منظور از راهنمای خرید کابل HDMI یشنهاد برند خاصی نیست. بلکه  ارائه راهنمای کلی از انواع کابل های شبکه HDMI است به طوریکه شما بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راهنمای خرید کابل Hdmi

راهنمای خرید کابل HDMI

کابل HDMI برخلاف کابل شبکه   برتری خاصی از لحاظ نوع برند یا عملکرد،  وجود ندارد یعنی تقریبا تمام برندهای این کابل کیفیت تصویری یکسانی دارند، چراکه انتقال اطلاعات در این کابل برپایه دیجیتال است یعنی یا تصاویر منتقل میشوند یا خیر تفوت اصلی در جنس کابل است. پس وقتی صحبت از خرید و راهنمای خرید کابل HDMI میشود، بیش از این که روی خرید برند خاصی تحقیق کنید بهتر است روی  نیازمندی های خود و شنایی انواع کابل HDMI تمرکز کنید شما  با داشتن  یک سری اطلاعات پایه بهترین کابل را خریداری کنید.

کابل HDMI دارای کانکتور راست یا زاویه دار؟

یکی از گزینه هایی که ممکن است در هنگام خرید کابل HDMI باید در نظر بگیرید، نوع کانکتور است. در اینجا بهترین کار این است که نیازمندی خود را بشناسید. آیا به کانکتورهای مستقیم نیاز  دارید یا یا  زاویه دار؟ کابل‌های با رابط‌های مستقیم رایج‌ترین هستند، اما از آنجایی که کابل‌ها به یک دایره خمشی خاص نیاز دارند، اگر فضای زیادی بین تجهیزات و دیوار  وجود نداشته باشد، ممکن است مشکل ایجاد شود. خرید کابلی با کانکتور زاویه راست، در یک انتها یا هر دو انتها را در نظر بگیرید. ممکن است کارها را بسیار ساده تر کند.

اندازه / سبک کانکتور  HDMI

از نکات دیگری که در خرید کابل HTMI  در نطر بگیرید اندازه و سبک کانکتور است .کابل HDMI سه نوع اصلی کانکتور دارد: استاندارد، مینی و میکرو. اگرچه کانکتور دوگانه نوع B وجود دارد، اما به ندرت از آن استفاده شده است و نوع E برای کاربردهای خودرویی است. هنگام خرید کابل، مطمئن شوید که انواع کانکتور صحیح انتخاب شده است. رایج ترین نوع کابل HDMI استاندارد تا استاندارد (نوع A تا نوع E) است، اما کابل های mini-HDMI و micro-HDMI نیز وجود دارد.

در موقع خرید کابل اچ تی ام ال باید اندازه  پورت دستگاه شما با اندازه کانکتور HDMI هم خوانی باشد. در ادامه تصویر یک نوع  کانکتور HDMI نوع A نشان داده شده است.

راهنمای خرید کابل Hdmi

اندازه  کابل  HDMI

اندازه بیشتر کابل های HDMI یک تا حداکثر چند متر است . این اندازه  برای اکثر نیازمندی ها کافی است –  در برخی مواقع هم این طول بیش از مقدار کافی است  و مجبویم  طول اضافی کابل را پیچ کنید. با این حال  موارد دیگری هم هست که ممکن است لازم باشد که کابلهایی با طول های بلندتری داشته باشید. در این زمان باید کابلهای HTMI خریداری کنید که قابلیت تضعیف آن کم باشد و حتما در این مورد از خریدار سوال کنید.

نسخه های  HDMI

نکته اصلی که باید به آن توجه داشت این است که HDMI یک استاندارد در حال تکامل است.  این نسخه از 1.0 تا 1.4 و 2.0  شروع شده و هنوز هم در حال تکامل است . با هر نسخه جدید، قابلیت های جدیدی معرفی شده است، اما  آخرین نسخه HDMI ، لزوماً  بهترین گزینه نیست  همانت طور که پیش تر پگفتین منظور از راهنمای خرید کابل HTMI خرید کابلی استکه بیشترین تطبیق با نیازمندی شما داشته باشد. مثلا آخرین نسخه‌های HDMI از ویدیوی 4K پشتیبانی می‌کنند. این حال، اگر شما کابل را فقط برای یک اتصال ساده  نیاز دارید ،خرید کابل نسخه بالا هزینه اضافی است.

قابلیت اطمینان

تفاوت زیادی در کیفیت تصویر بین کابل‌های خوب و بد وجود ندارد، تفاوت اصلی در کیفیت ساخت و موادی است که  برای ساخت کابل به کار برده میشو، به این معنی که کابل‌ها ممکن است در برابر استفاده بیشتر مقاومت کنند، متاسفانه برخی کابلها از مقاومت کافی برخوردار نیستند و با استفاده مکرر دچار آسیب میشوند. توجه به خرید کابل با دوام یکی از نکاتی است که باید در راهنمای خرید کابل HDMI بیان شود.

 

منبع:

https://www.electronics-notes.com/articles/audio-video/hdmi/buying-best-hdmi-cables-guide.php

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *