کابل شبکه چیست؟

کابل شبکه، یکی از رایج ترین و متداول ترین انواع کابل های بکار رفته در شبکه های سیمی است که در خانه و سایر مراکز اداری و تجاری استفاده می شود. برای ارسال داده ای از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر تحت شبکه، داده ی مشخص شده می بایست بعضی از مراحل سخت افزاری را طی کند. به عنوان مثال  دسته بندی شود، کد گذاری شود، مقصدش تعیین شود و در اخر به داده ای قابل انتقال تبدیل شود و از طریق کابل در سر تاسر شبکه انتقال یابد.

کابل شبکه belden می تواند به صورت کابل کواکسیال Coaxial، فیبر نوری و همینطور زوج به هم تابیده وجود داشته باشد. کابل کواکسیال بسیار به ندرت استفاده می شود (به دلیل عدم انعطاف و محدودیت اندازه و …). فیبر نوری نیز از قیمت بالایی برخوردار است و در اکثر موارد در مقاصد نظامی و گسترده استفاده می شود. کابل شبکه زوج به هم تابیده هم برای مصارف خانگی استفاده می شود که در ادامه بطور کامل به آن ها خواهیم پرداخت.

کابل شبکه belden در انواع بدون شیلد UTP و شیلد دار SFTP و با استانداردهای Cat5e و Cat6 به تولید می رسند و همگی از عملکرد و کیفیتی مثال زدنی در کنار قیمت مناسب برخوردار هستند. از شرکت های مطرح در زمینه تجهیزات شبکه، شرکت آمریکایی belden است. تولید محصولات با کیفیت بالا از وجه تمایز های این شرکت با دیگر برند ها است.

Defaultشیلدار کردن کابل شبکه

کابل شیلد دار به کابل هایی اطلاق می شود که دارای یک لایه محافظ داخلی باشند. هدف اصلی شیلد دار کردن کابل ها، محافظت از سیگنال ها و اطلاعات موجود در برابر مشکلات الکتریکی و مکانیکی کابل می باشد. متداول ترین نوع آن هم کابل های شیلددار شبکه چهار زوجی است که به هم تابیده شده اند. با استفاده از کابل شبکه شیلددار این امکان برای شما ایجاد می شود که داده های خود را از تداخل الکترومغناطیسی و رادیویی محافظت کنید که این امر موجب انتقال سریع تر داده ها و خطای کمتر در حین انتقال می گردد.

کابل شبکه براساس دسته بندی

کابل شبکه بر اساس سرعت، نویز‌پذیری، پهنای باند، جنس روکش و … به چندین دسته تقسیم شده است. به طور کلی کابل های شبکه در دسته های Cat1 تا Cat8 قرار می گیرند. هر چه دسته بندی کابل های شبکه بالاتر روند، تکنولوژی ساخت آن‌ها و در نتیجه سرعت انتقال اطلاعات، پهنای باند و نویزپذیری آن ها افزایش میابد.

Default

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *