پچ کورد فیبر نوری

این مقاله به طور اخص به معرفی قبل از معرفی پچ کورد فیبر نوری sc-sc-duplex single بپردازیم ولی قبل از آن بهتر است در مورد پچ کورد فیبر نوری sc-sc-duplex single  و انواع آن میپردازیم.

پچ کورد یک کابل نوری است که برای ایجاد اتصال یک قطعه نوری به سایر قطعات  بکار گرفته می شود. در واقع پچ کورد فیبر نوری جهت ایجاد ارتباط بین تجهیزات و قطعات موجود در شبکه فیبر نوری کاربرد دارند بصورتی که پچ کورد از یک سمت به پچ پنل فیبر نوری و از سمت دیگر به تجهیزات ارتباطی همچون ماژول فیبر یا مدیا کانورتر وصل می‌شود.
بطور معمول پچ کوردها از۱، ۲، ۳، ۵، ۱۰ متر طول دارند.

پچ کورد فیبر نوری Sc-Sc-Duplex Single

 پچ کوردهای فیبر نوری غالبآ به جهت اتصال پورت ها در فریم های توزیع فیبری قابلیت استفاده دارند.

مشخصات پچ کورد فیبر نوری به شرح ذیل می باشد:

  • اتلاف وارده پایین
  • اتلاف برگشتی بالا
  • تکرارپذیری خوب
  • تبادل خوب
  • سازگاری عالی با محیط زیست

انواع پچ کورد فیبر نوری

حتمآ به انواع پچ کوردهای فیبر نوری دقت کنید لذا پچ کورد فیبر نوری را باید متناسب با فیبر نوری انتخاب نمایید. به عنوان مثال پچ کورد سینگل مود برای فیبر سینگل مود و پچ کورد مالتی مود برای فیبر مالتی مود مناسب است. مدل های مختلف پچ کورد فیبر نوری با انواع متفاوت کانکتورها، ازقبیل LC، FC، SC، ST، MU ، MTRJ و E2000 و غیره متصل میشوند

پچ کوردها دارای کانکتورهای مختلفی می باشند که در کارخانه بر روی آن‌ها نصب می شود. ممکن است نوع کانکتور در هر انتهای پچ کورد یا یکدیگر متفاوت باشد و یا اینکه یکسان باشد که نمونه آن پچ کوردهایی نظیر FC-LC یا FC-SC است. مثلا در پچ کورد فیبر نوری sc-sc-duplex single نوع کانکتور sc و sc است.

طبق تعداد کر استفاده شده در پچ کوردها دو مدل سیمپلکس و داپلکس وجود دارند. سیمپلکس از یک کر فیبر و داپلکس از دو کر فیبرنوری استفاده می کند. براساس نوع کر مصرفی نیز پچ کورد به دو نمونه مالتی مود و سینگل مود طبقه بندی می شود. در مثلا در پچ کورد فیبر نوری sc-sc-duplex single نوع کانکتور sc و sc است. منظور از دوبکس بودن پچ کورد این است که دارای دو هسته است.

پچ کورد سینگل مود بطور معمول به رنگ زرد با سایز کر فیبر 9/125µm است در صورتی که مالتی مود به رنگ نارنجی با سایز کر فیبر 62.5/125µm تولید می شوند. همچنین پچ کورد های مالتی مود خود دارای یک تقسیم بندی دیگر است که به دو دسته OM3 و OM4 می باشد. 

پچ کورد فیبر نوری sc-sc-duplex single  یک متری

پچ کورد فیبر نوری Sc-Sc-Duplex Single

پچ پنل فیبر نوری و سوئیچ شبکه بوسیله کابلی که قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارد به یکدیگر متصل می‌شوند. کابل واسط را پچ کورد فیبر نوری می‌نامند. فیبر نوری یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالا محسوب می شود. پچ کورد فیبر نوری sc-sc-duplex single یک کابل فیبر نوری با روکش PVC و بطول 1 متر است که به همراه کانکتور در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

این محصول در بازار تجهیزات شبکه با بدنه ی پلاستیکی و کیفیت ساخت بسیار عالی عرضه می شود. این پچ کورد فیبر نوری دارای استاندارد SM بوده و در هر کدام از سر های آن دو کانکتور SC فیوژن شده است.

نوع فیبر موجود در این پچ کورد سینگل مد است که در شبکه های فیبر نوری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین نوع پچ کورد آن داپلکس می باشد. کانکتور های SC این پچ کورد بدنه ای پلاستیکی دارند و نصب و جداسازی کانکتور های این پچ کورد فیبر نوری با استفاده از روش فشار و کشش انجام می شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *