به بیان ساده داکت یک کانال یا لوله حاوی کابل های الکتریکی است اما این تعریف در مودر داکت البرز صادق نیست. داکت البرز صرفا یک کانال برای هدایت دسته‌ای از کابل‌ها و سیم‌ها نیست بلکه ابرازی برای محافظت و سازماندهی کابل نیز هست.

جنس داکت البرز

جنس داکت البرز از پی وی سی مرغوب است. جنس داکت یکی از مهم ترین عوامل در طول عمر و مقاومت داکت در برابر عوامل محیطی است. از این رو می‌توان از داکت البرز در شرایط ناپایدار خارجی استفاده کرد.

داکت البرز

اندازه داکت البرز

از آنجایی که نیازهای برق کشی متفاوت است. داکت‌ها نیز دراندازه‌های مختلف ساخت می‌شوند. برندها با تنوع بخشیدن به محصولات خود، سعی در کم کردن محدودیت‌ها دارند. برند البرز نیزبا تولید داکت در اندازه‌های مختلف سعی می‌کند به تمام نیازهای مشتریان پاسخ دهد. برند البرزداکت خود را در اندازه 11  تا 100 میلی‌متری تولید می‌کند. با این تنوع محصول ، میتوان نیاز تمام مشتریان را برطرف کرد.

ویژگی‌های داکت البرز

  • مقاومت دربرابرشرایط محیطی مثل اشعه نور خورشید
  • مقاومت رد برابر رطوبت و نم
  • داشتن گواهینامه استاندارد از کشور آلمان
  • دارای استاندارد بین المللی CE,IEC
  • انعطاف پذیری
  • مقاوم در برابر نویز و تداخلات الکتریکی
  • رنگ سفید و صیقلی

انواع د اکت البرز

داکت قرنیزی البرز

این داکت بسیار باریک است و برای عبور سیم و کابل از گوشه‌های دیوار مناسب است. سیم هایی که از گوشه‌های دیوار عبور می‌کنند، بهتر است درون داکت قرنیزی قرار بگیرند تا علاوه برحفظ زیبایی، امکان آسیب به آنها نیز به حداقل برسد.

داکت قرنیزی البرز

داکت ساده البرز

رایج ترین داکتی که برای نگهداری سیم و کابل استفاده می‌شود، داکت ساده البرز است. این نوع داکت در اندازه‌های متنوع ساخته می‌شود تا نیازهای مختلف سیم کشی را برطرف کند.

دو نوع داکت البرز برچسب دار و بدون برچسب  موجود است. برای نصب داکت روی دیوار نوع بدون برچسب طراحی شده است. نوع بدون چسب را می‌توان با رول پلاک روی سقف یا دیوار نصب کرد ولی برای انواع دارای برچسب برای نصب نیازی به تجهیزات دیگر نیست و به راحتی می‌توان روی سرامیک یا سنگ چسباند.

داکت کف خواب البرز

گاهی لازم است سیم و کابل از زیر سقف کاذب یا زیر زمین عبور کند در این صورت بهتر است از داکت کف خواب یا زیرزمینی البرز استفاد کنید.

داکت شیار دار البرز

دیواره‌های این نوع داکت به صورت شیار است که می‌توان از طریق این شیارها انشعاباتی به خارج از داکت داد. درب این نوع داکت بسیار محکم است و میتوان مطمئن شد که سایر کابلها و سیم ها از داکت بیرون نمیریزد.

داکت شیاری البرز

داکت البرز دارای پاریشن

قرار گرفتن سیم و کابل برق و تلفن با ولتاژهای مختلف و در کنار هم، امکان تاثیر نویز سیم و کابل به هم را زیاد می‌کند از این ررو برند البرز داکت‌هایی تولید کرده‌است که ساختار پارتیشن بندی دارد. پارتیشن بندی با جدا کردن کابل‌ها و سیم ها به سازماندهی و مرتب کردن کابل و سیم‌ها کمک می‌کند و هم اثر نویز کابل‌ها مجاور را به حداقل می‌رساند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *