اگر به بازار سخت افزار آی تی سری زده باشید متوجه شدیه اید که تنوع برندهای کابل شبکه بسیار است. بازار رقابت شرکت‌های ایرانی و خارجی بسیار داغ است و شرکت‌ها هر روزه به فکر ارتقا بخشیدن کابل‌های خود هستند. سوال اساسی که به عنوان خریدار برای شما مطرح می‌شود این است که در میان انواع برندهای کابل شبکه کدام یک بهتر است و کدامیک می‌تواند به بهترین نحو نیاز من را برطرف کند؟

این دو سوال، سوال اساسی در خرید کابل شبکه مناسب است. اول خرید کابل شبکه ناسب نیاز شما و دوم خرید کابل شبکه خوب و برند برتر. در این مقاله سعی بر این داریم تا شما را با نیازمندی هایی که باید در خرید کابل شبکه در نظر بگیرید، آشنا کنیم و برترین کابل شبکه‌های بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

اگر می‌خواهید داده‌های کسب و کارتان بدون وقفه یا از دست دادن داده منتقل شوند یا انتقال داده باکیفیتی داشته باشید مثلا در شرایط  پرنویز و به دلیل تداخل سیگنال از دستگاه‌های مجاور، در برقراری ارتباط با یکدیگر دچار کمترین تداخل شوید، بهتر است از کابل شبکه باکیفیت استفاده کنید. شناسایی کابل شبکه با کیفیت از میان انواع برندهای کابل شبکه کار دشوار است ما در اینجا پنچ کابل شبکه برتر را معرفی می‌کنیم که در بازار ایران جایگاه خوبی دارند و  می‌توانند برای شما اتصال مطمئنی ایجاد کنند.

انواع برندهای کابل شبکه

منظور از شناخت انواع برندهای کابل شبکه این نیست که گران ترین و بهترین کابل را انتخاب کنیم. بلکه شناخت انواع کابل شبکه به ما کمک میکند تا بهترین کابل را که بیشترین تطبیق با نیازمندی هایمان دارد انتخاب کنیم.
در ادامه پنچ نوع کابل شبکه که جز بهترین کابل‌ها شبکه در بازار ایران است معرفی شده است.

کابل شبکه لگراند

لگراند متخصص جهانی در تولید کابل و تجهیزات شبکه است.  در ایران نیز بیشترین سهم واردات کابل شبکه به برند لگراند اختصاص دارد. انواع دسته بندی کابل شبکه در این برند نیز متفاوت است. انواع بدون شیلد و دارای شیلد این کابل، همیشه در بازار ایران مشتری دارد.
خطی مشی برند لگراند در تولید محصولات باکیفیت است و این اصل را در تولید کابل شبکه خود لحاظ می‌کند. اصل مهم در این برند تولید محصول با کیفیت است. روکش، مغزی، شیلد کابل شبکه لگراند همگی باکیفیت هستند و اصل کیفیت فقط محدود به زوج سیم به هم تابیده نمی‌شود.
کابل شبکه لگراند در دسته‌های cat5. cat5e, cat7, cat6, cat6a تولید می‌شود.

  کابل شبکه بلدن

یکی از محبوب ترین انواع برندهای کابل شبکه، کابل شبکه بلدن است. کابل شبکه تولیدی شرکت بلدن کیفیت و دوام بالایی دارد. بلدن یک شرکت آمریکایی است ولی محصولاتی که از این کشور در ابزار ایران وجود دارد ساخته کشور چین است و تحت لیسانس شرکت آمریکایی عرضه می‌شود.
کابل شبکه بلدن در دسته‌های Cat۵،  Cat۵e،  Cat۶ ساخته و وارد بازار می‌شود.

 کابل شبکه نگزنس

برند نگزنس یک برند معروف در تولید کابل شبکه است. شما میتوانید هم مغزی آلومینیومی و هم مسی را از این کابل شبکه داشته باشید. این کابل مشکی و نارنجی رنگ تولید می‌شود.
تنوع کابل شبکه نگزنس همه انواع کابل شبکه را شامل می‌شود این کابل  در دسته‌های cat5. cat5e, cat7, cat7a, cat6, cat6a تولید می‌شود.

 کابل شبکه اشنایدر

کابل‌های آبی و سبز نشان دهنده کابل شبکه اشایدر هستند. این کابل سالهاست در بازار کابل شبکه جایگاه خوبی دارد و جزو برندهای برتر به حساب میآید. کابل شبکه در استاندارهای Cat5،Cat5e ،Cat6 تولید می‌شود.

 کابل شبکه برندکس

شرکت انگلیسی برندکس که کابل شبکه آن جزو محبوب‌ترین محصولات است. رنگ این کابل آبی است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع برندهای کابل شبکه در بازار ایران پرداختیم. انتخاب کابل شبکه به انتخاب برند ختم نمی‌شود بلکه برای انتخاب کابل شبکه باید از مشخصات کابل شبکه و تجهیزات شبکه خود مطلع باشید تا تطابق بین این دو برقرار باشد.

سعی کنید کابلی را انتخاب کنید که تست فلوک را گذرانده باشید. تست فلوک گواهی کیفیت کابل است. بسیاری از دسته‌بندی‌های کابل شبکه در  انواع برندهای کابل شبکه دارای تست فلوک هستند. در این تست بسیاری از پارامتر های کیفی کابل مورد بررسی قرار می‌گیرد و گواهی کیفیت کابل تحت عنوان تست فلوک ارائه می‌شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *