قبل از معرفی پچ کورد فیبرنوری Duplex – OM2 LC-LC به معرفی پچ کورد و انواع آن میپردازیم و  سپس با توجه به تعاریفی که از پچ کورد و انواع آن بیان کردیم، به تعریف پچ کورد فیبرنوری Duplex – OM2 LC-LC میپردازیم.

پچ کورد فیبر نوری چیست؟

پچ کورد فیبر نوری، که نام دیگر آن کابل پچ فیبر نوری یا کابل جامپر می باشد، یک کابل فیبر نوری کوتاه است که در هر انتهای خود دارای یک کانکتور است. پچ کورد بمنظور ایجاد ارتباط میان تجهیزات و قطعات در شبکه فیبر نوری مورد استفاده قرار میگیرد. پچ کورد های فیبر نوری در بسیاری از زمینه های از قبیل اپتیک، تشخیص لیزر و پردازش مواد کاربرد دارند.

پچ کورد فبیر نوری برای ایجاد شرایط اتصال یک وسیله الکترونیکی یا نوری به وسیله دیگری و همچنین به منظور مسیریابی سیگنال مورد استفاده قرار می گیرد. معمولآ پچ کوردها از قابلیت انعطاف بسیار بالایی برخوردار هستند و به آسانی نمی‌شکنند. پچ کورد فیبر نوری برای اتصال پورت‌ها در فریم‌های توزیع فیبری نیز کارایی دارند.

پچ کورد فیبرنوری Duplex – Om2 Lc-Lc

انواع پچ کوردهای فیبر نوری

پچ کورد فیبر نوری از انواع مختلفی دارند که می توانیم آنها را براساس انواع کانکتورها و کابل ها دسته بندی کنیم. پچ کوردهای فیبر نوری را می توان با توجه به انواع کانکتورهایی که در انتهای فیبر نوری قرار میگیرد  نام گذاری  کرد : پچ کابل LC، پچ کابل ST، پچ کابل MTRJ، پچ کابل SC، پچ کابلFC  ممکن است هر دو سر پچ کوردها از یک نوع کانکتور باشد، یا دو کانکتور متفاوتی داشته باشد.

طبق تعداد کر یا هسته استفاده شده نیز پچ کوردها در دو نوع سیمپلکس و داپلکس طراحی و تولید می شوند. سیمپلکس از یک هسته فیبر و داپلکس از دو هسته  فیبرنوری ساخته میشود. پچ کورد فیبرنوری Duplex – OM2 LC-LC از نوع دوبلکس است در انواع دوبلکس امکان ارسال و دریافت داده به وطور همزمان فراهم شده است.

همچنین پچ کوردهای فبیر نوری منطبق بر نوع کر مصرفی به دو مدل مالتی مود و سینگل مود تقسیم می شوند. در نوع سینگل مود یک باریکه نور عبور میکند ولی در نوع مالتی مود امکان ارسال چندین باریکه نور به طور همزمان وجود دارد.

پچ کورد سینگل مود عموما به رنگ زرد است و با سایز کر فیبر 9/125µm می باشد در صورتی که مالتی مود به رنگ نارنجی با سایز کر فیبر 62.5/125µm می باشد. علاوه بر این پچ کوردهای مالتی مود جدا از همه ی این ها دارای تقسیم بندی دیگر می باشد که به دو نوع OM3 و OM4 دسته بندی می شود. همچنین طبق مواد مصرفی برای کابل به انواع PVC, Riser Plenum, OFNR, OFNP, LSZH و … وجود دارند.

پچ کورد فیبرنوری Duplex – OM2 LC-LC

پچ کابل فیبر نوری، کابلی است که دو سر آن به کانکتور فیبر نوری وصل می شود. این وسیله برای برقراری ارتباط میان تجهیزات و قطعات در شبکه فیبر نوری مورد استفاده قرار میگیرند.

LC مخفف کانکتور لوسنت است. پچ کابل فیبر نوری از نوع LC، از محبوبیت زیادی برخوردار است. این قطعه فرم کوچکی دارد و باعث کاهش شلوغی فضا می شود. این محصول به طور گسترده ای به منظور نصب و راه اندازی مناطق پرتراکم و کم حجم استفاده می شود.

دوسر پچ کورد LC-LC با کانکتور LC خاتمه می یابد. همچنین از نوع مالتی مود بوده و از استاندار OM2 بهره میبرد. این پچ کورد فیبر نوری با طول کابل 6 متر و روکشی مقاوم از جنس LSZH در بازار قابل عرضه است و مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می گیرد. کانکتور LC به سبک ساختار فشار و چفت شدن طراحی و تولید می شود و دارای بدنه پلاستیکی و فرول با اندازه دقیق 1.25mm و با جنس سرامیکی می باشد.

پچ کورد فیبرنوری Duplex – Om2 Lc-Lc

ویژگی های پچ کورد فیبرنوری Duplex – OM2 LC-LC لگراند

  • نوع کانکتور:LC-LC
  • رنگ کابل :  نارنجی
  • رنگ کانکتور:  کرم
  • تعداد کانکتور: Duplex
  • OM 2
  • نوع کابل : MultiMode
  • متراژ : یک متری
  • برند : لگراند فرانسه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *