کابل های شبکه بلدن

کابل شبکه رابطی میان این دستگاه‌ها و کامپیوترها محسوب می‌شود که فقط اطلاعات را رد و بدل می‌کند و هیچ دخالتی در اصل اطلاعات ندارد. برای ساده‌تر شدن موضوع، اینگونه بیان می کنیم که کابل لن شبکه مانند یک مأمور اداره پست می ماند که فقط اطلاعات را از مبدأ به مقصد انتقال می دهد و محتوای اطلاعات برایش هیچ تفاوتی ندارد.

یکی دیگر از شرکت های مطرح در زمینه تجهیزات شبکه، شرکت آمریکایی belden است. تولید محصولات با کیفیت بالا از وجه تمایز های این شرکت با دیگر برند ها است. کابل شبکه بلدن در انواع بدون شیلد UTP و شیلد دار SFTP و با استانداردهای Cat5e و Cat6 به تولید می رسند و همگی از عملکرد و کیفیتی مثال زدنی در کنار قیمت مناسب برخوردار هستند.

روکش کابل شبکه

روکش کابل، بیرونی ترین لایه در کابل شبکه است. کاربرد روکش کابل شبکه در عایق بندی سیم های رسانا و محافظت فیزیکی از اجزای درونی کابل در مقابل نیروهای فیزیکی و همچنین تغییرات شیمیایی می باشد. روکش کابل شبکه، کابل را از عواملی نظیر رطوبت، سوختگی، پوسیدگی، خوردگی و ساییدگی محافظت می‌کند و مانع از وارد شدن آسیب به کابل شبکه در صورت کشیده شدن و فشار جلوگیری می‌ شود. این روکش شامل روکش فویل آلومینیمی، شیلد مسی، نخ ابریشمی و پی وی سی می شود.

کابل‌های بلدن کابل‌هایی هستند که برای آنتن‌های آنالوگ و دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند.  هزینه زیادی جهت خرید و نصب متحمل می شوند. تقریبا دستگاه‌های شبکه ازشان پشتیبانی نمی‌کنند و درگاه مناسب با آن‌ها را ندارند. نصب آن ها بسیار سخت‌تر از کابل‌های دیگر شبکه است. در فاصله‌های طولانی با افت سیگنال روبرو هستند. مزایای این کابل‌ها همچون پهنای‌باند بالا و مقاومت در برابر نویز دارند.

کابل های بهم تابیده

رایج‌ترین کابل‌های شبکه جهت اتصال کامپیوترها به یکدیگر یا دستگاه‌های شبکه به روترها و سوییچ‌ها؛ کابل‌های معروف به زوج به هم تابیده می باشند. برای از بین بردن اثر EMI و جلوگیری از تخریب سیگنال به وسیله میدان مغناطیسی، زوج سیم‌ها را دو به دو به هم می‌تابند تا میدان مغناطیسی حاصل از اثر EMI در زاویه های مختلف ایجاد شود و همدیگر را خنثی کنند. به همین ترتیب میدان مغناطیسی حاصل از جریان الکتریکی خود سیم موجب تخریب سیگنال عبوری از آن نخواهد شد.

کابل های فیبر نوری

این نوع کابل‌ها به منظور انتقال داده‌ها در فواصل های طولانی و با عملکرد بالا ساخته می شوند و در شبکه‌های بزرگ، دیتاسنترها و زیرساخت‌های مخابراتی کارایی دارند. ازمزایای این نمونه کابل ها میتوان به سرعت انتقال بسیار بالا و توان انتقال اطلاعات تا مسافت بسیار زیاد و همچنین عدم تأثیر پذیری در میدان‌های مغناطیسی و الکتریکی آن اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *