در این مطلب به بررسی راه های تقویت وای فای می پردازیم.درزندگی های روزمره شاید برای شما پیش آمده است که برای انتقال فایل یا عکسی از طریق وای فای مشکل هایی برای شما ایجاد شده است که نتوانستید فایل تان را از این طریق انتقال دهید بنابراین شما با استفاده از راه های دیگری اقدام به انتقال فایل کرده اید.

مودم خود را از لحاظ سخت افزاری بروز نگه دارید

همانطور که در مقاله ی نکات خرید مودم ADSL بیان کردیم،تکنولوژی های به کار رفته در مودم ها به طور استاندارد از نوع a ,b,n, g می باشد.

برخی از این استاندارد ها در زمان قدیم مورد استفاده می شده است اما در زمان حال استاندارد n بسیار برای ما مورد ارزش می باشد.

توجه داشته باشید که برای بهره مند شدن از اینترنت عالی می بایست از روتر استاندارد و کارت شبکه کامپیوتر یا هر دستگاهی که به آن متصل می شوید باید از استاندارد کافی برخوردار باشد.

مکان مناسب برای دستگاه وای فای

یکی از راه های تقویت وای فای نگه داری دستگاه WIFI در محل مناسب می باشد.سعی کنید دستگاه WIFI را در مکان ها باز قرار دهید.استفاده از مودم WIFI در مکان های بسته به خصوص کابینت ها پیش نهاد نمی شود.همان گونه که می دانیم شبکه های وای فای به حالت عمودی و افقی ارسال می شوند.در این صورت ممکن است در ساختمان تان طبقه های پایین یا بالا این سیگنال ها ارسال شوند،به همین خاطر است که وای فای مان در فاصله های مختلفی سیگنال های خود را ارسال می کند.

پیداکردن کانال مناسب رادیویی

بعد از این که WIFI خود را در محل مناسبی نگه داری کردید،باید وای فای تان را بر روی کانال رادیویی مناسب تنظیم نمایید.در ساختمان ها و هم چنین در مجتمع های تجاری با توجه به این که همسایه های تان نیز از دارای مودم و از شبکه WIFI استفاده می کنند ممکن است این استفاده سبب تداخل در سیگنال های مودم شما نیز را همراه داشته باشد.برای تنظیم سیگنال های رادیویی می بایست از ابزار های Wi-Fi Stumbler یا Wi-Fi Analyzer استفاده کنید.یکی از راه های راه های تقویت وای فای wifi پیداکردن این کانال ها می باشد.

راه های تقویت وای فای

جلوگیری از متصل شدن افراد بیگانه به wifi

ممکن است مواقعی متوجه نشده باشید اما افرادی به شبکه های خانگی تان متصل شده اند و در حال مصرف اینترنت شما می باشند.

شما برای ناکام گذاشتن این افراد می توانید از روش های امنیتی استفاده نمایید.یکی از این روش های امنیتی استفاده از مک فیلتر wifi می باشد که در این صورت شما می بایست به آدرس تنظیمات مودم خود مراجعه نمایید و آدرس مک تلفن های همراه یا لپ تاپ هایی که شما خواستار متصل شدن به این شبکه می باشید را در  قسمت مربوطه می توانید تعریف کنید.

برنامه های مدیریت پهنای باند

ممکن است در محل زندگی شما افرادی باشند که استفاده بیش از حدی از اینترنت دارند و به اصطلاح تمام پهنای باند شبکه را به خودشان اختصاص داده اند شما می توانید با استفاده از برنامه هایی که در این زمینه وجود دارند پهنای باند شبکه تان را مدیریت کنید.

QOS  یکی از این برنامه ها می باشد که در این حوزه فعالیت می کند.

 روش های دست ساز

یکی از راه های تقویت وای فای استفاده از روش های دست ساز می باشد.شما با استفاده از روش های تجربی می توانید محدوده ی پرتاب سگنال ها را افزایش دهید.در این صورت با کوچک ترین روش می توانید فاصله ی پوشش روتر را افزایش دهید.

از راه های تقویت وای فای می توان روش های دیگری را نیز پیشنهاد داد که جنبه ی غیر استاندارد دارد.

نکته:مورد دیگری که به تقویت WIFI شما کمک می کند:

سعی کنید قبل از این که برای مدتی کوتاه یا برای مدتی طولانی از WIFI استفاده نمی کنید،دستگاه تان را خاموش کنید.

ممکن است بعد از این که دستگاه تان برای مدتی طولانی کارکرده بود این دستگاه به اصطلاح داغ شود برای جلوگیری از این آسیب می توانید آن را برای مدتی کوتاه خاموش نمایید.

برای خرید مودم و روتر D-LINK و هم چنین کابل شبکه اشنایدر می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *