کابل های اینترنت که با نام کابل شبکه یا کابل  LAN شناخته می‌شوند، امروزه به طور گسترده  از کابل شبکه به عنوان محیط انتقال و ارسال اطلاعات از کابل شبکه استفاده می‌کنند. به عبارتی دیگر برای برقراری ارتباط بین تجهیزات شبکه‌ به کابل شبکه نیاز داریم. کابل شبکه ارتباط میان دو یا چند کامپیوتر، پرینتر، سرور، دوربین های مداربسته و یا هر دستگاه دیگری که دارای کارت شبکه است و قابلیت اتصال به کابل شبکه را دارد، فراهم می‌کند. انواع مختلفی از کابل شبکه در برندهای مختلف تولید می‌شود که یکی از بهترین برندها، برند لگراند است. در ادامه به معرفی، تنوع آن و قیمت کابل شبکه لگراند اورجینال می‌پردازیم.

دسته بندی کابل‌های شبکه لگراند

نامگذاری و دسته‌‌بندی  کابل شبکه لگراند با توجه به ارتقاء و بهبود کابل‌ها انجام می‌شود. زمانی که در یک کابل LAN تغییرات زیادی به وجود می‌ آید یک دسته‌بندی جدید هم به وجود می‌ آید. مواردی که کابل های شبکه را به دسته بندی های مختلف تقسیم می کنند عبارت اند از: خصوصیات الکترونیکی و سرعت و پهنای باند. کلمه cat مخفف واژه ی category و به معنای دسته است. برای نمونه کابل شبکه cat6 منظور کابل شبکه دسته 6 است.

معرفی کابل شبکه لگراند

کمپانی لگراند به عنوان بزرگترین تولیدکننده  محصولات مرتبط با صنعت برق و شبکه  و همچنین با بهره‌گیری بیش از 50 سایت تولید در کشور های مختلف دنیا در حال حاضر، به عنوان مطرح‌ترین برند دنیا بشمار میرود. شرکت لگراند فرانسه برای کلیه شرایط و پروژه های گوناگون تجهیزات راه حل‌های کار آمدی و مناسبی ارائه می‌دهد. شرکت لگراند از سال 1860 میلادی در لیمونژ فرانسه فعالیت خود را آغاز کرده است.

کابل شبکه لگراند در ایران در سه دسته مختلف موجود است که از لحاظ سرعت انتقال دیتا، پهنای باند، قطر کابل و سطح مقطع هر سیم، با یکدیگر تفاوت دارند. این سه دسته کابل شامل کابل شبکه Cat5e لگراند، کابل شبکه Cat6 لگراند و کابل شبکه Cat6a لگراند است. البته که موارد ذکر شده موجود در کشور ایران است و لگراند کابل‌های دیگری نظیر Cat1تا Cat8 هم عرضه می‌کند که به دلیل عدم وجود زیر ساخت و قیمت بسیار بالا محصولات High End، این تجهیزات و کابل ها به ایران وارد نمی‌شوند. طبیعی است که هرچه استاندارد کابل شبکه بالاتر رود، قیمت کابل شبکه لگراند اورجینال نیز بالاتر می‌رود.

محصول اورجینال

متاسفانهه در ایران کابل شبکه لگراند اورجینال و تقلبی هر دو به فروش می‌رسد. دقت داشته باشید که هیچ گونه نظارت مناسبی بر فروش این محصولات وجود ندارد. نکته قابل بیان است که کابل شبکه لگراند اورجینال و تقلبی دارایی نشانه‌هایی است که می‌توان به سادگی وجه تمایز میان دو محصول را تشخیص داد. تشخیص اصالت کابل شبکه لگراند از طریق جنس روکش کابل، نوع جعبه و قرقره، رنگ کابل، وزن، ظاهر کلی کابل و فویل و ظاهر شیلد امکان پذیر است. البته قیمت کابل شبکه لگراند اورجینال یکی از مهم‌ترین شاخصه در تشخیص کابل شبکه اورجینال است. اگر با کابل شبکه‌ای تحت عنوان لگراند مواجه شدید که اختلاف قیمت زیادی با انواع دیگر دارد به احتمال زیاد تقلبی است.

قیمت کابل شبکه لگراند اورجینال

انواع کابل شبکه لگراند از لحاظ عایق

کابل شبکه لگراند شیلدار:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در عرضه و ارائه انواع کابل و سیم نیز تحول هایی ایجاد شده است که در این میان یکی از انواع این محصولات کابل‌های شیلددار می باشند. این نوع کابل بمنظور محافظت از کابل و اطلاعات جاری آن در برابر بروز احتمالی اختلالات الکتریکی و اختلالات مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله مهمترین وظایف شیلد در کابل‌ها این است که از شدت ولتاژ بیش از حد میان هادی جلوگیری کند. از وظایف دیگر شیلد میتوان کم کردن شدت اختلال های رادیویی و شوک الکتریکی در کابل و سیم اشاره نمود. این سیم ها معمولا با فلزهایی از جنس مس یا آلومینیوم شیلد می‌شوند. قیمت این نوع محصول نسبت به قیمت کابل شبکه لگراند اورجینال بدون شیلد بالاتر است. این کابل ها در سیستم های اعلام حریق و میکروفون‌های امنیتی کاربرد دارند.

کابل شبکه لگراند بدون شیلد:

کابل بدون شیلد در مواقعی که کابل در کنار کابل های برق و نویزهای الکتریکی قرار گیرد، نمی تواند اطلاعات و محتوا را به طور دقیق و صحیح انتقال دهد و در نهایت سیگنال هایی که در آخر انتقال داده می شوند نیمه کاره خواهند بود.

 انواع کابل شبکه لگراند بر اساس جنس رسانا

کابل LAN بر حسب نوع رسانای استفاده شده در مغزی سیم‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

کابل شبکه CCS:

مغزی این نوع کابل  از جنس فولاد بوده و با یک لایه از جنس مس پوشانده شده است. این نمونه کابل‌ها حتی از کابل های CCA هم کیفیت پایین‌تری در انتقال داده دارند و کمتر اتفاق میوفتد که به عنوان کابل شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

کابل شبکه تمام مسی( CCC)

کابل (CCC (Copper Clad Copper  تمام مس است. در کابل‌های شبکه تمام مسی جنس تمام سیم‌ها از مس می‌باشد. این نوع کابل از ایمنی بسیار بالایی دارد  چراکه مس مقاومت کمی دارد و گرمای زیادی تولید نمی‌کند. از مزایای این کابل‌ها میتوان سرعت بالا، انعطاف پذیری زیاد، عدم خوردگی و پوسیدگی را نام برد. همچنین این کابل‌ها می‌توانند از قابلیت PoE پشتیبانی کنند. به این کابل BC هم می‌گویند که مخفف Bare Copper و به معنای مس بدون پوشش یا عریان است. قیمت کابل شبکه لگراند اورجینال تمام مس از انواع دیگر بیشتر است.

کابل شبکه CCA

مغزی این سیم‌ها از جنس آلومینیوم است که با یک لایه از مس پوشیده است. CCA مخفف عبارت Copper Clad Aluminum و به معنی آلومینیوم با روکش مس است. این کابل‌ها از کیفیت به نسبت پایین‌تری از کابل‌های تمام مسی برخوردار هستند و بر خلاف کابل های تمام مس انعطاف لازم را ندارند، خورده می‌شوند و قابلیت PoE را پشتیبانی نمی‌کنند. مخفف عبارت Copper Clad Steel و به معنی فولاد با روکش مس است.

 

قیمت کابل شبکه لگراند اورجینال

همان طور که توضیح دادیم کابل شبکه لگراند اورجینال انواع مختلفی دارد.کابل شبکه لگراند در دسته بندی مختلف ساخته می‌شود. تنوع جنس مغزی و جنس روکش زیاد است. همه این موارد روی قیمت کابل شبکه لگراند اورجینال تاثیر می‌گذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *