تعریف پچ پنل فیبر نوری

در این مقاله قصد داریم به معرفی پچ‌پنل ریل‌دار فیبر‌نوری 12 پورت داپلکس بپردازیم ولی قبل از آن در مو.رد انواع پچ پنل توضیحاتی خواهیم داد. پچ پنل فیبر نوری یک واحد ترمینالی از پورت‌های شبکه می باشند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. پچ پنل و سپس به تجهیزات شبکه وصل می شوند.

پچ پنل ها در قسمت انتهایی تجهیزات شبکه و درون رک قرار داده می شوند تا در مواقع نیاز از پورت های آن استفاده شود.  پچ پنل فیبر نوری از یک راه‌حل مدیریت کابل جهت سازماندهی کابل‌های فیبر و نظم دهی به سیم‌ها در یک قفسه‌ی سیم‌کشی تمیز استفاده می‌شود. به این صورت که در مراکز دیتا انبوهی از سیم‌های پراکنده و آشفته قرار دارد که فرایند انجام کار را به تعویق می اندازد، در نتیجه در این موقعیت وجود یک پچ پنل، اجتناب‌ ناپذیر و مفید واقع می‌شود.

پچ‌پنل ریل‌دار فیبر‌نوری 12 پورت داپلکس

البته پچ پنل فقط در شرایط مدیریت موثر نیست بلکه ترمینال‌هایی را نیز فراهم می‌سازد. در کنار پچ پنل فیبر نوری، سایر لوازم مدیریت کابل نظیر بست‌های کابل و برچسب‌های کابل نیز استفاده می شود تا کابل‌کشی صحیح و آسانی انجام شود. پچ پنل فیبر نوری جزء تجهیزاتی است که اتصالات فیبر نوری را در خود نگه میدارد. پچ پنل فیبر نوری، جزو تجهیزات و امکانات مدیریت پسیو شبکه است و جهت جداسازی فیبر های درون یک کابل فیبر نوری بکار می رود.

انواع پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل قابل نصب روی دیوار:

این نوع از پچ پنل ها، غیر رکمونت هستند و برای نصب بر روی دیوار طراحی شده اند. این پچ پنل ها در قسمت های که از رک استفاده نمی شود،کاربرد دارد. بطور معمول ظرفیت این پچ پنل ها 12 رشته یا تار فیبر نوری است و به باکس دیواری نیز معروف است.

پچ پنل قابل نصب در رک :

این نوع پچ پنل در انواع مختلف ریل دار، ثابت و در ظرفیت های مختلف تولید می شوند. این پچ پنل ها جهت استفاده در رک های استاندارد شبکه لحاظ شده اند. این پچ پنل در اندازه 19 اینچ استاندارد ساخته شده و به آداپتور رک پیچ می شود. معمولآ این نوع پچ پنل ها دارای 12، 24 و 48 پورت هستند و از نظر ابعاد، در مدل های 1 یونیت و 2 یونیت قابل عرضه می باشند.

مزایای استفاده از پچ پنل فیبر نوری

  • مدیریت مرکزی و ارتباطات
  • حفظ و نگهداری کابل‌های کشیده شده از شکستگی و آسیب
  • عیب یابی سریع و رفع آن در کمترین زمان ممکن
  • مدیریت آسان با شماره و لیبل گذاری
  • حفظ و نگهداری اتصالات نهایی و فیوژن های زده شده
  • نظارت بر عملکرد شبکه فیبرنوری نیاز به توسعه شبکه با کمترین هزینه
  • حفظ زیبایی و نظم دهی به اتصالات
  • از مزایای پچ پنل های ریل دار آسانی در جابه جایی و حرکت آسان است. این مزیت را در پچ‌پنل ریل‌دار فیبر‌نوری 12 پورت داپلکس میتوانیم داشته باشیم.

اجزای پچ پنل فیبرنوری:

  • کاست
  • محل ورود کابل: در پشت یا کناره پچ پنل سوراخ هایی جهت ورود کابل در نظر گرفته شده است.
  • بدنه: عموما فلزی بوده و قابلیت نصب بر روی دیوار یا داخل رک را دارند.
  • محل نصب آداپتور: سوراخ یا مکان بازی است که آداپتور های فیبر نوری در آن نصب می گردد.

پچ‌پنل ریل‌دار فیبر‌نوری 12 پورت داپلکس

پچ پنل فیبر نوری جزء تجهیزاتی است که اتصالات فیبر نوری را ممکن میکند. پچ‌پنل ریل‌دار فیبر‌نوری 12 پورت داپلکس به گونه ای طراحی شده که خم شدگی پچ کوردها در زمان نصب را به حداقل می رساند. در این فرم از پچ پنل فیبرنوری 12 پورت، ریل های قرار دارند که دسترسی راحت تر و روان تری را برای کاست ها فراهم می کند.

پچ‌پنل ریل‌دار فیبر‌نوری 12 پورت داپلکس به دلیل استفاده از سیستم ریلی، گران تر از سایر مدل های کشویی است ولی کار کردن با آنها بویژه در مواقعی که در رک قرار دارند بسیار آسانتر بوده و دسترسی و مدیریت را راحت تر می کند. پچ پنل فیبرنوری 12 پورت باید از ورقه های فولادی باقطر مناسب تهیه گردند. عدم دقت به این قضیه در آینده می تواند سبب دی شیپ شدن و منحنی شدن پچ پنل شود و به سختی باز و بسته شدن و یا به دشواری بیرون آوردن آن از رک شود.

پچ‌پنل ریل‌دار فیبر‌نوری 12 پورت داپلکس لگراند:

شرکت لگراند یک شرکت معتبر و محبوب فرانسوی است که در زمینه تولید تجهیزات کابل کشی ساختار یافته، تجهیزات الکتریکی، تجهیزات پسیو شبکه در حال فعالیت است و در اکثر موارد تجهیزات و راه حل های ارائه شده توسط این برند معروف تبدیل به یک استاندارد جهانی شده است. همان طور که گفته شد لگراند شهرت بسیاری در زمینه کابل کشی ساختار یافته دارد و پچ پنل های این شرکت از جمله تجهیزات آن در این زمینه بشمار میرود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *