کابل شبکه یا کابل LAN چیست؟

کابل شبکه، یکی از رایج ترین و متداول ترین انواع کابل های بکار رفته در شبکه های سیمی است که در خانه و سایر مراکز اداری و تجاری استفاده می شود. برای ارسال داده ای از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر تحت شبکه، داده ی مشخص شده می بایست بعضی از مراحل سخت افزاری را طی کند. به عنوان مثال  دسته بندی شود، کد گذاری شود، مقصدش تعیین شود و در اخر به داده ای قابل انتقال تبدیل شود و از طریق کابل در سر تاسر شبکه انتقال یابد.کابل شبکه می تواند به صورت کابل کواکسیال Coaxial، فیبر نوری و همینطور زوج به هم تابیده وجود داشته باشد.

کابل های فیبر نوری به منظور انتقال داده‌ها در فواصل های طولانی و با عملکرد بالا ساخته می شوند و در شبکه‌های بزرگ، دیتاسنترها و زیرساخت‌های مخابراتی کارایی دارند.

وجود روکش در کابل شبکه

روکش کابل، بیرونی ترین لایه در کابل شبکه است. کاربرد روکش کابل شبکه در عایق بندی سیم های رسانا و محافظت فیزیکی از اجزای درونی کابل در مقابل نیروهای فیزیکی و همچنین تغییرات شیمیایی می باشد. روکش کابل همانند یک محافظ از کابل شبکه در برابر تهدیدات خارجی، از جمله سیگنال‌ های مزاحم، ضربات، تداخل الکتریکی و کشش‌ های احتمالی که به کابل وارد می‌شود محافظت می‌کند. این روکش شامل روکش فویل آلومینیمی، شیلد مسی، نخ ابریشمی و پی وی سی می شود.

کابل شبکه belden

شرکت بلدن در سال 1902 توسط Joseph Belden برای ورود به حوزه الکترونیک تشکیل شد. این شرکت با شعار “Sending All The Right Signal” به فالیت خود می پردازد(یعنی تمام سیگنال‌ها را درست می‌فرسیتم). کابل شبکه بلدن در صورت اصل بودن یکی از بهترین گزینه ها برای خریداران است. کابل شبکه belden در انواع بدون شیلد UTP و شیلد دار SFTP و با استانداردهای Cat5e و Cat6 به تولید می رسند و همگی از عملکرد و کیفیتی مثال زدنی در کنار قیمت مناسب برخوردار هستند.

Default

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *