همه چیز در مورد کابل شبکه

کابل شبکه ارتباط میان دو یا چند کامپیوتر، پرینتر ها، سرورها، دوربین های مداربسته و یا هر دستگاه دیگری که دارای کارت شبکه است و قابلیت اتصال به کابل شبکه را دارد فراهم می آورد. بمنظور ارسال و یا دریافت هر نوع اطلاعاتی که توسط کابل شبکه از هر یک این دستگاه ها صورت پذیرد باید مراحل نرم افزاری و سخت افزاری خاصی طی شود که این مراحل میتواند شامل دسته بندی اطلاعات، کد گذاری آن ها، تشخیص مبدا و مقصد اطلاعات و غیره…. باشد که در نهایت اطلاعات آماده ارسال خواهند شد و از طریق کابل شبکه در سرتاسر شبکه انتقال پیدا می کنند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در عرضه و ارائه انواع کابل و سیم نیز تحول هایی ایجاد شده است که در این میان یکی از انواع این محصولات کابل های شیلد دار می باشند.این نوع کابل بمنظور محافظت از کابل و اطلاعات جاری آن در برابر بروز احتمالی اختلالات الکتریکی و اختلالات مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد. از وظایف شیلد میتوان کم کردن شدت اختلال های رادیویی و شوک الکتریکی در کابل و سیم اشاره نمود.

کابل شبکه لگراند

کمپانی لگراند به عنوان بزرگترین تولید کننده ی محصولات مرتبط با صنعت برق و شبکه های کامپیوتری و همچنین با بهره گیری بیش از 50 سایت تولید در کشور های مختلف دنیا در حال حاضر، به عنوان مطرح ترین برند دنیا بشمار میرود. شرکت لگراند فرانسه برای کلیه شرایط و پروژه های گوناگون تجهیزات راه حل های کار آمدی و مناسب ارائه می دهد.

متاسفانه کابل شبکه لگراند به شکل تقلبی و اورجینال در ایران جهت سفارش دهی موجود است.دقت داشته باشید که هیچ گونه نظارت مناسبی بر فروش این محصولات اعمال نمی شود. نکته قابل بیان است که کابل شبکه لگراند در مدل های اورجینال و متفرقه، دارایی نشانه هایی است که می توان به سادگی وجه تمایز میان ۲ محصول را تشخیص داد. تشخیص اصالت کابل شبکه لگراند از طریق جنس روکش کابل، کشور سازنده، نوع جعبه و قرقره، رنگ کابل وزن، ظاهر کلی کابل و فویل و ظاهر شیلد امکان پذیر است.

Defaultکابل کواکسیال

کابل کواکسیال یا کابل هم محور، کابلی است که دارای یک رسانای داخلی به نام  هادی می باشد که توسط عایقی از جنس پلیمر پوشش  داده شده است. این نوع کابل ها در بسیاری از دیگر تجهیزاتاز قبیل رسانه های رادیو تبلیغاتی، رادیو آماتوری، سیستم های کابل زیر دریا، دوربین مدار بسته (CCTV)، تجهیزات ویدیویی خانه و نرم افزارهای اترنت پهن باند یافت خواهند شد.

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری یکی از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می شود و می تواند به عنوان محیط انتقال داده، با سرعت بالا، صوت، تصویر و دیتا را در قالب سیگنال های نوری انتقال دهد. فیبر نوری لوله بسیار باریک شیشه‌ای است که بین آن تهی و خالی است که داخل لوله نور حرکت می‌کند و در این بستر ارتباطی جریان الکتریکی اطلاعات به واسطه نور حمل می شوند.

کابل های Twisted pair

اقتصادی‌ ترین و پرکاربرد ترین نوع کابل های شبکه، کابل زوج به هم تابیده شده است. این کابل برای محدود کردن تخریب سیگنال(ناشی از تداخل الکترومغناطیسی و تداخل فرکانس رادیویی) فقط متکی به خاصیت خنثی سازی است که توسط پیچیدن زوج سیم ها ایجاد می شود. سرعت انتقال داده در این کابل ها در ابتدای این دهه حدود 10 مگابیت بر ثانیه بود (کابل CAT3) و در حال حاضر کابل زوج تابیده‌شده به CAT8 ارتقا پیدا کرده است که حدود 40 گیگابیت بر ثانیه سرعت دارد.

Default

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *