اولین استفاده از دوربین های مدار بسته در آلمان و در زمینه هوا و فضا بود اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی از این وسیله برای کنترل ترافیک و عبور و مرور خودرو ها در خیابان ها و بعدها  افزایش امنیت محل کار و منازل نیز استفاده می شود. یکی از مهمترین مراحل نصب دوربین مداربسته کابل کشی دوربین مداربسته است.

استاندارد کابل کشی دوربین مداربسته

از مهمترین مراحل نصب دوربین های مدار بسته زیرساخت های کابلیدوربین مداربسته است. علاوه بر انتخاب صحیح کابل این کار باید به صورت اصولی و استاندارد انجام شود تا طول عمر دوربین ها و سیستم امنیتی حفظ شود. در کابل کشی دوربین های مدار بسته باید کوتاه ترین مسیر را انتخاب کنیم تا سیم ها کمتر دچار مشکل و آسیب شوند و کیفیت مناسبی از تصویر داشت و همچنین کابل های دوربین مداربسته نباید در مجاورت سیم هایی با جریان بالا باشند و اگر کابل ها از آسانسور یا رایزرها عبور کنند باید دقت کنیم و فاصله مناسبی بین آنها و کابل هایی که نویز ایجاد می کنند باشد.

اگردوربین مدار بسته در زمان ساخت و ساز ساختمان نصب شود کابل ها و سیم های آن در داخل دیوارها و دیوار کاذب قرار می گیرد در غیر اینصورت کابل ها از روی زمین و دیوار ها عبور می کند و اگر این منظره را را دوست ندارید برای پوشاندن این کابل ها و سیم ها می توانید از داکت های فلزی و پلاستیکی که به صورت روکار و توکار موجود هستند می توان استفاده کرد.

دوربین های مدار بسته آنالوگ

از این دوربین های مدار بسته در جاهایی که نیاز به نظارت و امنیت بالایی ندارد مانند منازل و فروشگاه های کوچک استفاده می شود و دوربین های انالوگ تصاویر را با استفاده از ضبط کننده های دیجیتال DVR ضبط می کند و آن ها را با استفاده از سنسورهای  CCD به فرمت دیجیتال در می اورد و فشرده میکند و در هارد ذخیره می کند.

دوربین های آنالوگ سیگنال های ویدئویی را با استفاده از امواج آنالوگ ارسال می کنند و کیفیت عکس ها و فیلم ها رابطه مستقیمی با کیفیت امواج آنالوگ دارند.  این امواج همیشه در معرض نویز ها هستند پس باید کابل کشی مناسب و دقیقی برای این دوربین ها انجام شود. برای کابل کشی دوربین مداربسته آنالوگ از کابل های کواکسیال  RG59 استفاده می شود که بسیار شبیه به کابل های آنتن تلوزیون است تنها تفاوت آن در قطر و حجم شیلد است.

کابل کشی دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های مدار بسته تحت شبکه اطلاعات و تصاویر را از طریق اینترنت منتقل می کنند و مانند تلفن عمل می کنند یعنی دو طرف می توانند صدای یکدیگر را بشنوند به علارت دیگر صدا دوطرفه است. دوربین های مدار بسته از یک ضبط کننده (nvr) که سرور مرکزی است استفاده می کند و تصاویر را در هارد نصب شده در nvr ذخیره می کند.

در این دوربین ها از منبع تغذیه استفاده می شود تا برق شهر را به ولتاژ 12 ولت که مورد نیاز دوربین مدار بسته است تبدیل کند.زمانی که بخواهیم از چند دوربین استفاده کنیم باید برای انشعاب از سوئیچ استفاده کنیم. در دوربین های مدار بسته مجهز به poe باشد کار انتقال برق نیز با کابل شبکه است وبا توجه به قیمت کابل شبکه صرفه جویی می شود. در کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه از کابهای زیر استفاده می‌شود.

انواع کابل تصویر در دوربین های مداربسته

در دوربین هایی مدار بسته آنالوگ و یا تحت شبکه بجز دوربین های وایرلس که از کابل استفاده نمی کنند از کابل های زیر استفاده می شود.

کابل کواکسیال

از کابل های کواکسیال در دوربین های مداربسته آنالوگ برای انتقال تصویراز دوربین مداربسته به دستگاه ضبط  استفاده می شود که دو نوع RG6 ، RG56دارد که نوع RG56 رایج تر است.

کابل شبکه

در دوربین های مدار بسته تحت شبکه (بجز وایرلس)نیز از کابل استفاده می شود.کابل هایی که دوربین های مدار بسته تحت شبکه استفاده می شوند cat1….cat8 است که از کم به زیاد می رویم سرعت و پهنایی باند بیشتر می شود.این کابل ها از 4جفت سیم به تابیده تشکیل می شود که روکش PVC ساخته می شود.

کابل ترکیبی

این کابل ها ترکیبی از کابلهای کواکسیال و کابل برق است که بهم چسبیده شدند و کابل کواکسال موجود در این کابل ها از نوع RG59 است. کابل کشی دوربین مدار بسته به وسیله این کابل کیفیت خوبی به ارمغان میآورد.

کابل صدا

این کابل ها کار انتقال صدا از محیط به مرکز کنترل  را انجام می دهند.

مزایای دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته چیست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *