کابل شبکه لگراند

کمپانی لگراند به عنوان بزرگترین تولید کننده ی محصولات مرتبط با صنعت برق و شبکه های کامپیوتری و همچنین با بهره گیری بیش از 50 سایت تولید در کشور های مختلف دنیا در حال حاضر، به عنوان مطرح ترین برند دنیا بشمار میرود. شرکت لگراند از سال 1860 میلادی در لیمونژ فرانسه فعالیت خود را آغاز نمود و با تولید فیوز سرامیکی برند خود را در بازار مطرح کرد.

شرکت لگراند فرانسه برای کلیه شرایط و پروژه های گوناگون تجهیزات راه حل های کار آمدی و مناسب ارائه می دهد. کابل شبکه لگراند در ایران در سه دسته مختلف وجود دارد که از لحاظ سرعت انتقال دیتا، پهنای باند، قطر کابل و سطح مقطع هر سیم، با یکدیگر تفاوت دارند. این سه دسته شامل کابل شبکه Cat5e لگراند، کابل شبکه Cat6 لگراند و کابل شبکه Cat6a لگراند می شود.

تعریفی از کابل های شبکه

برای برقراری ارتباط در شبکه های کابلی و یا سایر شبکه ها نیاز به کابل شبکه است. کابل شبکه ارتباط میان دو یا چند کامپیوتر، پرینتر ها، سرورها، دوربین های مداربسته و یا هر دستگاه دیگری که دارای کارت شبکه است و قابلیت اتصال به کابل شبکه را دارد فراهم می آورد.

بطور کلی کابل شبکه رابط میان دستگاه ها و کامپیوتر ها است که تنها اطلاعات و داده ها را رد و بدل می کند و هیچ دخالتی در اصل و محتوای اطلاعات ندارد. کابل شبکه دارای 8 سیم با رنگ های مختلف است که تشکیل شده از 4 رنگ اصلی و 4 رنگ فرعی می باشد. 4 رنگ اصلی عبارتند از : سبز، آبی، نارنجی و قهوه ای و 4 رنگ فرعی هم ترکیبی از رنگ های اصلی با رنگ سفید می باشند.

در مورد دسته بندی کابل ها هم میتوان گفت که نامگذاری و دسته‌ بندی هر کابل شبکه با توجه به ارتقاء و بهبودهای کابل ها انجام می شود. زمانی که در یک کابل LAN تغییرات زیادی به وجود می‌ آید یک دسته‌بندی جدید هم به وجود می‌ آید.

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری یکی از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می شود. فیبر نوری لوله بسیار باریک شیشه‌ای است که بین آن تهی و خالی است که داخل لوله نور حرکت می‌کند و در این بستر ارتباطی جریان الکتریکی اطلاعات به واسطه نور حمل می شوند. فیبر نوری دارای پهنای باند گسترده و تاخیر کم بوده و همین مزیتها باعث شده در مخابرات به عنوان زیر ساخت ارتباطی استفاده شود.

کابل های زوج تابیده‌ شده

شبکه های کامپیوتری در انواع و اقسام رسانه های ارتباطی قابل پیاده سازی هستند که از سیم های مسی گرفته تا امواج مایکروویو همگی در ایجاد کردن شبکه ها می توانند سهمی داشته باشند ، اما در این میان بیشترین سهم در پیاده سازی شبکه های کامپیوتری در بحث رسانه های ارتباطی به کابل های زوج به هم تابیده یا Twisted Pair اختصاص می یابدکابل زوج به هم تابیده نوعی از کابل ها است که برای ارتباطات تلفن و بیشتر شبکه های اترنت امروزی استفاده می شود. برای شبکه‌های LAN سیم بسیار مناسبی محسوب می شوند.

کابل کواکسیال

در حال حاضر بیشترین استفاده از این نوع کابل‌ها را برای اتصال آنتن تلویزیون یا اتصال انواع LNB به گیرنده‌های امواج تلوزیونی تعلق می دهند، اما این کابل ها در زمینه شبکه‌های کامپیوتری به ندرت کاربرد دارند. یکی از مشخصات بارز کابل هم‌محور این است که در حالت گیرندگی هیچ نویزی نمی‌تواند در طول خط انتقال وارد آن شود و در حالت فرستندگی هیچ تشعشع و تابشی در طول کابل دیده نمی‌شود. یعنی موج انتقالی کاملاً شیلد و محافظت می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *