در مطلب گذشته راه های تقویت وای فای wifi را بیان کردیم در این مطلب می خواهیم به امن کردن شبکه وای فای بپردازیم.

همان طور که می دانید امروزه برای این که به اینترنت متصل شوید راه های مختلفی وجود دارد یکی از این راه ها اتصال به wifi برای متصل شدن به اینترنت می باشد.همان گونه که می دانید برای متصل شدن به وای فای می بایست رمز عبور این شبکه را داشته باشید.

اما عده ایی برای این که در شبکه ی شما اختلالاتی ایجاد کنند به مودم و وای فای شما متصل می شوند و حجم اینترنتی شما را مورد استفاده قرار می دهند.برای این که از دسترسی این افراد به شبکه ی وای فای جلوگیری شود می بایست ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

چگونه دسترسی افراد ناشناس را به شبکه وای فای قطع کنیم؟

تقریبا تمام افرادی که از مودم های اینترنت استفاده می کنند از مشکلات سرعت پایین اینترنت عاجز هستند.اما چه چیز هایی باعث می شود سرعت مودم تان پایین بیاید.عوامل زیادی باعث می شود که سرعت وای فای تان پایین بیاید یکی از این عوامل متصل شدن افراد ناشناس به شبکه های خانگی تان می باشد.

در این صورت ما به شما پیشنهاد می دهیم به امن کردن شبکه وای فای تان اقدام نمایید چرا که در صورتی این عمل را انجام ندهید ممکن است این افراد ناشناس حجم اینترنتی شما را به اتمام برسانند بدون این که خودتان متوجه شوید.برای خارج کردن دسترسی افراد ناشناس می توانید اقدامات مختلفی را انجام دهید که در ادامه برخی از آن ها را برای شما شرح می دهیم.

شما می توانید برای دسترس خارج کردن افراد ناشناس از مک فیلتر استفاده کنید.

امن کردن شبکه وای فای

جلوگیری از متصل شدن به وای فای با استفاده از مک فیلتر

همان طور که می دانید یکی از روش های امن کردن شبکه وای فای استفاده از مک فیلتر می باشد.اما مک فیلتر چیست؟برای پاسخ به این پرسش می توانیم بگوییم که همه ی مودم های wifi برای اتصال به اینترنت دارای تنظیماتی می باشند،یکی از این تنظیمات مک فیلتر می باشد.مک فیلتر روشی است که در آن می توانید تعداد افرادی که می خواهید به شبکه تان متصل شوند را تایین نمایید.

برای نمونه در خانواده شما 3 عضو وجود دارد که به شبکه شما متصل می شوند در این صورت شما به تنظیمات مودم خود می روید و در قسمت مک فیلتر آدرس ip هایی که اجازه دارند به مودم متصل شوند را شما با قرار دادن این آدرس ها مجاز می کنید که به شبکه اینترنتی شما متصل شوند.

در صورتی که مک فیلتر دستگاه wifi خود را فعال کرده باشید،دیگر افرادناشناسی که حتی رمز عبور دستگاه شما را نیز دارند نمی توانند به شبکه wifi شما متصل شوند در این صورت شما با استفاده از روش مک فیلتر اقدام به امن کردن شبکه وای فای تان کرده اید.

افراد ناشناس چگونه به WIFI مان متصل می شوند؟

معمولا در شبکه های اجتماعی و اپ استورها و در اینترنت و …اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند که به اصطلاح هک وای فای می پردازند.

اما اگر فردی که می خواهید به WIFI متصل شود در صورتی که حرفه ایی تر باشد می تواند با استفاده از سیستم های رمزنگاری که دارد شبکه WIFI شما را هک کند برای در امان ماندن از دسترسی این افراد پیش نهاد می دهیم که از مک فیلتر استفاده کنید در صورتی که از مک فیلتر استفاده کردید دیگر افراد هکر نمی توانند به شبکه شما متصل شوند و به اصطلاح راه آن ها را صد می کنید با این کارتان شما هوشنمندانه عمل کرده اید.

همان طور که بیان کردیم برای امن کردن شبکه وای فای روش های مختلفی وجود دارد یکی دیگر از این روش ها نصب اپلیکیشن هایی می باشد که می توانند دستگاه مودم شما را امن نگه دارند.در آینده ایی نزدیک برای شما عزیزان مقاله ایی را تحت عنوان اپلیکیشن هایی که موجب می شود دستگاه شما امن شود را انتشار می دهیم.

در این مطلب به بررسی امن کردن شبکه وای فای پرداختیم امیدواریم با انتشار این مقاله دیگر افراد ناشناس توانایی اتصال به شبکه WIFI شما را نداشته باشند و با خیال راحت به استفاده از اینترنت در کنار محیط گرم خانواده بپردازید.

برای خرید کابل شبکه می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *