در این مطلب کاربرد های لوله فلکسی را بررسی کرده و توضیح میدهیم که لوله فلکسی برای چه کار هایی قابل اجرا میباشد .

لوله فلکسی چیست ؟

همه ی کابل هایی که در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی و مخابرات و … استفاده میشوند نیاز به محافظ دارند که در برابر خطرات و عوامل خارجی مقاومت بالایی داشته باشند و آسیب نبینند . راه های زیادی برای محافظت از این کابل ها وجود دارد اما ما یکی از مرسوم ترین و پرکاربرد ترین آن ها را در مطلب زیر برای شما معرفی میکنیم .

یکی از راهکار هایی که برای حفاظت از کابل های برق و … استفاده میشود ، استفاده از یک لوله خرطومی شکل فلزی که انعطاف پذیر هم هست می باشد ، که این لوله را ، لوله فلکسی نامیده اند .

لوله های فلکسی بسیار قدرتمند هستند و در اکثر مواقع برای حفاظت از کابل هایی که در محیط های باز قرار دارند ، استفاده میشوند .

لوله های فلکسی در محافظت از ، سیم دوربین های مدار بسته که کار انتقال تصویر به نمایشگر را دارند هم کاربرد بسیار زیادی دارد .

یکی از بهترین ویژگی های این لوله ها انعطاف پذیر بودن آن ها می باشد . ساختار لوله های فلکسی شبیه هب لوله های خرطومی است .

مواد تشکیل دهنده این لوله ها فلز می باشد و رویه آن ها را گالوانیزه پوشش داده است .

لوله فلکسی

مزایای لوله فلکسی

لوله های فلکسی از مقاومت چرخشی و کششی بالایی برخوردار میباشند . این لوله ها با قابلیت انعطاف پذیری بالایی که دارند میتوانند تا هرچقدر که لازم دارید خم شوند .

این لوله ها عمر بسیار طولانی و خوبی دارند و در برابر انواع ضربات و فشار های خارجی و داخلی مقاوم میباشند .

نکته بسیار جالب در مورد این لوله ها این میباشد که این لوله ها قابلیت این را دارند که الکتریسیته ساکن را تخلیه کنند و نگذارند به زمین برسد .

انواع لوله فلکسی

 لوله فلکسی روکش دار :

از لوله های فلکسی روکش دار به دلیل اینکه روکشی از جنس پی وی سی دارند میتوان در مکان های مرطوب هم استفاده کرد البته استفاده این لوله ها در مکان هایی که رطوبت دارند باعث پایین آمدن طول عمر آنها میشود .

نکته دیگر درباره این لوله ها این میباشد که این لوله ها را هم میتوان به صورت روکار استفاده کرد و هم توکار .

لوله فلکسی بدون روکش :

این لوله ها بدون روکش هستند و از هیچ روکشی بهره نمیبرند ، به همین دلیل از این لوله ها بیشتر در فضا های داخلی استفاده میشود چون مقاومت بالایی در فضاهای خارجی ندارند . نکته دیگر این است که بهتر است از این لوله ها در مکان هایی که دارای رطوبت است استفاده نشود و از لوله فلکسی روکش دار برای مکان های رطوبت دار استفاده کنند .

لوله های فلکسی سایز های بسیار مختلفی دارند و شما میتوانید به میزانی که نیاز دارید این لوله ها را خریداری کنید .

برای استفاده از لوله های فلکسی باید به نکات زیادی توجه کنید یکی از مهمترین موارد این است که این لوله ها قابلیت روکار استفاده شدن هم دارند اما بهتر است که تو کار نصب و استفاده شوند چون با اگر این لوله ها تو کار نصب شوند طول عمر بسیار بیشتری دارند و ضربات خارجی هم بسیار کمتر میشود .

همچنین نکته دیگر این است که قبل از خرید این لوله ها اول باید از متراژی که لازم دارید مطمعن شوید و سپس آن را خریداری کنید .

قیمت لوله های فلکسی

قیمت این لوله ها به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد مانند : روکش دار بودن یا نبودن لوله ، برند و شرکت سازنده آن ، متراژ لوله ، و … .

بهترین مرکز برای خرید لوله های فلکسی

اگر قصد خرید لوله های فلکسی را دارید ، ما به شما پیشنهاد میکنیم به وبسایت آراد شبکه مراجعه کنید این مجموعه با فروش با کیفیت ترین تجهیزات شبکه و لوله های فلکسی در سایز های مختلف در خدمت شماست تا بهترین محصولات را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار دهد .

ما در این مطلب کاربرد های لوله فلکسی و قیمت لوله فلکسی را بررسی کردیم و توضیح دادیم که این لوله ها چند نوع دارند و در چه مکان هایی قابل استفاده میباشند . امیدوارم که این مطالب مورد پسند شما قرار گرفته باشد .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *