قبل از این که به معرفی پچ کورد فیبر نوری SC-LC Duplex – OM3 multimode  بپردازیم  بهتر است با پچ کورد و انواع آن آشنا شوید.کورد فیبر نوری یک کابل  نوری است که بمنظور اتصال یک قطعه الکترونیکی یا نوری به قطعه دیگر جهت مسیریابی سیگنال استفاده می شود. دستگاه هایی از انواع گوناگون از قبیل سوئیچی که به کامپیوتر اتصال داده می شود، یا سوئیچی که به روتر متصل می گردد توسط پچ کورد به یکدیگر متصل می شوند. پچ کوردها معمولآ در رنگ های مختلفی تولید می شوند تا به راحتی از یکدیگر تشخیص داده شوند.

ویژگی دیگری که پچ کوردها از آن برخوردارند این است طول کوتاهی دارند (از دو متر بیشتر نیستند). از آنجا که پچ کورد از یک طول مشخص از کابل شبکه می باشند، میتوان انواع تقسیم بندی های کابل شبکه را نیز برای پچ کوردها استفاده کرد.

پچ کورد فیبر نوری Sc-Lc Duplex – Om3 Multimode

انواع پچ کورد فیبر نوری

انواع متنوعی از پچ کورد فیبر نوری با انواع مختلفی از کانکتورها نظیر:  LC، FC، SC، ST، MU ، MTRJ و E2000   وجود دارد.MPO, MTP, VARIO نمونه‌هایی از کانکتورهای فیبر نوری چند رشته‌ای می باشند و SC, LC, ST, FC, E2000 کانکتورهای مخصوص رشته‌های فیبر نوری. پچ کورد های فیبر نوری معمولاً دارای تعدادی کر یا هسته هستند که تعداد آن از یک تا 48 عدد متفاوت است.

اگر تعدا کر یا هسته از یک عدد فرتر رو به  آن دابلکس میگویند در این نوع پچ کورد امکان ارسال دریافت و ارسال اطلاعات به طور هم زمان وجود دارد.  نوع پچ کورد فیبر نوری SC-LC Duplex – OM3 multimode دابلکس است.

پچ کورد فیبر نوری SC-LC Duplex – OM3 multimode

سوئیچ شبکه و پچ پنل فیبر نوری با استفاده از کابلی که از قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی بهره مند است به یکدیگر وصل می شوند که آن کابل را پچ کورد فیبر نوری می نامند. پچ کورد فیبر نوری غالبآ به منظور ایجاد ارتباط میان دستگاه های اکتیو شبکه و انتهای سربندی شده کابل های فیبرنوری استفاده می شوند. در این خصوص با توجه به نوع آداپتور های محل سربندی کابل و نوع کانکتور ورودی دستگاه اکتیو پچ کورد ها نیز با کانکتور مخصوص تولید می شوند.

پچ کورد فیبر نوری Sc-Lc Duplex – Om3 Multimode

پچ کورد فیبر نوری SC-LC Duplex – OM3 multimode  دوتایی است ، به این معنا که در هر یک از دو سر پچ کورد یک عدد آداپتور دوتایی SC مالتی مود قرار گرفته است. این پچ کورد همزمان کار ارسال و دریافت پالس نوری را انجام می دهد. همچنین از این محصول برای کاربردهای داخلی (Indoor) استفاده می‌شود تا ارتباطات پر سرعت با پهنای باند بالا را فراهم کند. از مزایای این محصول میتوان سازگاری با انواع استاندارد های IEC, TIA/EIA, NTT and JIS  و ساختار مشتکی کانکتور فیبر نوری SC را نام برد.

ویژگی های پچ کورد فیبر نوری SC-LC Duplex – OM3 multimode  لگراند:

  • نوع کانکتور: SC-LC
  • رنگ کابل :  فیروزه ای
  • رنگ کانکتور کرم
  • برند : لگراند فرانسه
  • متراژ : دو متری
  • تحت استاندارد OM3
  • تعداد کانکتور: Duplex
  • نوع کابل : MultiMode

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *