کیستون شبکه چیست؟

در زیر ساخت های شبکه تجهیزات بسیار مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. هدف طراحی و استفاده از آنها بهبود ارتباطات شبکه است. یکی از این تجهیزات کیستون شبکه است که از یک طرف به کابل شبکه وصل میشود و از  طرف دیگر یک پورت مادگی را در اختیار کاربران می گذارد.کیستون  قطعه ای کوچک است و  از پرکاربردترین تجهیزات شبکه های LAN بشمار می رود.

کیستون در انواع مختلف ازجمله پچ پنل ، باکس های  توکار ، یا باکس های کف خواب، باکس های روکار ، فیس پلیت های متفاوت و نصب بر روی ترانکینگ کاربرد دارد.

انواع کیستون

نوع کیستون از لحاظ جنس بدنه:

اگر نوع کابل کشی کابل های شبکه به گونه ای طراحی شده است که از کنار کابل برق عبور می کنند،  باید نکات ایمنی از جمله سیستم ارت در آن را رعایت کرد. بعلاوه در این صورت حتما باید از کیستون های فلزی استفاده نمود تا سیم ارت کابل شبکه به بدنه فلزی کیستون وصل شود تا عبور جریانات القایی تا چاه ارت کامل انجام گیرد.

 نوع کیستون از لحاظ رده بندی یا category:

کیستون های شبکه بر اساس رده بندی در یکی از گروه های Cat5 , Cat5e , Cat6 ,Cat6A , Cat7 , Cat7A , Cat8 قرارداده دارد. کیستون شبکه cat6 utp amp از نوع cat6 است در این نوع کیستون سرعت انتقال داده بیشتر  از  10 گیگابیت بر ثانیه امکان پذیر نیست.

نوع کیستون از لحاظ مقاومت در برابر نویز:

utp: در برابر نویز خارجی مقاومت ندارد.

sftp: مقاوم در برابر نویز و سیگنال های خارچی

کیستون شبکه cat6 utp amp

کیستون شبکه cat6 utp amp  محصولی از شرکت امپ کشور آمریکا، تولید کشور چین می باشد.این کیستون در واقع یک کانکتور از نوع RJ45 است که بین کابل های شبکه ودیگر تجهیزات شبکه  نظیر روتر، سوئیچ، کیس کامپیوتر و یا سرور ارتباط ایجاد می‌کند.این نمونه کیستون در طبقه بندی Cat6 قرارگرفته و قابلیت نصب بر روی هر نوع ترانکینگی از قبیل پریز شبکه و فریم پچ پنل را داراست، البته فقط کابل‌هایی از نوع UTP را شامل می شود.به عبارتی به عنوان یک وسیله ی برقراری ارتباط بین پریز شبکه و کابل شبکه برای استفاده انتقال دیتا شناخته شده است.

کیستون شبکه Cat6 Utp Amp

مشخصات کلی کیستون شبکه cat6 utp amp

بدنه کیستون شبکه امپ از جنس پلاستیک و به رنگ آبی ساخته شده است.این قطعه جهت نصب به ابزار نیاز دارد و در واقع از قابلیت قفل شدن برخوردار نیست.کابل‌های UTP، فاقد هرگونه شیلد و فویلی هستند که دراین صورت قادر به تخلیه نویز و نوسانات نمی باشند.همچنین کیستون شبکه امپ بر روی خود هیچ فیس پلیتی ندارد و شما هنگام نصب به فیس پلیت دیگری نیاز داید.این کیستون شاتر نیز ندارد و اگر ترانکینگ، پریز شبکه و یا فریم پچ پنلی که کیستون روی آن نصب می‌شود فاقد شاتر باشد ممکن است گرد و غبار و خاک به داخل آن نفوذ کند و امکان این که الکتریسیته ساکن تولید کرده باشد و سبب اتصال شود بالا میرود.

جزئیات بسته بندی کیستون شبکه cat6 utp amp

بسته بندی کیستون شبکه Cat6 UTP امپ به صورت یک جعبه است که در طراحی آن از ترکیب رنگ آبی، زرد و سفید بکار رفته است. روی این جعبه اطلاعاتی حاوی نام و لوگوی شرکت سازنده، رنگ، کشور سازنده، سری ساخت و پارت نامبر، نوع بستن کابل و دیگر اطلاعات محصول ثبت شده است که کمک می‌کند کاربر خیلی سریع تر به اطلاعات مورد نیازش دست یابد.محتویات این جعبه شامل 25 عدد کیستون می باشد.

مشخصات فنی کیستون شبکه cat6 utp amp

  • شرکت سازنده: ای ام پی AMP
  • نوع محصول: کیستون
  • نوع : UTP (بدون شیلد)
  • طبقه بندی : Cat6
  • قابلیت نصب تحت استاندارد
  • امکان نصب بوسیله کلیه ابزار پانچ
  • قابل تعویض با کیستون های آسیب دیده در پچ پنل
  • وزن: 300g
  • جنس: پلاستیک

شرکت AMP اولین برندی است که از مفهوم ماژول کیستون بکار برد . این کمپانی در سال 1979 از کیستون جهت استفاده در کابل کشی های تلفن داخلی بهره گیری نمود و درحقیقت واژه کیستون 16 سال بعد در سال 1995 توسط ICCC به این قطعه، اطلاق گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *