10 مورد حائز اهمیت برای تهیه و انتخاب رک شبکه چه مواردی است؟

کابینت، به محفظه ای که از یک یا در بعضی موارد چند در، تعدادی ریل و پانل های جانبی، تشکیل شده است گفته می شود. از انتخاب های مناسب برای دیتا سنترتان می توان به تعداد بسیاری از انواع کابینت و رک اشاره کرد که عهده دار وظیفه ی مهمی می باشند. بخش و قسمتی از عوامل در مورد تصمیم گیری در این باره دخیل هستند. رکی که بدون در و کانال های جانبی است و مستقل هم است، رک فریمی 4 جهته باز نام دارد.
تجهیزات و فهرست آنها
زمانی بهره گیری از رک باز به جای کابینت را پیشنهاد می کنیم که به دور و بر تجهیزات دسترسی بسیار و مکرر داشته باشید. قبل از اینکه رک و کابینت را انتخاب کنید و اقدام به تهیه ی آن کنید، پیشنهاد می کنیم حتما فهرستی از وسایل و تجهیزاتی که احتیاج دارید را در اختیار داشته باشید و فهرست مورد نظرتان را وارسی کنید. روترها و UPS ها و سوییچ ها و سرورها از تجهیزاتی هستند که در این فهرست قرار دارند.
محیط و محل مورد نظر
علت اینکه برای فضای با طراحی باز از رک استفاده می کنند، به موضوع امنیت و قیمت آن باز می گردد. از لحاظ قیمت در مقایسه با کابینت، رک ها بسیار مناسب ترند و در بر گیرنده ی هزینه ی کمتری هستند. ضمن اینکه دیتا سنترهای قفل شده گزینه ی بسیار مناسبی در این باره هستند.
وظیفه نگهداری از تجهیزات در برابر محیط های گرد و غبار، صنعتی و باز، بر دوش کابینت است. یک کابینت با درب بسته، در مواقعی که می کوشید تصویری حرفه ای خلق کنید، بسیار مناسب تر از رکی باز می باشد. علاوه بر این موارد، ظاهر کابینت هم یک عامل تاثیرگذار است، مشاهده یا عدم مشاهده ی تاسیسات نصبتان توسط مشتریانتان از این عوامل است.
اندازه و سایز
برای جاکردن تجهیزات با اندازه های مختلف، به ویژه سرورهای بسیار عمیق، از رک های باز 4 طرفه با حدود عمق های متنوع از 24 تا 48 اینچ موجود و قابل استفاده هستند. از مواردی که می توان در عمق های متنوع ریل ها تنظیم کرد، به تعدادی از کابینت ها و رک های 4 طرفه باز، بر می گردد.
مقدار فاصله ی بین ریل های موجود در رک و کابینت، 19 اینچ می باشد. کابینت و رک هایی با ریل 23 اینچی نیز وجود دارد. عمدتا سایز واحدهای رک با اندازه گیری مرکز سوراخ تا سوراخ دیگر 18.3 می باشد. بیشتر تجهیزات مناسب با ریل ای 19 اینچی تولید و ساخته می گردند. ضمن اینکه با ریل های عریض ریز هماهنگی دارند.
دستگاه دارای ارتفاع U2 3.5 اینچ از فضای عمودی را می گیرد. فضای عمودی داخل ریل ها 1.75 اینچ است. U یا RU یک واحد رک است. تعداد تجهیزاتی که می توانیم آنها را نصب نماییم، عمدتا به وسیله ی واحدهای رک مشخص شده بر روی ریل ها، تعیین می شوند.
تهویه رک ها
از مواردی که می توان برای بهتر شدن جریان هوا به کار برد می توان به درب ها، تهویه های هوا و فن ها اشاره کرد. نسبت به کابینت ها، رک ها از توانایی بیشتری برای پخش هوای بیشتر برخوردارند. تجهیزات داخل کابینت می توانند گرمای بسیار زیادی تولید کنند، حتی در شرایطی که ا نظر آب و هوایی موقعیتی کنترل شده برای کابینت هایتان موجود باشد.
ریل ها در کابینت و رک
برای نصب و راه اندازی تجهیزات، ریل هایی عمودی در کابینت ها و رک ها، از سوراخ هایی برخوردارند. این سوراخ های موجود در ریل های عمودی برای نصب تعبیه شده اند. سوراخ های مربع شکل M6 برای نصب و راه اندازی سرورها در کابینت ها و رک های 4 جهته می باشند. رک هایی که در ابتدا به آن ها اشاره کردیم، عمدتا ردیف شده از سوراخ های 10-32 یا 12-24می باشند.
وزن رک ها و کابینت ها
در آغاز و ابتدایی ترین مرحله قبل از اینکه رک و کابینت مورد نظرتان را انتخاب نمایید، باید در مورد محلی که در نظر دارید آنجا نصب کنید، به نتیجه گیری قطعی برسید. از نظر گنجایش کابینت ها و رک ها از وزن متنوع و متغیری برخوردارند. مثلا می توانند از 1000 پوند یا بیشتر محافظت کنند.
تامین برق به چه صورت است؟
علت نصب UPSها یا برق اضطراری در پایین رک ها یا کابینت ها، وزن آنها می باشد. از واحدهای پخش و مدیریت برق که دارای قابلیت های بیشتر مثل مدیریت از راه دور و اندازه گیری هستند، باید به PDU اشاره کرد. راه اندازی نوارهای برق به دو شکل افقی یا عمودی است.
برای مسیریابی و مدیریت کابل، بیشتر رک ها و کابینت ها به وجود آمده اند.
استانداردهای NEBS-Telcordina برای نگه داری در برابر لرزش و شوک و زلزله به وجود آمده است. می توان کابینت ها و رک ها را برای افزایش ثبات به کف زمین پیچ کرد.
انتخاب قفسه بندی باید با توجه به تجهیزاتی باشد که می خواهید راه اندازی شان کنید. خروج قفسه و تهویه، ایستایی و سختی از تمامی این موارد هستند که باید در نظر داشته باشید.
نوعی کابینت با درجه ی NEMA وجود دارد. برای استحکام در مقابل فرو ریختن در آب، جسم هایی که در حال سقوط هستند و گردو غبار و خوردگی استانداردهای NEMA را به وجود آورده اند. انجمن تولید کنندگان ملی NEMA نام دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *