کابل شبکه بلدن!

با وجود پیشرفت تکنولوژی‌های وایرلس، هنوز هم بسیاری از شبکه‌های کامپیوتری به کابل‌ها و محیط‌ های فیزیکی جهت انتقال داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف وابسته می باشند. بمنظور ایجاد برقراری ارتباط در شبکه‌های کابلی و یا هر شبکه دیگر نیاز به کابل شبکه داریم. کابل های شبکه در دو نوع شیلد دار و بدون شیلد تقسیم می شوند. شیلد بمنظور جلوگیری از نویزهای داخلی و خارجی شبکه طراحی شده است که عدم استفاده از آن باعث می شود که کابل شبکه در برابر حذف تداخلات و نویز های ایجاد شده ناتوان باشد. در حقیقت کابل شبکه در حالت کلی به دو دسته ی STP و UTP دسته بندی می شود.

به طور کلی امروزه کابل شبکه در سه نوع برای انتقال داده تولید می شود:

کابل های فیبر نوری
کابل های زوج تابیده‌شده یا Twisted Pair
کابل های کواکسیال

Defaultدسته بندی کابل شبکه

Cat در واقع مخفف واژه Category به معنی رده یا همان دسته است که به طور کلی نشان دهنده سرعتی است که کابل شبکه می تواند داده را انتقال دهد و هرچه دسته آن‌ها بالاتر رود، توان و سرعت عملیاتی بالا خواهد رفت و تداخل کمتری ایجاد می شود. شماره ای که بعد از Cat می آید مشخصه هر کابل است که شامل (Cat3,Cat5,Cat5e,Cat6,Cat6a,Cat7,Cat7a,Cat8) می باشد. این دسته بندی ها روی هر کابل حک شده است.

 کابل شبکه بلدن:

بلدن یک برند معتبر و شاخص جهانی است که در سال 1902 در ایالت میسوری آمریکا تأسیس شده است و درحوضه ساخت انواع کابل های شبکه و تجهیزات شبکه و همچنین الکتریکی فعالیت دارد. کابل شبکه بلدن در انواع بدون شیلد UTP و شیلد دار SFTP و با استانداردهای Cat5e و Cat6 تولید می‌شوند و همگی از عملکرد و کیفیتی مثال زدنی در کنار قیمت مناسب بهره می‌برند. برخی از این کابل ها در کشور چین و تحت لیسانس بلدن تولید شده‌اند.

 

Default

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *