصل کردن مغزی استفاده کرد و برای اتصال کابل به شیلدها از پیج کانکتور استفاده می شود.

در کانکتورهای پرسی سر کابل ها و سیم ها در داخل کانکتور پرس می شود.

کانکتورهای لحیمی به دلیل اینکه سر مغزی در داخل کانکتور لحیم می شود بسیار مهم تر است.

کانکتور سوکت

از کانکتورهای سوکت معمولا برای کابل های cat5  و cat4 استفاده می شود و سیستم های کامپیوتری و شبکه را به یکدیگر متصل می کند.

جهت مشاهده سایر مقالات کلیک کنید .

کانکتورهای فیبر نوری

کانکتور سوکت شبکه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *