احتمالا برای شما هم پیش آمده که اطراف وسایل برقی مثل تلویزیون پر سیم از سیم باشد و این فضای اطراف آن را شلوغ و نامنظم نشان می دهد.در این مواقع می توان ار انواع داکت ها استفاده کرد و با استفاده از آن سیم هارا منظم کرد.داکت های  انواع مختلفی دارند که در مطلب زیر به آنها اشاره شده است.

  • داکت های دیواری
  • داکت های زمینی یا کف خواب

انواع داکت های دیواری کدام اند :

داکت های دیواری محفظه هایی هستند که سیم داخل آنها قرار می گیرد و به دیوار وصل می شوند و انواع مختلف و رنگ های مختلفی دارند که بسته به نیاز می توان مدل خاصی را انتخاب کرد و از آن استفاده کرد.

  • داکت های دیواری ساده
  • داکت های دیواری شیاردار
  • داکت های دیواری قرنیزی
  • داکت های دیواری کف خواب

انواع داکت

انواع داکت دیواری ساده

انواع داکت های ساده از سیم ها محافظت و نگهداری می کنند و نمای شیک تر و منظم تری به دیوارهای ساختمان می دهند همچنین در برابر اشتعال و الکتریسیته مقاوم هستند و طول عمر بسیار بالایی دارند.داکت ساده از دو نوع پشت ساده و پشت چسبدار موجود است که توضیح مختصری در رابطه با هردو در مقاله زیر عنوان شده است.

داکت پشت ساده

در نوع داکت پشت ساده می توان  این محصول را به راحتی برای دماهای مختلف از 15تا 60 استفاده کرد.این محصول به دلیل انعطاف پذیری خوبی که دارد برای کناره های داخلی و خارجی دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد و مقامت خوبی در برابر ضربه دارد.

داکت پشت چسبدار

واما داکت های پشت چسبدار هم کارایی مشابهی با داکت پشت ساده دارند با این تفاوت که می توات چسب پشت آن را جدا کرد به جایی مورد نظر چسباند و باعث می شود نمای قشنگ تر و منظم تری داشت.

داکت دیواری شیاردار

 

این داکت ها برای تابلو های برق فشار قوی صنعتی و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل خطرناک بودن محل قرار گرفتن دارای یک قفل در بدنه خود هستند که بعد از قرار گرفتن سیم ها داخل رک قفل می شود تا از بیرون ریختن آنها بعد از استفاده جلوگیری کند و همچنین دارای بدنه قوی و مستحکم هستند که باعث مقاومت آنها در برابر ضربات و اشتعال می شود.انواع داکت های شیاردار در برابر الکتریسیته ساکن و اشعه UV مقاوم هستند.

داکت دیواری قرنیزی

 

انواع داکت های قرنیزی از جنس پلاستیک با مقاومت بالاست که برای سیم های برق و سیم های تلفن در داخل ساختمان و برای جلوگیری از برق گرفتگی و آتش سوزی و همچنین برای زیباتر کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرد که در رنگ ها و اندازه های مختلف با عمق و عرض های مختلف در دسترس می باشند.

انواع داکت های کف خواب یا زمینی

انواع داکت (داکت قرنیزی)

 

زمانیکه بخواهیم سیم هایی که از روی زمین عبور می  کنند را منظم کنیم و سرو سامانی به آنها بدهیم از داکت های زمینی استفاده می کنیم که داکت های زمینی نوع های متفاوتی دارند که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

  • داکت زمینی ساده
  • داکت زمینی چسب دار
  • داکت زمینی فلزی
  • داکت زمینی طرح چوب

داکت زمینی ساده

داکت های زمینی ساده از دو بخش زیرین و رویه تشکیل شدند که قسمت زیرین به زمین وصل می شود و سیم ها داخل آن جای داده می شوند و بعد قسمت رویه ان قرار می گیرد.انواع داکت ساده باید برای مکان هایی که از محل عبور سیم های آن مطمئن هستیم و نیاز به جابجایی ندارند استفاده شود چون به زمین رول پلاک می شوند .

داکت زمینی چسب دار

این داکت ها مثل انواع داکت ساده زمینی و با همان عملکرد هستند با این تفاوت که در قسمت زیرین خود یک چسب دارند که بعد از جدا کردن چسب می توان آن را به راحتی به زمین نصب کرد و سیم ها را داخل آن قرار داد و قسمت رویه را نصب کرد و به دلیل نصب راحت هزینه نصب نخواهد داشت و ارزان تر هم خواهد بود.

داکت زمینی فلزی

داکت های فلزی تمام امکانات انواع داکت ساده را داراست با این تفاوت که این داکت از جنس فلزی است و این باعث بیشتر شدن مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند دما و ضربه می شود و همین باعث طول عمر بیشتر این داکت می شود.

داکت زمینی طرح چوب

این داکت ها نیز عملکرد مشابهی با انواع داکت ساده دارند و فقط طرح و رنگ متفاوتی دارند و برای منازل و یا ساختمان هایی که می خواهند داک های همرنگ با کف داشته باشند بسیار مناسب و کارآمد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *