قبل از این که در مورد پچ پنل 24 پورت CAT6 UTP AMP صحبت کنیم بهتر است تعریفی از پچ پنل و انواع آن ارائه دهیم.

پچ پنل چیست؟

آشنایی با انواع تجهیزات مخابراتی از جمله پچ پنل می تواند به افراد کمک کند تا ارتباطات بهتری در محیط های مختلفی داشته باشند. پچ پنل همانطور که اسمش مشخص است یک پنل می باشد که برای پچ کردن مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه اصلی پچ پنل این است که نقاط انتهایی  تجهیزات شبکه ای از قبیل هاب، روتر و که درون رک قرار گرفته اند را به سایر تجهیزات شبکه وصل کند.

پچ پنل ها تمام کابل هایی که به سوکت ها اتصال داده شده اند را در یک نقطه که مرکز قرار گیری رک است جمع آوری می کنند و آنها را وارد پچ پنل کرده و شماره گذاری می کنند تا در صورت لزوم هر سوکتی را که نیاز دارند با یک کابل کوچک شبکه به سوئیچ اتصال دهند.

پچ پنل 24 پورت Cat6 Utp Amp

اهمیت استفاده از پچ پنل ها

در مواقعی که از سوکت شبکه استفاده می کنیم و قصد قطع کردن ارتباط فیزیکی تجهیزات با هم را داریم، باید این سوکت که به سر کابل شبکه وصل است را از دستگاه جدا نماییم. در نتیجه اگر این کار به کرار  و به دفعات متوالی انجام گیرد کم کم شاهد خراب شدن سوکت و نیاز به تعویض آن خواهیم بود که می تواند هزینه های اضافی روی دست شرکت و یا سازمان بگذارد. به همین خاطر عدم استفاده از پچ پنل موجب خراب شدن و تعویض سوکت شبکه خواهد شد.

مورد دیگر این است که در پچ پنل ها فضای کافی برای برچسب زدن روی پورت ها وجود دارد تا به راحتی عیب یابی یا بروز مشکل کابل ها شناسایی شود. همچنین به‌ جای این که کابل‌ های شبکه به صورت کاملا مستقیم به تجهیزات شبکه ‌ای وصل شوند، ارتباط آن ها توسط پنچ‌ پنل صورت خواهد گرفت. اگرچه وجود پچ ‌پنل در شبکه‌ های کوچک و محدود زیاد ضروری به حساب نمی آید اما استفاده از آن در شبکه‌ هایی که در طی زمان قصد توسعه و گسترش پیدا کردن دارند، امری ضروری است.

در مواقعی که خواستار انتقال دو کاربر در یک محیط و شرکت می باشیم مجبور هستیم کل مسیر کابل کشی را تغییر دهیم که می تواند علاوه بر اتلاف وقت موجب تحمیل هزینه های گزاف و اضافی نیز شود. اما  اگر از پچ پنل در محیط استفاده نماییم می توانیم به راحتی با استفاده از یک پچ کورد، پورت های مربوط به هر کاربر را تغییر دهیم.

انواع پچ پنل

بر اساس ماژولار بودن یا نبودن:

ماژولار بودن این امکان را فراهم می سازتا از کیستون های مختلف در پچ پنل بکار رود. از مزایای ماژولار بودن این است که در صورت خرابی یکی از کیستون ها نیاز به تعویض کل پچ پنل نمی باشد و فقط کیستون خراب تعویض می شود. بطور کلی یکی از مهم ترین ویژگی پچ پنل ها ماژولار بودن آنها است. در خصوص با پچ پنل های ماژولار ذکر این نکته الزامی است که در پچ پنل هاي ماژولار مي توان چندين نوع پورت به عنوان مثال utp stp , ftp , cat5 , cat5e cat6 , cat7 و حتي انواع پورت فيبر نوري مالتي مود و سينگل مود را نیز در کنار یکدیگر قرار داد.

 مقاومت در برابر نویز:

برای استفاده پچ پنل در محیط های پر نویز بهتر است از اپچ پنل هایی استفاده کنیم که کیستون ها در برابر نویز مقاوم هستند. پچ پنل های نوع SFTP در برابر نویز مقاومت دارند. در مقابل پچ پنل هایی که کیستون های آنها از نوع utp است در برابر نویز مقاومتی ندارند  و برای محجیط های فاقد نویز مناسب اند.

پچ پنل 24 پورت CAT6 UTP AMP فاقد مقاومت در برابر نویز است.

پچ پنل 24 پورت Cat6 Utp Amp

بر اساس تعداد پورت:

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که پچ پنل های شبکه باید هماهنگ با استاندارد سایر تجهیزات انتخاب شوند. پچ پنل لگراند به مانند سایر تجهیزات شبکه از استاندارد رده بندی سرعت پشتیبانی خواهد نمود و شما شاهد انواع گوناگونی از پچ پنل های Cat5e ،Cat6 و دیگر رده بندی ها می باشید.

بر اساس استاندارد Cat:

یکی از موارد تاثیر گذار و حائز اهمیت در خرید یک پچ پنل تعداد پورت های آن  است.  پچ پنل های 16، 24و 48 پورتی بیشترین استفاده را در شبکه ها دارند.

پچ پنل 24 پورت CAT6 UTP AMP

پچ پنل 24 پورت CAT6 UTP AMP از تجهیزات شبکه با کیفیت شرکت آمریکایی امپ است. شرکت AMP یک شرکت آمریکایی است که از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه محسوب می شود. این محصول دارای 24 پورت است. به این معنا که می توان 24 کیستون شبکه را بر روی آن به راحتی نصب کرد. کاربرد پچ پنل 24 پورت CAT6 UTP AMP در تجهیزات شبکه UTP بسیار مناسب است.

از آنجا که کیستون های UTP فاقد شیلد می باشند و قادر به حذف نویز و تداخل های الکترومغناطیسی نیستند، می توان در تجهیزات FTP یا SFTP هم از این پچ پنل استفاده نمود که در این صورت شبکه دچار مشکل خاصی نمی گردد. کیستون های این محصول دارای استاندارد CaT6 هستند بنابراین قادر به پشتیبانی از سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 250 مگا‌هرتز می باشند.

بسته بندی محصول:

بر روی این بسته بندی برچسبی حاوی اطلاعات پچ پنل 24 پورت CAT6 UTP AMP درج شده که به کاربر کمک می‌کند در سریع ترین زمان به اطلاعات حاوی مشخصات محصول دست یابد. این اطلاعات شامل پارت نامبر و تاریخ تولید محصول و غیره می‌شود. همچنین این محصول به صورت کارتنی که لوگوی شرکت AMP روی هر 6 طرف آن است بسته بندی می شود.

محتویات داخل این بسته بندی شامل موارد زیر است:

  • فریم فلزی پچ پنل
  • 1 بسته 24 عددی شامل کیستون امپ
  • 1 بسته 24 عددی شامل قسمت قفل شونده کیستون
  • 1 بسته شامل 8 عدد پیچ و 4 عدد بست پلاستیکی کمربندی و راهنمای نصب پچ پنل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *